Israelul si Biserica

                                Eseu de argumentatie

                                      de Otniela- Daniela Onu

”  Peste toti cei ce vor lupta dupa dreptarul acesta si peste Israelul lui Dumnezeu sa fie pace si indurare  ! “        
Versetul  din Galateni 6 : 16  este pasajul cel mai des folosit de sustinatorii Teologiei Substituirii , ca o  „certa  dovada” a faptului ca Biserica ar reprezinta Israelul spiritual sau ca majoritatea credinciosilor neevrei au devenit israelieni din punct de vedere spiritual, prin Evanghelia rascumparatoare a lui Christos.  Insa acest verset, din pacate, nu pledeaza in favoarea  teoriei  lor.
Epistola catre Galateni vorbeste despre neevreii care au incercat sa obtina Mantuirea prin Lege. Cei care le-au oferit aceasta invatatura au fost iudaizatori ; in general este vorba despre evreii care continuau sa respecte si sa practice Legea mozaica in toate detaliile ei desi simpatizau cu anumite idei crestine.  Potrivit conceptiilor acestora , un neevreu trebuia initial sa se converteasca la iudaism inainte sa poata fi salvat de Christos. In textul din Galateni 6 : 15 , rabbi Sha`ul , alias apostolul Pavel, evidentiaza revelatia  ca pentru Mantuire nu este necesara decat Credinta care rezulta din nasterea din nou, dupa care rosteste o binecuvantare asupra a doua grupuri  care urmeaza acest dreptar al Salvarii numai si numai prin Credinta sincera.  La primul dintre aceste grupuri  apostolul face referire folosind pronumele demonstrativ “ c e i “ . Acestia sunt credinciosii neevrei , carora Pavel le dedica cea mai mare parte a Epistolei sale. Cel de-al doilea grup este “ I s r a e l u l   l u i  D u m n e z e u . “ Acestia sunt credinciosii evrei,  care spre deosebire de iudaizatori,  urmeaza dreptarul Salvarii numai prin Credinta in Isus Christos. Sustinatorii moderni ai Teologiei Substituirii  , probabil  ignora semnificatia primara a cuvantului “ k a i “ ( conjunctie tradusa de obicei prin “ s i “ ) care desparte cele doua grupuri distincte  in acest verset ,   entitati de-altfel bine definite in Armonia lui Dumnezeu,  ale caror destine trebuie sa functioneze in Ordinea Sa – atat  individual dar si colectiv – printr-o intrepatrundere divina, in Dragostea lui Yeshua Ha Maschiach – Isus Christos Mesia .
Dar cine este  “ Israelul lui Dumnezeu “ din Galateni 6 : 16 ?  Intr-un studiu  exemplar  dr. S. Lewis Johnson , fost conferentiar universitar de limba greaca si exegeza nou- testamentara , la Seminarul Teologic din Dallas , a prezentat o analiza detaliata a textului biblic din Galateni 6 : 16. In introducere dr. Johnson face urmatoarea observatie : ”  In ciuda dovezilor covarsitoare pentru o semnificatie opusa , exista conceptia ca termenul  “ Israel “  se refera la credinciosii neevrei din perioada de acum.  Acest verset este cel mai des utilizat in sustinerea teoriei si a ideilor dogmatice care imping Israelul afara din Istoria Mantuirii. Sustinatorii acestei teorii afirma ca expresia Israelul lui Dumnezeu  face fara indoiala referire la Biserica , orice alte interpretari fiind neplauzibile. In acest context trebuie sa mentionam ca sustinatorii acestei idei au propriul lor sistem escatologic , care este de orientare amilenista. Ei atribuie termenul  Israelul lui Dumnezeu  Poporului rascumparat al lui Dumnezeu, care este alcatuit atat din evrei , cat si din neevrei. Se pare ca acest verset are o valoare deosebit de mare in exegeza amilenista. Iata ce explica teologul D. W. Robinson intr-un articol scris in urma cu mai bine de 20 de ani :  Folosirea abila a textului din  Galateni 6 : 16 ca o dovada a faptului ca Biserica ar fi  noul Israel  ar trebui pusa sub semnul intrebarii. Exista dovezi destul de clare care delimiteaza clar posibilitatile de interpretare ale acestui text. ” In realitate , dintre toate aceste posibilitati de interpretare , ideea ca Biserica este  Israelul lui Dumnezeu  este de departe cea mai improbabila, “ sustine in continuare dr  Johnson.
1.   Primul mod de a vedea lucrurile. Johnson prezinta trei  conceptii diferite in ceeea ce priveste semnificatia acestui verset. Primul mod de intelegere este explicat in randurile urmatoare : “ Afirmatia ca Israelul lui Dumnezeu este un termen folosit pentru a descrie Biserica credincioasa din epoca actuala reprezinta prima conceptie. Astfel,  Israelul lui Dumnezeu este Trupul mantuit al lui Isus Christos care trebuie sa paseasca prin Credinta , potrivit modelului unei noi fapturi , si este alcatuit din evrei si din neevrei. Lista cu numele comentatorilor biblici sau ale teologilor moderni care sunt pentru acest mod de-a vedea lucrurile este impresionanta, cu toate ca fundamentul scriptural pentru aceasta interpretare este destul de slab si  instabil , bazandu-se pe afirmatia ca folosirea conjunctiei  k a i, inainte de termenul Israelul lui Dumnezeu  are rol explicativ sau apozitional.”( Paul and The Israel of God . An Exegetical and Escatological  Case –Study , by S. Lewis Johnson , pag . 183- 184 ).
1 a
. Justificarea pur gramaticalaDr. S. Lewis Johnson respinge acest punct de vedere printr-o tripla justificare . Primele doua argumente aduse de el au la baza gramatica si sintaxa textului :  “ Acest mod de a vedea lucrurile trebuie sa se bazeze pe o semnificatie secundara ( sau mai redusa ) a conjunctiei  k a i . Este important  sa ne amintim aici  de un principiu hermeneutic fundamental dar adesea nebagat in seama : daca nu exista nicio conceptie esentiala, exegetica sau teologica , iar folosirea generala – gramaticala  are sens , ar trebui evitata abordarea diferitelor forme de interpretare.  Deoarece ultima idée se potriveste foarte bine presupunerii ca termenul Israelul lui Dumnezeu se refera la Biserica , conceptiile dogmatice au cantarit mai greu decat utilizarea gramaticala . Astfel,  spune Johnson , o semnificatie extrem de rara inlocuieste semnificatia obisnuita , fara sa tina cont de faptul ca semnificatia obisnuita si predominanta  a lui k a i ,  din Galateni 6 : 16 are cu sigutranta un singur sens . “ ( pag . 187 – 188 ).  
In al doilea rand Johnson a constatat ca daca intentia apostolului Pavel ar fi fost aceea de a-i identifica pe “ cei “ cu  “ Israelul lui Dumnezeu “, ar fi reusit sa faca acest lucru lasand complet deoparte controversa conjuctiei “ k a i ,  mai ales ca apostolul eraextrem de versat in fluenta si hatisul semnificatiilor unui discurs in limba greaca. Dupa cum am aratat inainte , sunt exegeti si ligvisti care si-au dat toata silinta  sa demonstreze exact opusul , aceasta conjunctie “ k a i “ urmand sa ramana netradusa. Prezenta cuvantului “ k a i ” in text este insa  o dovada  impotriva identificarii pronumelui demonstrativ “ c e i “ cu “ I s r a e l u l   l u i  D u m n e z e u “ ,  dupa cum a observat si Johnson , care a tinut sa precizeze  : “ Nu fara motiv a folosit apostolul Pavel tocmai  aceasta conjunctie. “ ( pag . 188 ).
