Mari scriitori

Exista scriitori si scriitori, unii mai ” cuminti ” , mai mult sau mai putin  ” consensuali ” si exista, dimpotriva, autori mereu disputati, starnind valuri de pasiuni contrarii, autori admirati sau detestati, sau-sau, in privinta carora opiniile au fost de la inceput, si iata, continua sa fie, teribil de divergente, de – cum se spune-” impartite ” , ei provoaca o stare permanta de razboi civil in Republica Literelor si nu numai a Literelor.

Ne reintoarcem la clasici...Avem nevoie de ei ca de-o matrice etnic- blagiana ( atunci cand poetul-filosof vorbea atat de traditionalist-molcom despre satul romanesc ) . Indepartatii mari clasici…De multa vreme sunt destinati rafturilor de biblioteca, studiului academic, imbalsamarilor comemorative. Si totusi, iata se face simtita nevoia recuperarii lor, a relecturii: o anumita exasperare in fata prezentului vine sa stimuleze ” intoarcerea…”Cand ea se produce, inca rar, are caracterul unei revelatii, al unei mirari , al unei surprize de proportii. Voltaire, Chateaubriand,  Hugo,  Austin,  Dickens, Twain, Tolstoi, Rebreanu etc, se reintorc ….acasa.

3 răspunsuri la Mari scriitori

1. Costache Mihaela zice:

As dori sa aflu cat mai multe lucruri despre a scrie…cum au inceput marii scriitori, cateva sfaturi despre asta si multe alte chestii. Multumesc.

• Draga Mihaela,

Ma bucur ca te intereseaza viata marilor scriitori si inceputurile lor literare. Iata o indeletnicire frumoasa si spirituala, pentru orice tanar, intr-o existenta generala atat de mercantil orientata.
      Daca vrei sa discutam mai multe despre acest subiect scrie-mi , te rog, la adresa otniela.bat.tzion@gmail.com. Sa fii binecuvantata cu multa Intelepciune in viata.

2. letitia zice:

Incintator blogul tau, draga Otniela! Multe binecuvintari mai departe si inspiratie sfinta prin Spiritul lui Mesia Domnul Isus.