O dilemă – Un răspuns ( 7 )

Semnul intrebarii 1Rodica S: Otniela, am auzit intr-una dintre comunitatile noastre evanghelice ca zeciuiala trebuie data numai in adunarea de care apartii. Eu credeam ca poate fi data acolo unde ne pune Dumnezeu pe inima. Dumneavoastra ce spuneti?

Otniela: Draga Rodica, obiceiul de-a da zeciuiala s-a stabilit ca o norma in multe comunitati crestine  protestante. Mesajul zecimii isi are originea cea mai concreta in textul din Maleahi 3 : 10. „Aduceti insa la casa visteriei toate zeciuielile, ca sa fie hrana in Casa Mea.  Puneti-Ma astfel la incercare, zice Domnul Ostirilor, si veti vedea daca nu voi deschide zagazurile cerurilor si daca nu voi turna peste voi belsug de binecuvantare.”  Adesea trecem prea usor cu vederea faptul ca zeciuiala a fost o porunca speciala a lui Dumnezeu pentru poporul Sau si, in acest caz, ea trebuia sa fie insotita de daruri suplimentare ( vezi si Lev. 27 : 30-33, Num. 18: 8-28, Deut. 12:6-18, 14: 22-27).
În Brit Chadasha ( Noul Testament )  nu citim despre zeciuiala, ci despre darurile de bunavoie. Ce sunt acestea? Sunt ele diferite de zeciuiala tanachica,  sau o cuprind si pe ea? ( 1 Cor. 16: 1-2, 2 Cor. 8: 1-15 ).  In Lumina Cuvantului, ajutoarele de care vorbeste apostolul Pavel sunt binefaceri separate de zecimea propriu- zisa,  pe care, in mod normal,  orice evreu o arunca in visteria Templului.  Astfel, daca in vechime a zecea parte trebuia sa fie insotita de daruri suplimentare, in aceeasi masura urmasii lui Mesia pot participa la strangerea de ajutoare pentru cei saraci. In niciun caz nu trebuie desfiintata zeciuiala! A zecea parte din tot venitul pe o anume perioada de timp ii apartine doar Domnului!
Apoi, nu trebuie sa uitam faptul ca fiecare lucrator este vrednic de plata lui. Exista un proverb in acest sens in Sfanta Scriptura: „Sa nu legi gura boului care treiera graul! ( 1 Corinteni 9:9 ). Care va fi destinatia banilor pe care ii daruim,  si cat de mare trebuie sa fie suma alocata lucrarilor de binefacere, este o decizie pe care Biblia, prin calauzirea Spiritului lui Yeshua Ha Mashiach, o lasa la discretia  fiecarui credincios.

About otnielabattzion - עותניאלה בת ציון

Evreica mesianica
Acest articol a fost publicat în Dezbateri, Studii biblice. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

16 răspunsuri la O dilemă – Un răspuns ( 7 )

  1. Sofia spune:

    Shalom. Dupa cum inteleg eu zeciuiala trebuie sa fie insotita de binefacere? Este asa Otniela?

  2. Bogdan spune:

    Sărut mâinile, Otniela. Eu chiar sunt în dilemă. De ce trebuie eu, un credincios în Mesia Isus dintre neamuri, care traiesc după harul Lui, să mai dau zeciuială? Dacă eu nu sunt evreu, dacă nu ţin Şabatul şi nici sărbătorile evreieşti, de ce trebuie să păstrez o lege din Vechiul Testament? Apostolul Pavel i-a sfătuit pe colegii lui de lucrare să nu pună sarcini grele peste creştinii goimi. Biblia ne învaţă că trebuie să-i dăruim lui Dumnezeu fără părere de rău. Eu pot da zeciuiala din obligaţie, poate din silă. Atunci mai este primit darul meu? Aştept răspunsul Dv.

