Ierusalimul de aur

CANTECUL COMEMORATIV   

Acest imn inchinat Ierusalimului a fost desemnat ca fiind cel mai frumos cantec israelian compus de la infiintarea statului – asa au decis israelienii , prin vot public,  cu ocazia manifestatiilor festive.  Pisicuta si chitara
” Ierusalimul de aur ” , slagar compus de Naomi Shemer si interpretat in anul 1967 cu putin timp inainte de izbucnirea Razboiului de Sase Zile , de catre cantareata Shuly Nathan , acompaniata doar de o chitara, a obtinut cele mai multe voturi in cadrul unui concurs care a avut loc in intreaga tara,  inainte de festivitatile oficiale organizate cu ocazia  celei de-a 62-a aniversari a cuceririi independentei  statului Israel. Concursul s-a desfasurat intr-o sala de concerte din orasul Ashkelon, in apropierea Fasiei Gaza, dar si telespectatorii au putut vota. Acest cantec istoric a iesit in cele din urma castigator.  ( Mai departe , AICI ) 

Despre otnielabattzion - עותניאלה בת ציון

Evreica mesianica
Acest articol a fost publicat în Cultura si civilizatie iudaica, Muzica mesianica. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

18 răspunsuri la Ierusalimul de aur

  1. Sebastian R. zice:

    La multi ani nesfarsiti cu Isus Iesua , Otniela. Va doresc un an 2013 ( stiu ca cel evreiesc e pe undeva la 5700 si …) plin de binecuvantari !
    Cantecul Ierusalimul de aur este unul din cele mai frumoase cantece evreiesti…nu e de mirare ca il canta si crestinii. Shalom , sarut mainile.

  2. Fredy indraznetul zice:

    Superb cantec ! Nu e de mirare ca e asa popular …
    Multumim Otniela ! shalom .

  3. Viorel zice:

    MULTI ANI – OTNIELA !! Un an cu belsug de binecuvantari !
    Multumim pentru cantec. Minunat !

  4. Nică Schirod zice:

    SHALOM la toți cei ce iubesc această urare și-L rog din toată inima pe YHWH – Elohim, să te/vă vorbească de bine, pentru tot sacrificiul pe care îl faceți, mai ales scumpa Otnela, prin interesul că aduce pentru cunoștința și înțelegerea noastră, a tot ce este mai scump și mai sacru.
    Pentru mine, absolut tot, începând cu cântecele, apoi cu respectul față de YHWH, apoi cu ce atenție și respect vorbiți despre Yeshua Ha Mashiach, …. rog pe Elohim să binecuvinteze sacrificiul vostru, Țara Sfântă Yerushalayim-ul, Sion-ul cu Pace Shalom și liniște.

    Vin din nou cu rugămintea sinceră, aș dori să-mi acordați 5 minute audiență, pentru că aici nu pot să aduc problemele ce mă interesează, mulțumesc bunului YHWH, că am dat peste dumneavoastră aici.
    Cu mult respect vă mulțumesc anticipat.

    • Stimate Nica Schirod ,
      Shalom si felicitari pentru ” limbajul mesianic ” utilizat. Toddah si pentru laude – Slava este a Mielului si a Leului din semintia lui Yehuda !
      Te rog frumos pe Dumneata, sa pronunti AICI problemele pe care doresti sa le afli , pentru ca la noi nu functioneaza nimic ” mai in particular.” Noi suntem de parere ca trebuie sa cunoasca din ce in ce mai multi Adevarul, de aceea discutam cu toti vizitatorii direct pe blog , la topicul respectiv.
      Asa ca , te rog sa spui ce ai de spus…Cu siguranta vei primi raspuns. Elohim sa ne imbrace in Intelepciunea Sa pe toti.

      • Nică Schirod zice:

        Shalom – Pace multă de la Yeshua Ha Mashiach.
        Cu respect, mulțumesc sincer pentru promptitudinea de ami răspunde, aveți multă dreptate că întrebările și răspunsurile, ar trebui să fie puse și spuse aici la vedere, pentru că poate interesează și pe alții, apoi cu acest prilej se propovăduiește dreptatea, voia Lui YHWH – Elohim.
        Am mai multe de întrebat, răspunsurile la întrebări, aș dori să- le primesc de la un Evreu, născut Evreu, nu făcut la apelul de seară … și încă un lucru, aș dori ca cel ce va răspunde să aibă răbdarea și toleranța dumneavoastră, pentru că eu întreb cu gând sfânt, adică sincer , adică să înțeleg, să fac deosebire între ghiveciul sâmbătarului creștin și voia Tatălui care este în ceruri,

      • Am mai multe de întrebat, răspunsurile la întrebări, aș dori să- le primesc de la un Evreu, născut Evreu, nu făcut la apelul de seară …

        Stimate Nica , nu te opreste nimeni sa iti cauti evrei dupa inima Dumitale , net-ul este plin.
        In ceea ce ma priveste eu iti dau singurul raspuns calauzitor , care nu poate fi altul decat cel al Bibliei, pe care l-am mentionat AICI : https://otnielabattzion.wordpress.com/spiritualitate-protestanta/israelul-si-biserica/.
        Vei gasi in aceasta prezentare raspunsul lui rabbi Sha`ul cu privire la ce inseamna SA FII EVREU ADEVARAT.