1 b. Justificarea exegetica .
Cel de-al doilea argument, pentru o respingere a modului fortat de interpretare a textului biblic,  este justificarea exegetica , aceasta ocupandu-se cu utilizarea  contextuala a termenilor. In acest sens Johnson a scris : “ Utilizarea termenilor biblici vorbeste impotriva Teologiei Substituirii. In literatura biblica nu exista niciun caz in care termenul   I s r a e l  sa fie folosit cu privire la Biserica sau la Poporul rascumparat al lui Dumnezeu, care ar fi astfel format din evrei si neevrei. Dimpotriva termenul  “ t o  e t h n e “ ( neamurile ) nu desemneaza in cazul acesta lumea crestina in special , ci doar neevreii in general.  Prin urmare folosirea termenului  I s r a e l  este in contradictie cu prima interpretare . Folosirea lui  I s r a e l  si  a   B i s e r i c i i  in primele capitole din Faptele Apostolilor se afla intr-o concordanta deplina , deoarece Israelul exista pe langa Biserica nou formata , cele doua grupuri pastrandu-si denumirile separate .” ( pag . 189 ). Celor care considera ca textul din Romani 9 : 6 este o dovada a  faptului ca Biserica ar fi  luat locul Israelului , dr . S. Lewis Johnson le arata ca acest verset nu dovedeste un  mod bun  de-a intelege lucrurile , deoarece aici se face o diferentiere intre evreii credinciosi si cei necredinciosi. “ Apostolul Pavel vorbeste in acest loc doar despre o separare in cadrul  Israelului etnic. Unii dinte evrei sunt credinciosi formand astfel  adevaratul Israel, pe cand ceilalti, cu toate ca din punct de vedere etnic sunt considerati israeliti, nu reprezinta adevaratul Israel, deoarece nu fac parte dintre cei alesi si nu cred ca Isus Christos este Mesia. In intregul text nu gasim nicio mentiune despre neevrei ( pag . 189 ).     
Din pacate exista multi teologi care sustin Doctrina Substituirii si sunt de accord cu aceasta interpretare „corecta”  a textului din Romani 9 : 6 ; ei  nu au o intelegere logic-contextuala   a acestui  pasaj biblic, din cauza  pozitiei lor orientata  eronat in ceea ce priveste  Galateni 6 : 16. Referitor la aceasta situatie , Johnson a observat : “ Apostolul Pavel a facut mari eforturi pentru a corecta evanghelia gresita care le-a fost vestita galatenilor de catre iudaizatori , in special opinia lor falsa ca taierea imprejur ar fi necesara pentru Mantuire si ca  ei, ca si crestini, ar trebui sa implineasca anumite aspecte ale Legii mozaice,  pentru a putea fi placuti inaintea lui Dumnezeu. Apostolul nu a negat niciodata faptul ca exista o diferenta, justificata etnic,  intre credinciosii evrei si neevrei din cadrul Bisericii. In ceea ce priveste alegerea Harului , in Biserica a existat si exista in continuare o ramasita de credinciosi evrei. Intr-adevar, Pavel a afirmat ca in Biserica nu mai exista nici evreu, nici grec , el vorbind   despre cei ce sunt  in Christos Dar apostolul   a mai spus si ca in Christos nu mai este nici barbat , nici femeie , nici om liber, nici sclav. Bineinteles ca prin aceasta el nu a negat diferentele de sex , etnice sau sociale din Biserica , fiind mai mult decat evident ca el  vorbea despre o pozitie spirituala unica inaintea lui Dumnezeu Tatal. Doar din acest punct de vedere ,  in Isus Christos nu exista nicio diferenta .” ( pag . 190 ).
1c. Justificarea teologica . Cea de-a treia justificare pentru respingerea acestui mod de interpretare este cea teologica : “ Nu exista absolut nicio dovada istorica a faptului ca termenul  I s r a e l  a fost folosit vreodata cu referire la Biserica inainte de anul 160 d Ch. In plus, parerea ca Biserica este totuna cu  Israelul lui Dumnezeu  nici macar nu exista pe atunci. Cu alte cuvinte , la aproximativ un secol dupa activitatea lui Pavel,  nu exista nici cel mai mic indiciu pentru intelegerea expresiei  Israelul lui Dumnezeu  cu referire la Mireasa lui Christos ( Biserica ) .” ( pag.  191 )
Johnson a spus referitor  la acest prim mod de abordare a pasajului din Galateni 6 : 16. ( cea a egalitatii intre  “ Israelul lui Dumnezeu “  si  “ Biserica “ ) : “ Prima posibilitate de interpretare are de partea ei foarte putine dovezi gramaticale , exegetice si teologice. De cealalta parte exista dovezi fundamentate istoric care vorbesc impotriva unei identificari a termenului  I s r a e l  cu neevreii credinciosi. Nici folosirea gramaticala a conjunctiei  k a i  si nici folosirea paulina sau nou – testamentara a cuvantului  I s r a e l  nu sustin un astfel de punct de vedere . In plus, invatatura lui Pavel recunoaste in Epistola catre Galateni o desebire nationala in cadrul unui singur Popor al lui Dumnezeu” ( pag . 191 ).
2.Cea de-a doua interpretare este aceea ca “ Israelul lui Dumnezeu “ corespunde ramasitei evreiesti credincioase din cadrul Bisericii.  Aceasta este pozitia lui Johnson si punctul de vedere dispensationalist. Dr. S. Lewis Johnson l-a descris in felul urmator: “ Cea de-a doua modalitate de interpretare a textului din Galateni 6 : 16 si a termenului  I s r a e l u l  l u i D u m n e z e u , este pozitia legata de faptul ca aceasta expresie se refera pur si simplu la israelienii (  etnicii ) credinciosi din cadrul Bisericii crestine. Si apostolul Pavel a declarat despre sine ca ar fi un israelit ( Romani 11 : 1 ) , vorbind in acelasi timp despre o ramasita evreiasca credincioasa a lui Dumnezeu , aleasa prin Har  ( Romani 11 : 5 ). Aceste cuvinte se refera in mod clar la israelienii credinciosi . Desi in epistola sa i-a dojenit pe iudaizatori , Pavel a specificat clar ca nu dorea sa ii atace pe adevaratii credinciosi evrei. Iudaizatorii au fost mustrati , dar ramasita aleasa prin Har a ramas  ISRAELUL LUI DUMNEZEU.  Expresia  I s r a e l u l  l u i  D u m n e z e u  poate fi considerata ca fiind una  opusa termenului folosit in textul din 1 Corinteni 10 : 18 –  Israelul dupa trup  – ceea ce ar pune fata in fata , Israelul adevarat , credinciosm  si restul poporului necredincios , asa cum de altfel este cazul si in Romani 9 : 6 :  Aceasta nu inseamna ca a ramas fara putere Cuvantul lui Dumnezeu, caci nu toti cei ce se pogoara din Israel sunt Israel. In acest sens , apostolul face aici diferenta intre cei  doi  Israel unul credincios si ales , celalalt necredincios – ambele formate etnic din evrei ( v . Romani 9 : 7-13 ) ” ( pag . 185 ) .