    • Draga Bogdan, niciodata nu trebuie sa faci ceva din sila, cu-atat mai mult pentru Dumnezeu. Daca dai zeciuiala cu parere de rau,sau nu ai convingerea ca trebuie s-o practici, atunci opreste-te! Ia-ti un timp special cu Domnul in care sa-ti rezolvi dilemele. Dar nu te indeparta niciodata de CE ESTE SCRIS! Fii binecuvantat din Sion!

  3. un ucenic spune:

    zeciuiala e limita. un copil a lui Adonay care a fost iertat şi primit de catre Mesia trebuie sa dea mai mult decit zeciuiala. eu asa gindesc, shalom.

  4. Arlette Şerban spune:

    Dragă Otniela, să ştiţi că eu nu dau zeciuială. Nu mă mustră conştiinţa pentru că dau mai mult în lucrarea lui Dumnezeu, nu lunar, atunci când Domnul mă binecuvântă şi pe mine. Nu ştiu dacă e bine să legiferăm prea mult ceea ce este între noi şi Dumnezeu. Sper să nu supăr pe nimeni.

  5. pavel_si_sila spune:

    Fratilor hotariti-va! sunteti cu legea sau cu harul??

  6. Ibănescu Rodica Alice spune:

    Nici eu nu dau zeciuială. Dar oare contează atât de mult? Nu e mai importantă inima cu care dăruieşti?

  7. Carol Rosenberg spune:

    Stimară doamnă
    Vizionez blogul dv de ceva timp. Îmi place cum scrieţi şi văd că aveţi idei mesianice solide. Eu sunt evreu dar locuiesc în Israel jumătate de an, jumătate vin în România din cauză de căldură mare acolo vara. Am mers în Ţara Sfîntă la întruniri mesianice. Nu înţeg însă un lucru. De ce sunt lucrurile atât de amestecate la voi? Eu văd credinţa asta ca un amestec între creştinism şi iudaism. Să-mi răspundeţi vă rog dacă am dreptate. Şalom tov.

    • Sebastian R. spune:

      Domnu’ Rosenberg vă pot răspunde şi eu, cu permisiunea doamnei Otniela. N-aveţi dreptate. Dacă această credinţă mesianică este atât de iudaizată, atunci cum se face că discipolii Domnului Hristos Ieşua o păstrau la fel? Să nu uităm că ei erau evrei. Păstrau Paştele şi toate sărbătorile după ritualul din Vechiul Testament. Nu cumva bisericile s-au îndepărtat foarte mult de vâna evreiască aşa încât înţelegerea cuvântului CREŞTIN este schimbată astăzi? Ce înseamnă a fi creştin? – a te închina la icoane, a săruta moaştele? Ar fi de meditat pe tema aceasta.

    • Domnule Carol, „amestecul” de care vorbiti, este minunat! Biblia toata este un AMESTEC! De fapt lui ADONAI Ii plac lucrurile amestecate.Ii place mantuirea care este aceeasi pentru toti, Ii place bunatatea, dragostea, indurarea, mila, rabdarea, smerenia, blandetea…etc. Ii place linistea, Ii place furtuna, Ii place cerul senin, Ii place tunetul…etc. Ii plac Adunarile de Sarbatoare unde toti oamenii, indiferent de rasa, infatisare, educatie, cultura…etc, IL lauda cu inimi curate, predate si bucuroase.
      Lumea toata, domnule Carol, este frumoasa pentru ca este amestecata. Adica variata! Vedeti, ce ne-am face fara amestec? Ne-am plictisi! Baruch Habbah Melech Mashiach!

  8. Teodora spune:

    Şalom Otniela. Aş avea şi eu o întrebare. Este corect să facem binefaceri din banii Domnului pentru zeciuială?Sunt doritoare să aflu părerea Dvs Otniela, dar şi alte păreri sunt binevenite. Mulţumesc.

  9. Multumesc pentru participare, Prieteni! Interesul Dvs pentru zeciuiala este incurajant. Ma bucur ca vreti sa ramaneti la TOT ceea ce este scris in Carte. Fiti binecuvantati cu mult Shalom! Shannah Tovah!

Lasă un răspuns

