POEZIE , POEZIE , POEZIE … ( 12 )

UMĂRUL DREPT

                               de Daniela  Reghina  Onu

Mă doare umărul drept.
Păsările răpitoare ale Pustiei
au tot muşcat hulpav
din carnea lui,
lăsându-l gol şi decojit
asemeni unui cuib părăsit.
Apoi înaripatele au zburat,
fâlfâindu-şi aripile negre
peste stârvurile deşertului,
mutilate de ciocurile lor însângerate.

Păşesc cu greu   prin Negev,
sunt  o umbră călătoare
ce-şi caută trupul pierdut.
Tânjesc după Casa tatalui meu, Abraam,
refugiul meu milenar,
spre care mă poartă,  instictiv,
picioarele obosite ,  şi  dogorite
de nisipul fierbinte.

Mă doare umărul drept
de-o rană urâtă  şi grea.
Descărnat şi învineţit,
osul coclit miroase greu.
Doamne,  astept  Mâna ,
care să toarne untdelemnul
şi vinul  innoirii, peste el…!
Iar la întoarcere,
la o altă Întoarcere ,
către  Casa tatalui meu,
Abraam,
în mijlocul Shir-ului
de bucurie,
ştiu  sigur ,  că Tu
îi vei răsplăti
Mâinii samaritene,
însutit şi-nmiit.

( Bucureşti,  August – 2011 ; din volumul Pasi printre pietrele Sionului  )

TOT

de Daniela Reghina Onu

Femeie - Revelatie 2Pentru tine nu – i mult,
Pentru mine e TOT
Că pot să fiu struna aceea
Încordata dar blândă ,
Dintr-o harfă ce mângâie norii,
Ce stau gata să toarne
Ploaia târzie peste pământu-nsetat.
Pentru tine nu-i mult,
Pentru mine e TOT.

Pentru tine nu-i mult,
Pentru mine e TOT
Că pot s-ating obrazul curat
Al cerului tău,
Că atingerea mea
Iţi va aprinde toate stelele ,
Una câte una,
În noaptea ta grea …
Pentru tine nu-i mult,
Pentru mine e TOT.

Pentru tine nu-i mult,
Pentru mine e TOT
Că pot să-ţi mai văd o dată chipul,
Să-ţi mai mângâi o dată pleoapele obosite
Cu degete aspre de tot lutul din mine,
Că pot să-ţi mai şoptesc,
Cu glasul meu omenesc : Te iubesc !
Pentru tine nu-i mult,
Pentru mine e TOT.

Pentru tine nu-i mult,
Pentru mine e TOT,
Până când sunetul Shofarului
Va zgudui Înaltul,
Şi-atunci,  ceea ce-a fost,
Prea puţin,
Sau prea mult,
Va fi TOT.

( Bucureşti , Iulie – 2011, din volumul Paşi  printre pietrele Sionului. )

vioara mea

                     de Daniela Reghina Onu

vioara mea n-are arcuş,
Vioara fara arcusdar totuşi cântă bine.
sub Mâna Divină,
strunele neîmblânzite
şi-au găsit culcuş
tocmai în Căluş.
mângâiate blând,
corzile suspină
şi încheagă,
în acorduri majore,
în acorduri minore,
concertul unic
pentru o vioară
fără arcuş.

(Piatra Neamţ, Februarie – 2011 ; din volumul Râsul viorii fără arcuş )

Despre otnielabattzion - עותניאלה בת ציון

Evreica mesianica
Acest articol a fost publicat în Poezie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

12 răspunsuri la POEZIE , POEZIE , POEZIE … ( 12 )

  1. Cristina Sitaru – Stoian zice:

    Otniela, frumoasele tale poezii ne duc într- o altă lume, mai liniştită, mai frumoasă şi mai bună. Eu nu mă pot opri din a citi poezie chiar în vremurile acestea de materialism. Dumnezeu să te inspire prin Spiritul Său Sfânt în continuare. Şalom în Israel!

  2. Marian Chioveanu zice:

    Shalom si va multumim pentru poeziile acestea minunate. Ar trebui sa veniti aici în Florida sa le recitati fratilor de limba romana în biserici. Va doreste multa sanatate si La Multi Ani ! familia Chioveanu – Marian si Lenush

  3. Cezar 100 zice:

    Sărut mâinile. Foarte frumos! Superbe poemele ……La multe altele!

  4. Sofia zice:

    La multi ani Otniela ! sa aveti parte in viata de sanatate si bucurii de la Domnul nostru.
    sunt foarte frumoase poeziile d- stra.

  5. Adrian Boluda zice:

    Superbe versuri , sărut mâna ! Mi-aş dori poeţii de astăzi la ‘Luceafărul’ sau de mai ştiu eu unde să compună atât de frumos , cu graţie şi sensibilitate. Din păcate astăzi rar mai poţi citi o poezie bună scrisă cu sufletul. Şalom – mă alătur şi eu salutului D – voastră.

  6. Laura Lauden zice:

    SHABBAT SHALOM Otniela !
    versuri frumoase scrise cu talent. felicitari !

  7. un ucenic zice:

    shalom. frumoase versuri sora Otniela ! cu adevarat profunde.

  8. Anca Gore zice:

    Dumnezeu să vă binecuvinteze ! Îmi place mult poezia cu umărul. Şalom şi să scrieţi mai departe la fel de frumos.

  9. Ibanescu Rodica Alice zice:

    MI – NU – NAT ! Dumnezeu fie cu Dvs , Otniela !

  10. Teodora zice:

    Shalom si Domnul sa va binecuvinteze in continuare cu darul cuvintelor maiastre. Frumoase versuri mai scrieti.

  11. Arlette Şerban zice:

    Dumnezeu să vă binecuvinteze cu harul Său felurit Otniela. Frumoase versuri, profund mesaj !

  12. Va multumesc , Prieteni ! Ma coplesiti cu atatea cuvinte frumoase, cu atatea ganduri inaltatoare, cu atata incurajare… Fie ca Adonai sa va rasplateasca ! Cu mare bucurie primesc toate mesajele Dvs de pe acest blog, si va astept in continuare sa dezbatem impreuna si alte articole. Fiti binecuvantati din Sion cu sfant Shalom !

Lasă un răspuns