Dr. S. Lewis Johnson subliniaza aceasta pozitie oferind aceleasi 3 justificari pe care le-a utilizat si in respingerea primei interpretari. Referitor la justificarea gramaticala  si sintactica , profesorul  observa ca “ nu exista nicio interpretare de acest gen opusa acestei doctrine ; in plus , sensul general al lui  k a i  este respectat ca fiind continuator sau conjunctiv. “ ( pag . 192 ). Cu alte cuvinte , el scoate  magistral  in evidenta intelesul si rolul principal al conjunctiei “ k a i “ .
Iata ce a mai spus Johnson : “ Din punct de vedere exegetic , pozitia aceasta este corecta  deoarece termenul  Israel  isi pastreaza semnificatia paulina obisnuita , si anume cea etnica. In plus, apostolul a ajuns  la o concluzie foarte clara : catre finalul epistolei sale  combative  , dupa un atac dur si puternic impotriva iudaizatorilor,  si renuntarea la cuvintele sale obisnuite de multumire , el  si-a indulcit limbajul printr-o afirmatie speciala de binecuvantare pentru israelitii loiali , care nu s-au lasat prinsi de argumentele iudaizatorilor,  si care au inteles Harul lui Dumnezeu si exclderea oricarei alte carje personale pentru obtinerea Mantuirii prin Christos. Ei, si nu invatatorii inselatori de la Ierusalim , reprezinta  I s r a e l u l  l u i  D u m n e z e u  sau, dupa cum i-a numit apostolul intr-un alt loc, ramasita datorata unei alegeri prin Har ( Romani 11 : 5 ).
3. In ceea ce priveste a treia si ultima justificare, Johnson afirma  : “ Din punct de vedere teologic pozitia aceasta este cunoscuta prin marele avantaj ca ambele elemente din cadrul  Poporului lui Dumnezeu se mentin : avem neamurile ( neevreii ) si evreii ( israelitii etnici ) . Capitolul 11 din Romani aduce lumina in ceea ce priveste relatia dintre aceste doua grupuri distincte,  inca din timpul lui Avraam si pana in zilele noastre , aratand astfel spre implinirea viitoare a promisiunilor neconditionate ale Legamantului avraamic , promisiuni care le-au fost facute patriarhilor. “ ( pag. 193  ).
Cel de-al treilea mod de-a vedea lucrurile ii corespunde intr-un fel celui de-al doilea , pentru ca sunt unii teologi care sustin ca  expresia “ I s r a e l u l  l u i  D u m n e z e u “ se refera la credinciosii evrei din viitor , in niciun caz la Biserica, in general: “ Cea de-a treia posibilitate de interpretare reprezinta conceptia ca termenul  Israelul lui Dumnezeuescatologic,  se refera la un Israel viitor , care, pe parcursul derularii evenimentelor premergatoare Revenirii Domnului si Mantuitorului nostru Isus Christos in glorie pe norii cerului , se va intoarce cu pocainta la Dumnezeul sau. In cazul acesta,  apostolul Pavel ar face aceeasi afirmatie ca in cunoscuta profetie din Romani 11 : 25- 27 :  Fratilor pentru ca sa nu va socotiti singuri intelepti , nu vreau sa nu stiti taina aceasta: o parte din Israel a cazut intr-o impietrire care va tine pana va intra numarul deplin al neamurilor. Si atunci tot Israelul va fi mantuit. , dupa cum este scris : Izbavirea va veni din Sion si va indeparta toate nelegiuirile de la Iacov.  Acesta va fi legamantul pe care-L voi face cu ei cand le voi sterge pacatele.”(  Pag 186 ) . „Cea de-a treia perspectiva asociaza termenul I s r a e l u l  l u i  D u m n e z e u  Israelului etnic , dar vede binecuvantarea si mantuirea acestuia in viitor . “ ( pag . 192 ) Din punct de vedere grammatical si sintactic ,  Johnson considera cea de-a treia pozitie ca fiind corecta. Si din punct de vedere teologic acest unghi de vedere este unul drept , deoarece este in concordanta cu invatatura apostolului Pavel , si anume ca exista doua  tipuri de israeliti , credinciosi si necredinciosi (v.  pag. 194 ). Singura problema este de natura exegetica, deoarece perspectiva escatologica din intreaga Epistola catre Galateni nu este subliniata in mod special. Totusi , Johnson include  aceasta posibilitate  exegetica , deoarece contextul larg aduce in discutie Legamantul cu Avraam si Imparatia lui Dumnezeu.  
REZUMAT. Cea de-a treia interpretare este probabil cea mai buna. Daca putem sa admitem ca pozitia a treia este fundamentata biblic , atunci cu siguranta prima nu este ! Dr. S Lewis Johnson a explicat pe scurt: “ Daca exista o interpretare care se bazeaza pe un fundament instabil , atunci este conceptia care afirma  ca apostolul Pavel ar pune semnul  egalitatatii  intre  Is r a e l u l  l u i  D u m n e z e u  si Biserica formata atat din credinciosi evrei , cat si neevrei. Pentru a dovedi valabilitatea acestei teorii ar trebui efectiv sa ignoram intreaga folosire a termenului  I s r a e l  de catre Pavel in Noul Testament. Folosirea gramaticala si sintactica a conjunctiei  k a i   este exagerata si modificata , deoarece aici se face apel la semnificatia ei extrem de rara si de neobisnuita , cu toate ca semnificatia generala  este mai mult decat satisfacatoare. Acest lucru se intampla numai datorita faptului ca acest mod de interpretare nu corespunde cu pozitia  formulata exegetic. Contextul special al Epistolei catre Galateni, si contextul larg al invataturii lui Pavel  despre modul  lui Dumnezeu de-a opera cu Israel si cu neamurile ( dupa cum este precizat in Romani 11 ) este complet neglijat. Invatatura ca Biserica formata din neevrei si evrei este  I s r a e l u l   l u i  Du m n z e u  se bazeaza pe o teologie gresita , fiind un exemplu clasic de exegeza preconceputa.” ( pag . 195 ) .
CONCLUZIE. Conform contributiei lui Dr.  S. Lewis Johnson,  Biserica nu este un “ Israel spiritual “ sau un “ nou Israel “ care sa se reconfigureze pe mostenirea Israelului fizic ; niciodata Sfanta Scriptura nu a desemnat-o ca fiind astfel. Termenul “ I s r a e l “ se refera fie la natiune , respectiv la popor in totalitatea sa , fie la ramasita credincioasa din cadrul acestui popor. El nu desemneaza niciodata  Biserica lui Christos ( in general ) sau credinciosii neevrei ( in mod special ). Asa dupa cum rezulta din  prezentarea lui  dr. S. Lewis Johnson  ( de retinut ca nu este vorba despre  un comentariu simbolic- spiritualist ) avem de-a face cu doua entitati teologice bine-definite , care benefiaza de functii si de promisiuni conturate cu precizie in economia evenimentelor finale .
Ceea ce este imbucurator si incurajator : ambele entitati sunt emanatia divina a Dragostei lui Dumnezeu pentru omul pierdut , in procesul recuperarii rascumparatoare prin Evanghelia lui Yeshua Ha Mashiach , atat a “ iudeului ” cat si a  ” grecului.”  Glorie Tatalui, Fiului si Spiritului Sfant pentru tot Planul minunat de rascumparare,  oferit prin Jertfa Mieluselului Divin.

