POEZIE , POEZIE , POEZIE … ( 8 )

Eu si Eretz Israel 1

 ALELEI …  

( Cantec plans  pentru Zidul Plangerii )
de Otniela – Daniela Onu                                                             
Alelei , Zidule `nalt !
De vaitat m-am tot vaitat,
Si de plans te-am plans mereu,
Stie Bunul Dumnezeu.
Vestigiu falnic si drept ,
Zid maret  si intelept ,
Dor imi e  de vatra  ta ,
Cum mi-e dor de maica mea,
Vreau sa-ti stau iarasi la poale,
Sa-ti plang cu lacrimi amare ,
Pietrele- ti  arse si smulse,
Pietre sfinte, pietre rare
Sfaramate in picioare
De copite incropite,
De Crucifix   oblojite.
Alelei, Zidule `nalt !
Mult popor ai adunat
De la Est  si de la Vest,
Plans e plansu-nostru- `ntreg,
Fara zarva-n lumea mare,
Insa strans cu mic cu mare,
Doar la tine sub zavoare.
Sub zavoare de otel ,
Ca ne-a fost plansul   un tel,
Sub zavoare de arama
Ca ne-a curs  plansul pe rana.
Zidule , zidule `nalt !
Lasa-ma la umbra ta ,
Ca nimica n-oi muta ,
Far ` de numa-o petricea,
Sa-mi anin fruntea de ea,
Sa-mi alin durerile ,
Sa-mi gonesc ` tristarile,
Sa-mi sporesc cantarile,
Si toate ispravile,
Care-au fost si vor mai fi,
Cand Mesia va veni,
Calare pe-un magarus ,
Bland , Smerit ca un mielus.
Iar tu Zidule al meu
Vei intineri mereu ,
Piatra Vie-n Templul Sau.

(  Bucuresti , Decembrie 2011 ; din volumul Pasi printre pietrele Sionului )

OPRITI – MI CADEREA


de Otniela – Daniela Onu
Opriti-mi caderea !
In vale,   Iarna
isi intinde  bratele,
gata sa  ma acopere
cu venele ei albe,
ce  se preling lasciv
de-a lungul
corpului meu,
prefacandu-ma
in stana de gheata.

Nimic nu-mi poate opri,
impietrirea,
nimeni nu ma poate salva.
Privind inapoi,
nostalgic,
ma preschimb
intr-o trista  statuie
ca femeia lui Lot.

Opriti-mi caderea !
Valul acesta de frig
care-a navalit
intempestiv in mine,
imi solidifica
tot sangele.
In capilarele  dilatate
curgerea s-a oprit,
tintuindu-ma locului,
intr-o nemiscare
muta si surda.

Ma cuprinde un somn
tandru,
de uitare
de mine,
si de toti.

In sfarsit,
nu mai sunt !
Ba nu, sunt Sus,
Sus de tot !
Urc…
Ma-nalt …
In mine patrunde,
incet,
tot Inaltul,
Caderii mele.

( Bucuresti, Octombrie  – 2011 ; din volumul Pasi  printre pietrele Sionului. )

Despre otnielabattzion - עותניאלה בת ציון

Evreica mesianica
Acest articol a fost publicat în Poezie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

16 răspunsuri la POEZIE , POEZIE , POEZIE … ( 8 )

  1. Will Donte zice:

    Schalom Otniela !!!! super beautiful poems sister.you must go on . God bless you!!!!!!

  2. Rares M. zice:

    Frumos, frumos , frumos, frumos…………..Multumim pentru acest moment liric. Dumnezeu fie binecuvantat ! Asteptam trezirea poporului evreu cu o mare bucurie. Shalom.

  3. Madi zice:

    Shalom Otniela! Fii binecuvantata pentru aceste poezii frumoase si sensibile. Dumnezeu sa-ti dea putere sa scrii mereu tot asa de iscusit.

  4. Valerius zice:

    Shalom. Cred ca imi trebuie ceva timp sa ma obisnuiesc cu acest salut al D-voastra.
    Doamna Otniela , felicitari pentru subtilitatea exprimarii si finetea exprimarii de sine. Poemele D-voastra sunt foarte frumoase !
    Am intrat si in alte dati pe blogul acesta si as avea o nedumerire. Eu sunt medic, si sunt o persoana destul de realista de felul meu. Vad ca D-voastra puneti un mare accent pe religie deci sunteti o persoana foarte religioasa. Asa sunt toti evreii ? Sau mai bine- zis cei ce-si spun mesianici ?
    Eu nu cred pentru ca am avut un coleg evreu din Israel, la facultatea de medicina , care calca in sinagoga numai de sarbatori si nu vorbea prea mult de Dumnezeu. Sarut mana.

