Eşti pe Mâini Bune, dragă Cristinel!

 

Ce m-a  legat de Cristi Tepes? Dincolo de o calda prietenie, copilaria toata,  si adolescenta, ambele petecute in desueta si pitoreasca  Moldova de altadata. Eu am copilarit la Piatra -Neamt, Cristi in frumosul targ al Iesilor. Dar ne cunosteam foarte bine si ne vizitam,  reciproc,  orasele si comunitatile fratesti.  Si cum putea fi altfel cand parintii nostri, ai mei si ai lui, au fost prieteni foarte buni, la randul lor? Mama lui Cristi, sora Nusa,  s-a maritat cu rochia de mireasa a mamei mele,  in 1958.
De cate ori ne vedeam, Cristi ma persifla jovial: Mai fetita, noi necunoastem de cand nici nu existam in pantecele mamelor noastre. Parintii nostri s-au imprietenit inainte de casatoria lor.  Asa ca, vezi tu, de aceea noi nu putem fi decat frati si prieteni buni. 
Cristi a fost un crestin extraordinar! A trait o viata efervescenta in umblarea cu Mesia. Nu cred ca s-a plictisit vreodata de slujire. Era mereu grabit, mereu in cautarea unui reportaj inedit. Si-a iubit mult meseria de ziarist, careia i-a dat o aura nobila si un sens cristocentric. Mesajul reportajelor sale se aglomereaza fericit in jurul salvarii omului pacatos prin recastigarea relatiei pierdute in Eden. De aceea,  Numele Domnului Iisus Mesia -Christos  era mereu pe buzele sale, pentru ca totul izvora din preaplinul unui suflet mare. A iubit tinerii si i-a invatat discernamantul nobil, a iubit oamenii maturi si i-a slujit frumos, cu modestie, a iubit batranii si i-a respectat cu duiosie.  Odata mi-a spus: Ce fericita esti, ca inca ai parinti. Ai mei au plecat Acasa prea repede, iar copiii mei au crescut fara bunici.
Si ce ma mai leaga de Cristi? Ei bine, Cristi Tepes a iubit mult poporul evreu. Asa a fost educat de bunii lui parinti,  fratele Ionel Tepes si sora Nusa,  care mereu il povatuiau in copilarie sa nu uite ca Domnul Iisus Christos, Mantuitorul lumii, a fost Evreu. Imi repeta de fiecare data, cu un glas de frate autoritar,  ( era mai mare ca mine cu vre0 8-9 ani) : Mai fetita, eu iubesc mult poporul asta ! Nici nu-ti dai tu seama cat de mult. Si a fost rasplatit dupa dragostea lui… Domnul l-a luat Acasa, pentru ca l-a iubit mult si I S-a facut dor de el.  Acolo, o vesnicie intreaga, va contempla toata frumusetea desavarsita a Aceluia pe care L-a onorat in scurta,  dar rodnica,  lui viata. Si asa cum imi spunea  mereu la finalul unui dialog : Te las pe Maini Bune!, tot asa ii spun si eu acum, increzatoare intr-o viitoare sigura revedere: Esti pe Maini Bune, draga Cristinel! Cele mai BUNE MAINI! Fie ca Mainile Divine sa – ti mangaie familia indoliata. Tu ai reusit sa faci lumea un pic mai frumoasa si mai buna.

About otnielabattzion - עותניאלה בת ציון

Evreica mesianica
Acest articol a fost publicat în Familie, Marturii, Rugaciune. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

12 răspunsuri la Eşti pe Mâini Bune, dragă Cristinel!

  1. un ucenic spune:

    shalom. mare pierdere! nu se va mai naste repede un asa frate ca fr. Cristi Tepes. Adonai sa tina sub paza Lui pe sotie si copilasi.

  2. Sofia spune:

    Este vorba despre fratele de la TVR ? cel care facea in urma cu ani ” Viata spirituala”?

  3. Sebastian R. spune:

    Dumnezeu să fie cu cei rămaşi în urmă din familia fratelui nostru. Mare întristare într-adevăr!

  4. Sebastian R. spune:

    Se ştie unde va avea loc serviciul de înmormântare?

    • un ucenic spune:

      fratele Cristi Tepes va fi inmormantat la Iasi. pentru mai multe detalii va rugam sa accesati blogul fratelui Branzai. dinsul are toate datele. ( il aveti la blogroll , Daniel Branzei). shalom si binecuvintari !

  5. Calvin spune:

    L-am cunoscut bine pe Cristi. A fost un om cu un suflet de aur. Mare tragedie pt familie, grea pierdere pt poporul lui Dumnezeu! Nu-mi vine să cred…

  6. Dan Konner spune:

    Shalom iaha. L-am cunoscut pe Cristi de mult la o intilnire de tineret in biserica baptista din cartierul Manastur. Mi s-a parut un tip atit de cald si sincer in credinta lui, incit pe loc mi-a placut. Am fost buni frati o vreme, chiar prieteni. Am pierdut legatura dupa ce ne-am mutat in Ungaria. Imi pare foarte rau de plecarea lui brusca din mijlocul familiei si bisericii lui Elohim Moshiah. Dar in cer, impreuna cu sfintii Domnului plecati inainte, el e mai fericit acum decit toti cei ce il pling. Fratilor, sa pastram in sufletele noastre intotdeauna speranta reintilnirii cu cei dragi plecati la Domnul. Elohim sa va binecuvinte pe toti! Al vostru frate – Dan Konner

  7. Cristina Sitaru – Stoian spune:

    Şalom, iubită Otniela. Vestea plecării fratelui Cristi Ţepeş ne-a lăsat pe toţi fără cuvinte. A fost un om al lui Dumnezeu. Spun şi eu că e greu să se mai ridice un alt Cristi Ţepeş. Dar la Dumnezeu orice este cu putinţă.

  8. Marian Chioveanu spune:

    Avem nadejdea revederii cu toti cei dragi, rude si prieteni care au trecut la Domnul Mesia.
    f.bun reportajul fratelui nostru! trebuie vizionat de toti credinciosii protestanti! Shalom, cu credinta ca Mesia vine , fam. Chioveanu

  9. Dragii mei Prieteni, ma bucur pentru Dvs, toti aceia care l-ati cunoscut si apreciat pe Cristi. Dar el se bucura acum intr-o Patrie mai buna. Aceasta este nadejdea noastra sigura, nu-i asa? Acolo, impreuna cu cei dragi plecati inainte, si , mai ales, cu Domnul lui pe care l-a slujit cu integritate si devotament in scurta lui viata. Fireste, suntem oameni, si avem regrete. Cristi ar mai fi putut sluji inca multi ani ( bunicul lui dinspre tata a trait peste 90 de ani ). Nu putem intelege multe lucruri, dar avem o speranta care nu ne inseala niciodata! Domnul nostru a plecat sa ne pregateasca un LOC, pentru ca ne vrea cu El, in Slava Lui, pe noi toti aceia care suntem FAMILIA LUI.
    ADONAI sa va binecuvinteze din Sion cu acesta sfanta determinare care l-a insotit pe acest brav ostas al lui Mesia, in slujirea lui rodnica! Domnul nostru vine! Si toti sa spunem Vino – Maranatha, impreuna cu Ruach Ha kodesh!

Lasă un răspuns