Referinte bibliografice :
1. Johnson S. Lewis : Paul and The Israel of God : An Exegetical and Eschatological Case Study .
2. Glashouwer J. Willem : De ce Israel ? Intelegand Israelul si Biserica in vremurile din urma.
3.  CONCISE BIBLE DICTIONARY, Reprint 1993, GUTE BOTSCHAFT Verlag, DILLENBURG, GERMANY

Nota:
1. Toate citatele au fost  traduse si expuse din cartea lui S. Lewis Johnson : Paul and The Israel of God.
( Bucuresti , August – 2011 )

Anunțuri

70 de răspunsuri la Israelul si Biserica

  1. Dana zice:

    Salom,
    Foarte bun topic pentru acest blog.
    Trebuie sa intelegem corect mesajul Sfintei Scripturi cu privire la Israel si Biserica.
    Epistola Apostolului Pavel catre Galateni este o carte cheie pentru intelegerea corecta a topicului mai sus prezentat.
    Voi posta cateva versete si anume:

    Galateni cap.5: 16-25
    16. Zic dar: umblaţi cârmuiţi de Duhul, şi nu împliniţi poftele firii pământeşti.
    17. Căci firea pământească pofteşte împotriva Duhului, şi Duhul împotriva firii pământeşti: sunt lucruri potrivnice unele altora, aşa că nu puteţi face tot ce voiţi.
    18. Dacă sunteţi călăuziţi de Duhul, nu sunteţi sub Lege.
    19. Şi faptele firii pământeşti sunt cunoscute, şi sunt acestea: preacurvia, curvia, necurăţia, desfrânarea,
    20. închinarea la idoli, vrăjitoria, vrăjbile, certurile, zavistiile, mâniile, neînţelegerile, dezbinările, certurile de partide,
    21. pizmele, uciderile, beţiile, îmbuibările, şi alte lucruri asemănătoare cu acestea. Vă spun mai dinainte, cum am mai spus, că cei ce fac astfel de lucruri, nu vor moşteni Împărăţia lui Dumnezeu.
    22. Roada Duhului, dimpotrivă, este: dragostea, bucuria, pacea, îndelunga răbdare, bunătatea, facerea de bine, credincioşia,
    23. blândeţea, înfrânarea poftelor. Împotriva acestor lucruri nu este lege.
    24. Cei ce sunt ai lui Hristos Isus, şi-au răstignit firea pământească împreună cu patimile şi poftele ei.
    25. Dacă trăim prin Duhul, să şi umblăm prin Duhul.

    Aici Apostolul Pavel ne prezinta o lupta foarte clara:
    Duhul lupta impotriva firii pamantesti!
    Voi posta din nou versetul 18
    18. Dacă sunteţi călăuziţi de Duhul, nu sunteţi sub Lege.
    Acum imi pun o intrebare logica:
    Sub care LEGE nu mai sunt???
    Raspunsul vine foarte clar:
    Nu mai sunt sub legea firii mele pamantesti ci acum sunt sub calauzirea Duhului de viata!
    Trebuie sa facem o separare clara intre Legea buna, Sfanta si Duhovniceasca si legea firii, draceasca care pofteste si atrage dupa sine blestem !!!
    Legea Duhului de Viata imi da libertate in antiteza cu legea draceasca a firii mele care ma ducea in robie!
    Voi mai scrie cateva versete cheie :
    Galateni 5: 1-6
    1. Rămâneţi dar tari, şi nu vă plecaţi iarăşi sub jugul robiei.
    2. Iată, eu, Pavel, vă spun că, dacă vă veţi tăia împrejur, Hristos nu vă va folosi la nimic.
    3. Şi mărturisesc iarăşi încă odată oricărui om care primeşte tăierea împrejur, că este dator să împlinească toată Legea.
    4. Voi, care voiţi să fiţi socotiţi neprihăniţi prin Lege, v-aţi despărţit de Hristos; aţi căzut din har.
    5. Căci noi, prin Duhul, aşteptăm prin credinţă nădejdea neprihănirii.
    6. Căci în Isus Hristos, nici tăierea împrejur, nici netăierea împrejur n-au vreun preţ, ci credinţa care lucrează prin dragoste.

    Cititi, va rog , versetul 1 si raspundeti la intrebarea :
    Sub ce jug al robiei sa nu ma plec?
    Eu raspund astfel : Sa nu ma plec sub jugul firii dracesti, pamantesti.
    Ma intreb: Cine ma izbaveste de firea mea pamanteasca???Oare LEGEA???
    Si acum raspund NU!
    Atunci CINE???
    Acum vine raspunsul:
    ISUS HRISTOS CARE S-A JERTFIT PENTRU MINE SI A STERS ZAPISUL CU PACATELE MELE SI MI-A TRIMIS DUHUL DE VIATA DATATOR CARE ESTE PUTEREA CARE MA TRANSFORMA SI EU SUNT ACUM O FAPTURA NOUA!

    Acum va rog sa cititi cu atentie :
    Galateni 5:6
    6. Căci în Isus Hristos, nici tăierea împrejur, nici netăierea împrejur n-au vreun preţ, ci credinţa care lucrează prin dragoste.
    Foarte clar inteleg ca atat evreii cat si neamurile au nevoie de nasterea din nou si sunt egali prin nasterea din nou!asa cum arata:
    Galateni 6:15
    15. Căci în Hristos Isus nici tăierea împrejur, nici netăierea împrejur nu sunt nimic, ci a fi o făptură nouă.

