POEZIE, POEZIE, POEZIE… ( 18 )

TOAMNĂ, OCHII MEI SUNT VERZI

                de Daniela Reghina Onu

 Toamnă, ochii mei sunt verzi,
însă tu îi vrei căprui –
culoarea incertă a rochiilor tale,
învoalate în ceaţă,
răsfrânte în falduri dantelate
peste dealuri şi câmpii mănate.
Toamnă, ochii mei sunt verzi,
lasă-mi-i, te rog, aşa!

Toamnă, părul meu e blond,
însă tu-l vrei arămiu –
nuanţa estompată a florilor
de la pălăriile tale desuete,
pe care le poartă bietele subrete.
A şalurilor tale din frunze uscate,
risipite voioase şi dezordonate
peste pădurile codane.
Toamnă, părul meu e blond,
lasă-mi-l, te rog, aşa!

Lasă-mi verdele firului de iarbă abia încolţit,
lasă-mi galbenul zarzărelor coapte în livadă.
Lasă-mi aroma frunzei de molid,
lasă-mă aşa … hai-hui,
să mai cutreier pe-afară.

(Piatra-Neamţ, Septembrie – 2011; din volumul  Râsul viorii fără arcuş)

DESCHIDE FEREASTRA !

       de Daniela Reghina Onu

Bate cineva în geam.
Deschide, te rog!
Deschide chiar dacă
Nimeni nu e acolo,
Chiar dacă mi s-a părut.

Deschide!
Deschide fereastra larg,
Să mai simţim o dată
Parfumul florilor de tei,
Invadându-ne lacom
Somnul vieţii,
În odaia întunecată
De-atâta uitare,
De noi doi.

Ştii?!
Cei ce trec
Pe strada noastră
Pot crede
Că nu mai suntem aici.
Aici, unde cândva
Totul era al nostru.
Şi fereastra,
Şi casa,
Şi strada,
Şi teii.
Deschide!
Deschide larg fereastra
Iubirii noastre apuse.

( Bucureşti, Iunie-2006; din volumul Paşi printre pietrele Sionului )

Despre otnielabattzion - עותניאלה בת ציון

Evreica mesianica
Acest articol a fost publicat în Poezie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

13 răspunsuri la POEZIE, POEZIE, POEZIE… ( 18 )

  1. Cezar 100 zice:

    Sărutmâinile. Incofundabile versuri! ce pot să spun? Divin!

  2. Sofia zice:

    O poeta adevarata! De ce nu se scriu versuri asa frumoase in literatura de azi in manualele de scoala? Poate ar fi mai motivati tinerii sa citeasca. Dar la ce poezii au in manuale.

  3. Arlette Şerban zice:

    Poezii de suflet! Imens de frumos!!!

    • un ucenic zice:

      si de viata traita, adica experimentare. multumim! sa ne traiti si sa scrieti mereu asa frumuseturi, sora Otniela. shalom.

  4. valentin zice:

    f.f.f.F. frumos!!!!!!!

  5. Matei - Claudiu Arghire zice:

    Versuri încântătoare, Stimată Doamnă! Sărutmâinile. Întotdeauna vă citesc poemele, cele mai vechi sau cele mai noi pe care ni le oferiţi pe blog. Mult ne dorim un volum al D-stră cu un autograf. Dar de la Oradea la Bucureşti e cale lungă. Şi soţiei mele îi place să citească poezie, cu toate că este medic. Îmi spune mereu să vă rog ptr un volum. Dumnezeu să vă binecuvânteze darul!

  6. Ibănescu Rodica Alice zice:

    Minunate versuri! O adevărată revelaţie este poezia Dv.

  7. un ucenic zice:

    foarte frumos ! shabat shalom sora Otniela!

  8. Şabat Şalom, asemenea! Binecuvântări cereşti în Comunitate!

  9. Valentina Radu zice:

    Poezii de vis. Multumesc pentru visare…….

  10. Abigail şi Albert Kindberg zice:

    O superbitate! Adonay să te inspire mai departe…….. Ubrachot ve Hessed!!

  11. Itzel zice:

    shabbat shallom.ce frumos!

  12. riky zice:

    Sublim! In sfirsit e vorba de o poezie de calitate. Pe alte saituri……e tragic.

Lasă un răspuns