      • Nică Schirod zice:

        Shalom.
        Se pare că nu am fost înțeles, eu am zis că vreau să vorbesc cu un Evreu, nu că aș vrea nici să ispitesc și nici să zic că creștinii sunt noul Ysrael.
        Eu doresc să stau de vorbă și am înțeles că pot pune întrebări aici, dar postarea care se pare că a supărat, nu știu ce s-a întâmplat, de nu am mai putut să scriu, am dat enter și s-a postat fără să pun întrebarea, vă rog frumos iertare și iată interesul meu:
        Eu cred din toată inima, că mântuirea vine de la Ysrael, prin credința în Jertfa marelui Mântuitor Yeshua Ha Mashiach, dar nu cred că pot să calc Legea și Poruncile Lui YHWH.
        Acuma prima/primele întrebări; Eu fac parte dintre neamuri, îmi este permis să folosesc numele sfinte, așa cum le exprimă Evreul credincios?
        Trebuie să mănânc curat ca și dumneavoastră?
        Trebuie să respect Shabatul și Sărbătorile Sfinte pe care le țineți dumneavoastră?
        Și dacă, mi se va mai permite să pun întrebări, voi mai pune, pentru că chiar dacă nu sunt Evreu, aș vrea să îmi petrec veșnicia acolo în bucurie și nici cum în iazul cu foc!

        Mulțumesc anticipat pentru iertare și vă rog să nu mă înțelegeți greșit, pentru că eu vreau să am povețe de la cineva care este din Poporul Lui Elohim, decât de la filozofii care vreau să vă ea dreptul de Popor Sfânt.
        Încă odată zic: Să fiți binecuvântați din Sion!!!

    • Eu cred din toată inima, că mântuirea vine de la Ysrael, prin credința în Jertfa marelui Mântuitor Yeshua Ha Mashiach, dar nu cred că pot să calc Legea și Poruncile Lui YHWH.

      Si care este Legea lui YHWH ? Care sunt Poruncile Lui ?

      Acuma prima/primele întrebări; Eu fac parte dintre neamuri, îmi este permis să folosesc numele sfinte, așa cum le exprimă Evreul credincios?
      Trebuie să mănânc curat ca și dumneavoastră?
      Trebuie să respect Shabatul și Sărbătorile Sfinte pe care le țineți dumneavoastră?


      DA. DA. DA ! Prin Ispasirea facuta de Sangele lui Yeshua Ha Mashiach , AI ACEST DREPT, Stimate Nica . Dar ALEGEREA E A DUMITALE!

      Se pare că nu am fost înțeles, eu am zis că vreau să vorbesc cu un Evreu, nu că aș vrea nici să ispitesc și nici să zic că creștinii sunt noul Ysrael.

      Stimate Nica , cred ca nu ai inteles bine ce inseamna ” teologia inlocuirii.”
      Teologia inlocuirii nu vede cele doua entitati , Israelul si Biserica , separate. Conform acestui sistem teologic , Israelul si-a pierdut dreptul legitim de-a mai fi un popor ales de ADONAI, Biserica fiind posesoarea tuturor darurilor si implinirilor, ea luandu-i definitiv locul Israelului. A manca ce mananca evreii si a respecta ce respecta ei nu inseamna ca te-ai facut partas acestei ideologii paguboase.In niciun caz ! Inseamna ca iti iubesti fratele mai mare , Israelul , si te bucuri de tot ceea ce i-a daruit Tatal Ceresc, si ii va mai darui, atunci cand il va restaura definitiv.

      Eu doresc să stau de vorbă și am înțeles că pot pune întrebări aici, dar postarea care se pare că a supărat, nu știu ce s-a întâmplat, de nu am mai putut să scriu, am dat enter și s-a postat fără să pun întrebarea, vă rog frumos iertare și iată interesul meu:

      Postarea Dumitale e asa cum ai pus-o, stimate Nica. Asa am gasit-o , asa am aprobat-o ! Nu ai deranjat pe nimeni. Cum o sa ma simt deranjata de cei care ma viziteaza si sunt interesati de Mesianism ? Cred ca nu ai apasat corect pe enter. Puteai sa o postezi de 2 ori si ar fi fost aleasa pentru Ok varianta cea mai buna.