    Acum capata o mai mare valoare pasajul :
    Galateni 3:28-29
    28. Nu mai este nici Iudeu, nici Grec; nu mai este nici rob nici slobod; nu mai este nici parte bărbătească, nici parte femeiască, fiindcă toţi sunteţi una în Hristos Isus.
    29. Şi dacă sunteţi ai lui Hristos, sunteţi „sămânţa” lui Avraam, moştenitori prin făgăduinţă.
    Concluzie:
    Legea Domnului este perfecta si foarte buna dar Ea nu ne ofera mantuirea, izbavirea de pacate!daca nu ne ofera o solutie atunci inseamna ca Ea nu a fost data ca sa ma SALVEZE!!!Stim ca DUMNEZEU FIUL NE SALVEAZA PRIN CREDINTA IN ACTUL SAU PERFECT DE JERTFIRE LA CRUCE!
    INTREBARE: CE CATEGORII DE OAMENI SALVEAZA FIUL?
    ATAT PE CEI TAIATI IMPREJUR IN CARNE CAT SI PE CEI NETAIATI IMPREJUR!
    ATAT PE BARBATI CAT SI PE FEMEI!
    DUHUL SFANT FACE LUCRAREA DE TAIERE A INIMILOR IMPREJUR!
    HALELUYAH!

    Teoria inlocuirii este foarte periculoasa pentru ca ne perverteste mintea si nu intelegm mesajul Suprem al Evangheliei lui Hristos de mantuire al omenirii!
    Israelul si Biserica merg mana in mana dar fiecare isi are locul sau!
    Binecuvantat sa fie Dumnezeu Tatal, Dumnezeu Fiul si Dumnezeu Duhul Sfant!
    Amen Ve Amen!

    • Shalom !

      Citez Dana : Teoria inlocuirii este foarte periculoasa pentru ca ne perverteste mintea si nu intelegm mesajul Suprem al Evangheliei lui Hristos de mantuire al omenirii!
      Israelul si Biserica merg mana in mana dar fiecare isi are locul sau! Binecuvantat sa fie Dumnezeu Tatal, Dumnezeu Fiul si Dumnezeu Duhul Sfant!

      Nu stiu daca evitarea unui simptom nociv ar putea duce vreodata la refacerea tesutului bolnav. Ori in Trupul lui Christos de multe ori pot aparea mici tumori benigne , care nedepistate si neextirpate la timp, pot infesta o buna parte din Trup , distrugand cea mai frumoasa legatura de Iubire si de Unitate frateasca, si nu numai. Ele pot spori efectele negative intr-atat, incat uneori ne si miram de ce crestinii nu se mai iubesc si se suporta asa de greu intre ei.
      In ceea ce priveste Israelul si destinul acestuia , cred ca s-a discutat destul despre acest subiect , aici pe blog ; si se va mai discuta, cu siguranta. Cel mai bun discernamant cu privire la Israel si destinul acestuia trebuie sa tina , bineinteles, cont de BIBLIE – Tanach-ul si Brit Chadasha – de ceea ce afirma Cuvantul cu privire la acest popor. Noi nu avem alta NORMA decat Biblia , si in acest caz oricine vrea un raspuns CLAR trebuie sa-i accepte Sfintei Scripturi , legitimitatea . Nu cred ca interpretarile arbitrarii , si spiritualizarea excesiva, ne pot duce la ceva foarte onest in abordarea acestui subiect. Arogarea cu de la sine putere a unor drepturi, pe care nu ni le da Cuvantul lui Dumnezeu, va impinge in mod fatal osiile carutei noastre confesionale spre Inlocuire. NOI SUNTEM ISRAEL ! rasuna in mai toate Bisericile , ca un imn patriotic , glasul fratilor nostri .Este OK, dar macar exista minimala condescendenta in a recunoaste ca MANTUIREA VINE DE LA IUDEI ? Nici macar atat, iar daca cumva vine dintr-acolo , oricum ei sunt lepadati. Fratii mei din Trupul lui Christos, haideti sa fim cinstiti macar cand nu ne vede si nu ne stie nimeni – macar atunci cand suntem in rugaciune , inaintea Domului – de cate ori Dumnezeu , datorita comportamentului nostru rau si egoist , ar fi putut sa ne lepede ? Chiar dupa intoarcerea la Credinta …Ce merite avem, decat Harul Lui care ne tine pe toti ? Si daca este asa , atunci, oricum, Dumnezeu stie ce face cu ceea ce este al Lui. Iar daca EL vrea sa restaureze Israelul in zilele din urma, chiar crezi ca-i vei sta TU in cale, tu cu dreptatea ta ciopartita de partinire si de egoism ? N-ar fi mai bine sa ne aliniem cu totii scopurilor Lui sfinte si sa pasim IN VOIA LUI ? Iata INTELEPCIUNEA : sa intelegi vremurile pe care le traiesti ! Fie ca Dumnezeu sa ne unga ochii duhovnicesti cu alifia Lui sfanta , ca sa putem privi si intelege totul in Lumina Lui, nu in a noastra, sau a unui alt om, la fel de supus marginirii . Amin !
      Sa fiti cu totii binecuvantati de Dumnezeul lui Avraham , Itzak si Yakov !

      • EMANUEL zice:

        Pace si binecuvantare Otniela,
        Ma bucur pentru tonul mediator pe care-l folosesti. Trebuie sa continui pe acest ton daca doresti ca sa obtii rezultatele pentru care te rogi de atata timp. Opinii vor fi intotdeauna si nu intotdeauna favorabile unei discutii pline de pace care sa duca la hotarari divine.

      • Pace si binecuvantare , EMANUEL !
        Va multumesc pentru toate sfaturile grijulii , pentru toate povetele. Desi nu ne cunoastem ma bucur sa constat aplecarea Dvs catre problemele Poporului Ales.
        Fiti binecuvantat din Sion !

  2. Pingback: triouvzsitz

  3. Pingback: Lawyer Criminal Nashville

  4. Pingback: business cards online

  5. Pingback: restaurant interior design

  6. C . T. Sawdo zice:

    I like what you are doing such intelligent work and reporting .Carry on with the excellent works. I have incorporated you otnielabattzion to my blogroll. I think it ll improve the value of my website 🙂

  7. An fascinating dialogue is worth comment. I believe that you must write more on this matter. It won t be a taboo topic however usually. It s very intersting and usualible for us to know more about this two connections : the Church and Israel .

  8. The moment I discovered this site I continued to speak about a few of the love together… It s a tremendous good post Otniella . Keep going so on. Baruch Hashem Melek David, Melek Ha Olam.

  9. Susan K. T. Saarela zice:

    Does this truly operate ? Very intersting article. I ve learned so many things ! Thanks Otniella.

  10. click here zice:

    Your article is a very well-done informative piece of writing. I am so impressed with this content about Israel and Church, that I had to make a sign – comment which is not normal for me. Thank you for your dedication in writing Otniella. God bless Israel !