    • Shalom , Valerius ! Bun Venit pe acest blog. Nu stiu cum sunt altii ( parafrazez un mare clasic al Literaturii Romane ) , stiu cum trebuie sa -mi traiesc eu Credinta inaintea lui Dumnezeu. Si nu se poate face abstractie de RELIGIE ( care vine de la lat. RELEGO – RELEGARE de DUMNEZEU ) niciodata , pentru ca omul ” a fost creat cu un gol in forma lui Dumnezeu ( asa spunea Richard Wurmbrand , un evreu mesianic , adevarat urmas al lui Mesia ) si trebuie sa si-l umple, altfel nu poate trai plenar , la dimensiunea spirituala pentru care a fost creat. Iar acest lucru nu este valabil doar pentru evreii mesianici , ci , in egala masura , si pentru crestini.
      Desigur evreii – ca toate celelalte natii ale pamantului – sunt de mai multe feluri : religiosi ultra-ortodocsi, religiosi moderati , evrei laici ( cei care vin la Sinagoga doar de Sarbatori ) si evrei atei , care nu cred in ADONAI – DUMNEZEUL parintilor lor. In ce categorie il includeti pe colegul Dvs din facultate ?
      Va doresc multa binecuvantare din Sion !

  5. Marian Chioveanu zice:

    Shalom Otniela. Dumnezeu sa va binecuvinteze talantul. Si sa-l folositi cat mai des sa nu se piarda. Mult nu mai este si vine izbavirea si pentru poporul dvs pentru care va rugati mereu.
    Cartea dvs de poezii o putem avea si noi din USA ? cum facem sa o avem aici ?

  6. Ganzer Andra zice:

    Eu am o expresie pe care o folosesc atunci cand nu pot sa exprim in cuvinte ce este prea frumos : fermecator de frumos ! Aceasta este poezia ta , Otniela. Adonay sa te binecuvinteze cu stralucirea Fetei Sale peste toate actiunile tale, peste tot ceea ce infaptuiesti pentru lucrarea Lui. Fii binecuvantata indoit , cu o masura pe care o merita tribul lui Iuda , domnul fratilor sai. Salom ve Aret al Zion !

    • Sebastian R. zice:

      Doamna / Domnisoara Andra, sunt intru totul de acord cu afirmatiile D-vostra de la acest post. Sarut mainile, fiti binecuvantata !

  7. The Prayer zice:

    Foarte frumos scrieti. Domnul Dumnezeu sa va binecuvinteze ! Shalom la granitele Israelului.

  8. Ibanescu Rodica Alice zice:

    Shalom Otniela. Foarte frumoase poezii ! Prima se potriveste foarte bine cu tonul sarbatorii Hanuka. La multe , multe asemenea frumuseti ! Le asteptam cu drag, fiti binecuvantata !

  9. Jimmy Blair zice:

    Schalom Otniela ! God bless your beautiful gift ! Wonderful poems Daughter of Zion ! Keep doing this blessed job for GOD !

  10. Daniel Alexandru Galeriu zice:

    Poezii care vestesc intoarcerea lui Mesia si dorul nemarginit al poporului ales. O poezie trista, chiar indurerata dar ( paradoxal ) si plina de speranta. Sarut mainile , distinsa Doamna Otniela ! Ma inclin !

  11. Laura Lauden zice:

    Hag Sameah ! Hashem sa te binecuvinteze pentru poezia ALELEI , draga Otniela. Am reusit sa plang in timp ce o citeam.

  12. Viorel zice:

    Shalom. Frumos mai compuneti versuri Otniela. Domnul Isus Iesua sa va tina darul in paza Sa.

  13. Multumiri tuturor pentru frumoasa si participativa prezenta la acest topic dedicat poeziei. Multumiri pentru calda apreciere. SLAVA I SE CUVINE LUI ADONAI , de-a pururi ! Fiti binecuvantati din Sion !
    Thanks everibody s for sharing your time with us this topic dedicated to poetry. Thanks for your warm estimation. THE GLORY MUST BE GIVEN TO ADONAI , forever and ever. May you be blessed from Zion !

  14. ada zice:

    Superbe poezii ! felicitari, si la multe altele !

Lasă un răspuns