      Binecuvantare din Sion !

      • Nică Schirod zice:

        DA. DA. DA ! Prin Ispasirea facuta de Sangele lui Yeshua Ha Mashiach , AI ACEST DREPT, Stimate Nica . Dar ALEGEREA E A DUMITALE!

        Nu am cuvinte să vă mulțumesc și pentru încurajare, dar și pentru că jertfiți din timpul dumneavoastră și vă ocupați de mine.
        Eu de douăzeci și ceva de ani, țin cu strictețe Shabatul, respect calendarul dumneavoastră cu scumpătate, Sărbătorile Sfinte la fel, dar din nou întrebările mele și dumneavoastră să nu vă supărați pe mine că insist; ca să fie primit , eu cred că trebuie să le țin ca dumneavoastră, ori noi suntem o grupare, care ținem așa cum înțelegem din Sfânta Carte, dar și cum am fost învățați de multe ori de către unii care se cred mai înțelepți ca dumneavoastră.

        Acuma întreb, pot să întreb pe rând câte ceva și dv. să-mi răspundeți prin înțelepciunea și răbdarea care văd că vă caracterizează? Dacă da, atunci voi începe cu ce nu sunt lămurit în ce privește Shabatul, dar aștept când veți avea timp, să-mi ziceți dacă nu vă plictisesc. ce-mi veți zice cu respect așa voi face.
        Acum din nou vă doresc din toată inima, multe binecuvântări din Sion.

      • Stimate Nica Schirod
        M-am gandit cum as putea sa te ajut mai eficient. Avand in vedere ca problemele Dumintale sunt legate de organizarea unei comunitati de credinta , cred ca ar fi bine sa apelezi la ajutorul fratilor care au recunoastere din partea Congregatiei Mesianice pe Romania. Un slujitor investit vei gasi aici : http://evreiimesianici.blogspot.ro/2012/03/ce-inseamna-fi-mesianic.html , iar un alt slujitor ,mesianic , de aceasta data cu o slujire la nivel mondial , vei gasi aici : http://www.derekleman.com/musings/. Sunt sigura ca fratii iti vor raspunde foarte coerent intrebarilor Dumitale , pentru ca sunt slujitori seriosi , cu experienta , dedicati Lucrarii Mesianice.
        Iti doresc multa binecuvantare din Sion. Multumesc de vizita pe acest blog.

  5. Nina Caraman zice:

    Si eu iti spun, LA MULTI ANI !
    Nici ca se putea ceva mai frumos acum de inceput de an. Dumnezeu sa te pazeasca , Otniela. El sa fie Umbra ta pe mana ta cea dreapta. Sa fii binecuvantata la plecare si la venire ! shalom .

  6. Iosif Joseph zice:

    Frumos cantecul despre Ierusalim ! Multumim Otniela. Un an plin de impliniri si binecuvantari divine. Dumnezeu sa ocroteasca Israelul de toti dusmanii lui. Shalom.

  7. Iulian zice:

    Shalom!
    Am observat aparitia noii tale carti si te felicit. Pe cand lansarea de carte?

    • Shalom , Iulian !
      Da ! Va fi o lansare de carte, de fapt de carti , si cu siguranta voi anunta pe blog evenimentul la care vor fi invitati toti fratii si prietenii mei care iubesc evreii, Israelul si Mesianismul.
      Oricum , cine doreste sa achizioneze cartile ma poate contacta pentru informatii legate de acest subiect la adresa afisata pe blog , la CONTACT.
      Multumesc de vizita , Iulian ! Fii binecuvantat din Sion , tu , Emilia , si frumosii vostri copii !

  8. Connie zice:

    It s a wonderful song ! I love it ! Thanks Otniella ! Schalom.

  9. Anca Gore zice:

    Otniela , Domnul Dumnezeu sa va dea un an in care sa experimentati cele mai frumoase fagaduinte pentru Dvs. Sa aveti parte de experiente minunate in viata de credinta , si sa nu duceti lipsa de nimic in nici o zi. Sa -L simtiti pe Domnul aproape si sa aveti satisfactii in lucrarea la care sunteti chemata. Shalom .
    Ierusalimul de aur este incantator. Va multumim !

  10. Ergo sum zice:

    Foarte frumos si armonios cantecul Ierusalimul de aur ! O incantare care se nu poate stinge si rezista in timp …Shalom.

Lasă un răspuns