  11. Alicia Konat zice:

    I like this article I read it twice I always was impressed by apostle Paul . Bless be forever God of Israel , the Almighty of the Earth.

  12. Pingback: Online Auction Reviews

  13. Pingback: SEO Article Writer

  14. Welcome , Alicia ! I am very glad you are here my site and read this article. Yes, Paul was so wonderful for his Master. Praise the Lord Almighty !
    May you be blessed from Zion !

  15. Pingback: Alonissos Villas

  16. Pingback: fundraising ideas

  17. Fiona Jeffrie - Daber zice:

    I am deeply enthusiastic about this article Otniella.You are very good in arguing theological items. It s wonderful , Paul is so touchable in performing right good faith about jews and gentiles. Praise the Lord for everybody who is able to undestand God s Gopspel in a right way. And S. Lewis Johnson is one of them.
    Praised be forever the living God of Israel !

    • Fiona Jeffrie - Daber zice:

      Shalom to you Otniella ! keep the Fire of the Ruach Ha Kodesch strong in your heart. And keep strong the faith. Messiah will come and all these things shown in the Biblie will be restored. Praise the Lord God for His perfect plan for each of us.
      Be blessed !

      • Thanks , Fiona ! I am very glad you have a special touch of my study being convinced that God have a special defined destiny for each of them, Church and Israel .
        Indeed undestanding all these circumstances and levels we could be strenghtened to serve our Lord better in this world. Apostle Paul was very clear in the Bible and in ordeer to understand times effiecently and God `s Plan , too, we need to enter Bible `s thought.
        Be blessed from Zion , dear Fiona. I `m happy you come and visit my site.

  18. Very interesting points you have noted , thanks for putting up. It s well written article, in a significant context. It s wonderful. Thanks for share , Otniella. Keep on ! You make a wondeful work. God bless you !

  19. Adrian Boluda zice:

    Intr-adevar un articol complet. Cred ca am inteles tot ce se putea intelege cu privire la Israel si la Biserica. Acum mi-e clar ce inseamna ” teologia inlocuirii „. Slavita fie puterea lui Dumnezeu ! Multumiri , Otniela , pentru tot efortul Dvs considerabil de risipire a valului de pe ochii nostri !

    • Ma bucur mult , Adrian Boluda ! Este bine ca aceasta modesta prezentare v-a convins ca ” teologia inlocuirii ” nu este biblica. Ea nu aduce progres vietii spirituale , dimpotriva ii amputeaza credinciosului perspectiva unei intelegeri corecte.
      Planul lui Dumnezeu pentru Israelul fizic este in plina desfasurare si Biserica trebuie sa fie parte. Ori daca ” teoria inlocuirii ” inca lucreaza in Trupul lui Yeshua Ha Mashiach , perspectiva divina este ciuntita. Si e pacat , cei care pierd binecuvantarile sunt de fapt tributari unei mentalitati depasite. Harul lui Dumnezeu sa ne umple pe toti cu acea inima plina de smerenie care sa ne ofere intotdeauna cea mai corecta interpretare a vremurilor din urma. Amen !
      Fiti binecuvantat din Sion !

  20. Marian Chioveanu zice:

    Shalom. Foarte – foarte intereresant articol ! Felicitari pentru eseu. Dr. Lewis Johnson a fost un om al lui Dumnezeu. Sa ne fereasca Dumnezeu de ” teologia inlocuirii ” pe toti. este bine sa lasam lucrurile asa cum le-a organizat Dumnezeu iar noi crestinii dintre neamuri sa fim multumitori Lui pentru marele har de-a ne numi fii datorita sacrificiului Fiului. Slava Lui !

    • Shalom ! Va multumesc , Marian Chioveanu ! Cu siguranta , dr. S. Lewis Johnson a fost omul lui Dumnezeu, ales providential pentru aceasta Lucrare. Si cred ca pana sa plece Acasa , a reusit sa deschida multi ochii spirituali. Slavit sa fie ADONAI ! Lui Dumnezeu Ii place sa caute oameni si sa ii foloseasca pe cei mai predati dintre ei. Evident Chemarea Sa ii implica pe multi , dar ALEGEREA Sa pe cei mai putini , pentru ca in general CONSACRAREA cere un pret, si nu toti sunt dispusi sa lase totul deoparte pentru Dumnezeu. Yeshua Insusi a vindecat 10 leprosi dar numai unul s-a intors din drum sa-I multumeasca. Cu siguranta , viata lui nu a mai fost aceeasi din momentul intalnirii cu Fiul Tatalui Preaiubit.
      Ma bucura participarea Dvs la aceste articole. Fie ca Domnul nostru sa-Si gaseasca placere in Lucrarea fiecaruia dintre noi, iar Slava Sa sa sporeasca . Sa fiti binecuvantat din Sion .

  21. Bogdan zice:

    Shalom. Sarut mana. Multumim pentru eseul acesta care a realizat cel mai corect departajarea intre Israel si Biserica, Otniela.
    Desigur dr S. Lewis Johnson a fost omul care s-a pus la dispozitia lui Dumnezeu pentru aceasta revelatie, prezenta din totdeauna in Biblie , numai ca asa se intampla , cineva manat de Duhul Sfant trebuie sa stea la dispozitia lui Dumnezeu. Iata ca dupa ce a trecut in vesnicie la Domnul lucrarea lui incepe sa se reveleze din ce in ce mai clar. Slava Domnului !
    Fiti binecuvantata !

    • Shalom, Bogdan ! Multumesc, dar Slava toata I Se cuvine ” Mielului lui Dumnezeu care ridica pacatul lumii.” Glorie Lui ! Da, asa cum am afirmat inainte , dr. S. Lewis Johnson a fost omul lui Dumnezeu pentru aceasta minunata Lucrare. Dumnezeu lucreaza, trezeste, vindeca , rascumpara si rasplateste SI ASTAZI. Problema este , are pe cine ? Mana Lui nu S-a scurtat, binecuvantarile Lui nu au ajunns la capat , dar cui vor fi oferite ?
      Sa ne ajute Domnul nostru Preaiubit sa fim si noi dintre preaiubitii Lui. Pe Daniel asa l-a numit ” om scump si preaiubit ” , nu e minunat sa primim si noi acest apelativ onorant ? Asadar , atentie la CONSACRARE , fratii mei ! …daca vrem o rasplata vesnica alaturi de Domnul nostru , si o Lucare care sa ramana in picioare in Ziua Vesniciei.
      Sa fii binecuvantat din Sion , Bogdan ! Ma bucura participarea ta activa pe acest site.

  22. Sebastian R. zice:

    In sfarsit se face lumina in capul meu. Este de-a dreptul extraordinar ce limpede devine totul numai prin explicarea unei conjunctii care trebuie lasata sa-si aduca aportul in aceasta lucratura sfanta a Scripturii. Sunt sigur ca lucrarea profesorului S. Lewis Johnson va ramane in picioare pana la revenirea Domnului Isus , Ieshua Mesia.

