POEZIE , POEZIE , POEZIE … ( 16 )

Daniela - Reghina 9

 

 

 

 

ELOHIM

–  Psalm –
de Daniela Reghina  Onu

Te-am căutat Elohim,
pipăind şovaelnic
clepsidra prăfuită a timpului.
Şi-am tot întrebat:
Eşti bătrân, Doamne ?
Tare bătrân ?
Te chem, Dumnezeul meu…!
Încerc să Te iscodesc,
dar mi-e teamă
că nu voi putea  cuprinde
în  orizontul   privirii mele piezişe,
atâta Minune…

Elohim, nu-mi mai găsesc Emausul
Pietrele smulse din suflet
mi-au sfărâmat toate stelele,
palizi licurici  clipocind lipicios,
pe  urmele paşilor mei
din  prundul mâlos.
Dumnezeul meu,
cerul mi-e  plumb strivitor,
şi e…jos !

De unde vii ,
şi unde pleci, Elohim ?
Când Tu începi orice  -`Nceput
şi sfârşesti cu bucurie  Sfârşitul.
Spre care din urma Cale  Lactee
ar trebui să privesc ?
Măcar Umbra Ta  s-o   zăresc…
Elohim,  tot Necuprinsul Tău
mă cheamă !
Îmi plec fruntea-n ţărână ,
şi implor  : Unde eşti ?
Spune-mi azi ,
măcar Azi,
unde eşti ?

( Bucureşti ,  Noiembrie – 2011 ; din volumul Paşi printre pietrele Sionului )

TORAH COPILĂRIEI MELE

  de Daniela Reghina Onu

Odată , în vis ,
se făcea că ţin în braţe ,
vechea Torah ,
din sinagoga,
copilăriei mele.
Bunicul meu
uitase pesemne,
că eram doar o fetiţă ,
cu ochii verzi
şi faţa pistruiată,
când  îmi proptise
în braţe
Sulul Sfânt ,
într-o Zi,
la ieşirea  din  Shabat .

Era atât de frumoasă
Torah mea !
Ca un cedru
din Templul lui Shlomo,
Şi ce maiestuoasă
Îi era coroana !
Mi-am sprijinit fruntea
de ea,
iar în suflet
mi – au vibrat
atâtea ecouri ,
de regi , de viteji , de profeţi…
Glasurile unui neam,
glasurile unei lumi ,
răsfrânte într-Unul Singur !

Mai târziu ,
peste ani ,
nu în vis
dar  în cel mai cumplit
ceas  real,
faţă în Faţă ,
cu Jertfa Supremă,
privindu-L pe Fiul Tatălui
cum se stinge
cu Faţa schimonosită ,
de apriga durere,
ţintuit de  lemnul famat …
Acolo,  pe dealul pleşuv,
Adevărul Suprem
în sfârşit mi  S-a revelat :
între cei doi tâlhari ,
condamnat,
nu  atârna Yeshua...
Ci Torah copilăriei mele ,
tăcută şi supusă
în Marele  Tanakh !

( Bucureşti , Decembrie  – 2011; din volumul Paşi printre pietrele Sionului )

About otnielabattzion - עותניאלה בת ציון

Evreica mesianica
Acest articol a fost publicat în Poezie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

9 răspunsuri la POEZIE , POEZIE , POEZIE … ( 16 )

  1. Albert&Abigail Kindberg spune:

    Draga noastră Ahot
    Te binecuvântăm cu toate binecuvântările pe care Adon Adoineinu le are pregătite pentru tine. El ştie cum să te binecuvânte iar noi nu putem decât subscrie la toate darurile Lui speciale. Îţi dorim multă sănătate, putere de muncă, viaţă trăită sub ocrotirea Celui Atotputernic. El să-ţi binecuvânte poemele şi tot ce vei mai scrie. Să te binecuvânte ca dascăl pentru generaţia actuală în derută. Pentru ei şi pentru toţi fraţii din Adunarea mesianică a lui Elohim tu eşti o binecuvântare! Te iubim şi mijlocim pentru tine. Cu iubire de fraţi şi prietenie – fam Kindberg, Abigail şi Albert

  2. un ucenic spune:

    amin. Adonay va binecuvinte sora Otniela. la multi ani! la multe poezii!

  3. Marian Chioveanu spune:

    Multi ani cu Domnul Mesia Isus! Fiti binecuvantata zilnic sub protectia Lui si multa sanatate familiei. Cu drag, Marian si Lenush C.

  4. Corina Ottman spune:

    Binecuvântări divine, cele mai speciale pentru tine dragă Otniela. Să-ţi fie viaţa întreagă un poem închinat Împăratului Mesia. Mulţi ani în ocrotirea Lui! Transmite şi lui mami a ta cele mai frumoase gânduri şi multă sănătate. Cu drag, fam. Ottman – Cori şi Şlomo, mami şi tati

  5. Amedeo Roth spune:

    La mulţi ani! Mazal tov! Sănatate, bucurii, realizări în tot ce vă doriţi. Cu deosebită consideraţie, Amedeo şi Constance
    Darul divin al creaţiei să vă însoţească în toţi anii!!

  6. Sofia spune:

    Shalom Otniela. Cu minunate versuri ne intimpinati aici si ne cresteti dorul de Domnul. Fiti binecuvintata! LA MULTI ANI!

  7. Matei - Claudiu Arghire spune:

    Sărutmâinile. Mulţumim pentru versurile divine care ne apropie mai mult de Dumnezeu. O minunată personalitate sensibilă se revarsă din ele. Dumnezeu să toarne har din belşug peste tot ce scrieţi. Continuaţi tot aşa!

  8. Teodora spune:

    Să fiţi binecuvîntată ptr aceste versuri sensibile care ni-L descopăr pe Dumnezeu Creatorul a toate. Slavă lui Elohim!

  9. Toddah Rabbah, Prieteni! Cuvintele Dvs minunate mi-au atins inima, de aceea le-am lasat acolo, intr-un loc privilegiat. Mashiach sa va rasplateasca afectiunea sincera! Fiti binecuvantati din Tzion!

Lasă un răspuns