    • Ma bucur , Sebastian R ! Slava Domnului ! Adonai lucreaza , numai Ruach Ha Kodesh, Duhul Slavei , poate convinge. Si nimeni nu -L poate primi pe Fiul daca nu-L atrage Tatal , Yeshua Insusi ne-a spus-o. Glorie Lui ! In domeniul spiritual lucrurile trebuie percepute numai prin Spiritul Sfant. Oricat am incerca sa patrundem prin logica ( care este folositoare pana la o limita ) , vom constata repede ca nu reusim sa inaintam.
      Bine ca avem Duhul Slavei cu noi ! Domnul nostru Si-a onorat Promisiunea facuta ucenicilor ( Fapte 1: 8 ). Si de aceea tainele Lui ne sunt descoperite noua, celor care avem Mantuirea , prin Jertfa. Desigur, lucrarea profesorului S. Lewis Johnson va ramane in picioare, cand orice lucrare va fi testata prin Foc , in Ziua Domnului.
      Sa fiti binecuvantat din Sion !

  23. Cristina Sitaru Stoian zice:

    Iubita Otniela, iti multumesc pentru acest studiu despre conjunctia ” Kai .” Un cuvant mic cu o influenta inexprimabila. Asa sunt cuvintele Bibliei, unice. ” Toata Biblia este insuflata de Duhul lui Dumnezeu”. Este bine sa o intelegem corect si sa ne acceptam fiecare dintre noi, evrei sau neamuri , identitatea noastra in Domnul Isus , Iesua. Cred ca noi neamurile suntem intr-adevar privilegiate inaintea lui Dumnezeu. Sa ne gandim cata iubire a aruncat spre noi Dumnezeu sa ne aduca in turma Sa, desi eram fara niciun legamant inaintea Sa.
    Astazi trebuie noi sa iubim Israelul si sa ne rugam pentru mantuirea evreilor. Cel de sus sa ne dea intotdeauna o inima buna si devotata cauzei Lui.

    • Cristina , ma bucur mult pentru Dvs. Asa este , o buna receptare a Mesajului Sfant , va produce in vietile noastre Roada Duhului lui Yeshua. Va crea in noi disponibilitatea ASCULTARII si IMPLINIRII Voiei lui Dumnezeu, si mai ales ne va ajuta sa ne insusim identitatea noastra de fii rascumparati , prin Jertfa Fratelui nostru mai mare.
      Desigur , este bine Biserica sa se implice cat mai mult in Lucrarea de mantuire a evreilor si a tuturor oamenilor, mai ales ca epoca Bisericii nu s-a incheiat , Harul lui Dumnezeu straluceste pentru orice om de pe pamant. Amin ! Ajuta-ne , Doamne ! Da-ne o inima devotata Cauzei Tale!
      Sa fiti binecuvantata de Dumnezeul lui Avraam, Doamna Cristina !

  24. Anca Gore zice:

    Shalom. Fiti binecuvantata Otniela pentru aceste minunate explicatii, atat de necesare pentru a intelege mai corect Scripturile. Sarguinta profesorului S. Lewis Johnson este extraordinara. Mai clar de-atat nu se poate. Slava lui Ieshua Mesia !

    • Shalom, Anca ! Numele Domnului sa fie inaltat pentru toate binecuvantarile Sale scumpe ! Din EL , prin EL si pentru EL sunt toate lucrurile ! Slavit sa fie EL pentru toti oameni Sai devotati , asemeni profesorului Johnson.
      Ma bucura mult prezenta ta aproape nelipsita de pe acest blog. Sa fii binecuvantata din Sion cu mult Har !

  25. Valentina Radu zice:

    Shalom. Va fac marturisirea ca dupa ce am citit tot articolul acesta i-am multumit lui Dumnezeu pentru aceasta minunata revelatie din Scriptura. De cate ori n-am citit acest verset din Galateni dar nu mi-ar fi trecut niciodata prin cap asa ceva. Ce bine ca Dumnezeu are oamenii Lui carora le face cunoscut adevarul, asa ca profesorul Johnson. Dumnezeu sa va binecuvinteze in continuare, Otniela

    • Shalom, Valentina ! Sa fii binecuvantata pentru interesul tau sincer in ceea ce priveste ” lucrurile de sus .” Apostolul Pavel asa ne si invata , ” sa umblam dupa lucrurile de Sus …care sunt vesnice.” Intr-adevar , ni se intampla deseori sa trecem peste multe versete, insa click-ul se produce deodata , prin inspiratia Duhului Sfant, iar minunile lui Dumnezeu ni se reveleaza atat de frumos. Slavit sa fie Numele lui Dumnezeu pentru clipele descoperirilor Sale !
      Sa fii binecuvantata din Sion cu mult Shalom, Valentina . Ma bucura participarea ta la acest topic.

  26. Teodora zice:

    Multumesc din suflet Otniela !!!! Mi-ati lamurit aproape orice urma de neintelegere a ” teoriei inlocuirii „. Cred ca nu vom putea fi niciodata suficient de recunoscatori lui Dumnezeu pentru ALTOIREA in TRUNCHI. Imi place , asa cum spunea si Cristina mai inainte , harul nemarginit pe care Dumnezeu ni l-a daruit prin Ieshua , Domnul Isus. Ce ne-am fi facut noi neamurile fara acest har ? Dumnezeu vrea acum noi , cei altoiti in poporul Lui , sa ne rugam pentru mantuirea Israelului. E o datorie , sa stiti toti. Shalom.

    • Fiti binevenita , Teodora ! Nici evreul , nici grecul , nimeni nu va putea fi vreodata suficient de recunoscator fata de Mantuirea primita. Totul este HAR ! De ce unii sunt pe Cale, iar altii nu ? As invoca tot HARUL. Nu am meritat nimic nici unii , nici altii. Cu totii eram morti in pacate , lipsiti de Slava lui Dumnezeu, pana sa se atinga EL de fiecare dintre noi cu mila.
      Sunt bucuroasa , draga Teodora, pentru toata frumoasa Dvs implicare pe acest site. Sunt onorata ! Sa fiti binecuvantata din Sion !

  27. Julia zice:

    excellent points altogether, you simply won a new reader. Very good wise point of you. I am agree mainly with it. bless you daughter of Israel , Otniella. nice to meet you..

  28. Adriano zice:

    Sarut mainile. Explicatiile Dvs sunt argumentate logic foarte pertinent , totusi cam cati evrei se vor intoarce in timpul Necazului mare la Mesia Ieshua , in cazul in care Biserica nu va mai fi pe pamant ? De fapt cand se vor intoarce in masa , incat sa se implineasca ceea ce spune apostolul Pavel in Romani 11: 26 ? Multumesc.

    • Adriano zice:

      Am formulat aceasta intrebare pentru ca stiu ca Antihristul va determina o prigoana mare impotriva evreilor si impotriva crestinilor care vor crede in Mesia, in timpul zilelor de Necaz.

      • Shalom , Adriano ! Am uitat de raspunsul pentru Dvs, si ati facut foarte bine ca mi-ati amintit de el la postarea de la URMANDU- L PE YESHUA – Marturii ( 4 ) .
        Evident, la Revenirea lui Yeshua pe pamant , dupa Necazul cel Mare , multi evrei IL vor fi cunoscut deja pe Adevaratul Mashiach. Cum se va intampla acest lucru ? , va intrebati , si pe buna dreptate , stiind ca astazi o mare parte a lui Israel este inca in pozitia nefericita de respingere a Adevaratului Mesia. Ei bine , in Necaz se va produce o cernere teribila a evreilor asa cum a fost profetita de Daniel, Ieremiahu si Zacharia etc. Sunt sigura ca multi dintre ei vor muri ca martiri ai lui Yeshua ( dupa ce-L vor fi primit ca Mesia al lor ) , alaturi de fratii lor dintre neamuri. Toti aceia care vor fi ramas dupa prigoana din Necaz , sunt sigura ca se vor intoarce cu mic si mare la Yeshua, atunci cand vor realiza pe Cine au strapuns.
        Nu putem preciza un numar. Estimativ insa , conform profetiilor , vor fi toti cei care vor fi ramas in viata, dupa nimicirea lui Antichrist. Oricum , si in timpul prigoanei Harul lui Dumnezeu revarsat peste acest popor , ii va ajuta pe fiii lui Yakov sa-L vada, sa-L inteleaga si sa-L accepte ca Mantutor si Rege , pe Yeshua Ben Joseph, Yeshua Notri. Glorie Lui !
        Va doresc mult Har, si Intelepciune de Sus , in descifrarea tainelor Sfintelor Scripturi. Fiti binecuvantat din Sion !

  29. Georg Rehlander zice:

    Schalom ! That s a very good post. Very interesting theology, dear Otnielabattzion. God bless your heart with sense and sensitibity in writing. just doing on . Glod bless ! I m a christian .. a teacher in a teological school in Koln.

  30. Pingback: O dilema – Un raspuns ( 2 ) | otnielabattzion – עותניאלה בת ציון

  31. Pingback: garnicia cambogia

  32. Pingback: Going On this site

  33. Pingback: Click on

  34. Pingback: click the up coming post

  35. Pingback: visit the up coming article

  36. Pingback: aimee63

  37. Pingback: visit the next post

  38. Pingback: just click the following article

  39. Pingback: linked web academy

  40. Pingback: relevant website

  41. Pingback: Click Here

  42. Nickolas A. zice:

    Wonderful beat ! provided bright clear idea ! be blessed Otniella, it s gorgeous meeting your site. God bless you !!!!

  43. relu.ve zice:

    Şalom din Danemarca. Sînt român şi locuiesc de 4 ani în Danemarca. Eu cu soţia şi copii noştri nu suntem evrei dar am găsit în apropierea noastră o bisericuţă a fraţilor evrei credincioşi în Domnul Isus. Ne simţim foarte bine aici şi mergem sîmbăta şi ne însoţim în părtăşie cu ei pentru că e foarte frumos la ei şi copiilor noştri le place foarte mult. Am căutat să aflu mai multe despre evreii mesianici şi am o mare bucurie că v- am găsit blogul şi mai ales că este în română. Am o întrebare acum că v-am citit comentariul despre Biserică şi Israel. Noi credem în răpire. Dar unde va fi Mireasa Domnului în timpul mileniului ? Domnul va împărăţi o mie de ani cu ea aici pe pământ ? Şi unde vor încăpea atîţi oameni ? Scuzaţi -mi îndrăzneala dar sper că nu am fost prea îndrăzneţ dacă vă pun de prima dată aceste întrebări.

    • @ relu.ve, Shalom ! Ma bucur mult ca va adunati acolo in Danemarca cu fratii mesianici, si va simtiti bine in partasie. Ma bucur si pentru copiii Dvs, pentru ca le place intr-o asemenea Comunitate. Oriunde este chemat Numele Domnului dintr-o inima curata este BINE.
      Referitor la dilema Dvs. Cred ca va faceti prea multe probleme in ceea ce priveste destinul Bisericii. Mai ales daca intelegeti Rapirea… Din momentul in care Mireasa se intalneste cu Mirele Ei, pe norii cerului ( nu jos, pe pamant ), nicio teama n-o va mai ajunge.1 Tesaloniceni 4: 17 , ultima parte, subliniaza acest adevar : ” si astfel vom fi totdeauna cu Domnul.” Nu stim ” unde vor incapea atatia oameni”, insa ADONAI poate face din putin mult. El a creat Universul din nimic, asa ca nu va fi o problema pentru EL sa dilate sau sa comprime, sa creeze si sa recreeze materia. EL poate totul ! Glorificat sa -I fie Numele in veci!
      Sa fiti binecuvantat din Sion!

  44. urj_q zice:

    Dragă domnişoară – comentariile dvs sunt foarte reuşite dar Domnul Iisus a spus că Biserica este mireasa Lui, nu Israelul. Citiţi , vă rog, Apocalipsa cu atenţie. Unde este menţionat acolo Israelul? Acum Biserica este poporul lui Dumnezeu pentru că s-a născut prin jerfa lui Hristos. Să nu mi-o luaţi în nume de rău dar nu sunt adeptul acestei teorii. Există oare două biserici ? Are Fiul lui Dumnezeu două mirese ?

    • Sebastian R. zice:

      Dacă aţi citi cu atenţie şi cu o inimă umilă Biblia, aţi reuşi să inţelegeţi mesajul ei. Unde nu înţelegeţi chemaţi-L pe Dumnezeu în ajutor. Otniela vorbeşte foarte clar despre o Biserică şi un popor Israel. Toţi cei care se convertesc la mântuirea lui Ieşua Mesia, până la răpire, vor intra sub incidenţa Bisericii. De la răpire înainte, va demara salvarea Israelului. Poporul Israel are destinul lui, după zilele de tribulation. Dumnezeu vă binecuvânte.

  45. realistulsinguratic zice:

    Buna ziua! Fainut articol! Voi incepe sa va citesc serios, ma intereseaza subiectul evreilor care cred in Iisus Hristos.

  46. pavel_si_sila zice:

    foarte realist comentariu. bine prezentata situatia bisericii! bine prezentat israelul!

  47. anonimul pribeag zice:

    Până la urmă e vorba de două lucruri distincte. Atunci de ce evreii au mai fost trimişi în sclavie şi au pribegit prin toate ţările lumii? Greu de înţeles. Ei totuşi nu-L acceptă nici în ziua de azi pe Domnul Hristos Isus, cu toate că au acum un stat evreiesc al lor. Mă întreb cum o vor face vreodată ?!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s