O dilema – Un raspuns ( 1 )

Shalom , Prieteni !

         Inauguram un nou topic astazi , intitulat O dilema – Un raspuns , in care multe dintre intrebarile Dvs pot primi un raspuns in Lumina Cuvantului lui Dumnezeu. Speram ca argumentele oferite aici vor  multumi un numar cat mai mare de cititori , nu doar pe cei care sunt direct implicati in elaborarea unei anumite problematici.
Sa fiti cu totii binecuvantati din Sion !

               Anda N : –   ” In genaral consider ca articolele Dvs sunt – din multe puncte de vedere – foarte importante , necesare si corecte. Totusi eu am o nedumerire. De ce faceti o deosebire intre Biserica si Israel , cand se stie bine  ca Biserica este Israelul spiritual al Domnului de astazi. Femeia din Apocalipsa 12 nu este poporul Israel, este Biserica , Mireasa lui Hristos. Apocalipsa se refera numai la Biserica Lui, care de cele mai multe ori in Biblie este descrisa ca femeie, fecioara sau mireasa. „
Otniela : – Draga Anda , sunt absolut convinsa ca pana la sfarsitul vremurilor , multi crestini vor avea pareri diferite despre anumite subiecte biblice. Important este ca toti sa-L avem pe Yeshua Ha Mashiach ca FUNDAMENT al trairii noastre si GARANT al vietii vesnice.  Doar Credinta in EL este garantia Mantuirii noastre. Glorie Lui !
Da, eu sunt printre acei putini urmasi ai Mielului care sustin acest punct de vedere, si consider in continuare ca femeia din Apocalipsa 12  simbolizeaza Israelul. Cred ca este o eroare fatala actiunea marilor Biserici si cercuri crestine care spiritualizeaza nejustificat de mult Israelul biblic , considerand ca totul acum se raporteaza la Crestinism. Aceasta asa -numita ” teologie a inlocurii „ a dus la groaznice persecutii ale evreilor in perioada Inchizitiei, culminand mai aproape cu Holocaustul din timpul Celui de-al Doilea Razboi Mondial. Israelului i s-au contestat toate drepturile spirituale , acestea fiind atribuite exclusiv Bisericii.
Dumnezeu ne clarifica in capitolele 9-11 ale Epistolei catre Romani ca Israelul real are un viitor ca natiune in Orientul Apropiat. Yeshua Ha Mashiach a spus : ” Va spun ca de acum incolo nu Ma veti mai vedea pana cand veti zice : Binecuvantat este Cel  ce vine in Numele Domnului! ” ( Matei 23: 39 ) O simpla conjunctie subordonatoare cu valente temporale ,  ” pana ” , da peste cap intreaga teorie a substituirii.  Domnul nu a pierdut niciodata scopul Sau mantuitor cu privire la Israel,  si nu a renuntat niciodata la poporul Sau ales  ci doar l-a amanat  pentru un anumit timp,  ” pana ”  la momentul inedit al  reintoarcerii Sale  pe acest pamant , ca Domn si Judecator.
In anul 1882 a inceput strangerea evreilor in patria lor , in anul 1948 a fost proclamat statul Israel , in anul 1967 Ierusalimul a fost recucerit , iar in anul 2004 a fost infiintat din nou Inaltul Sfat ( Sanhedrinul ). Toate acestea sunt etape elocvente  inaintea  revenirii Fiului lui Dumnezeu in Israel,  si ele nu trebuie ignorate sub nicio forma. Poporul evreu care odinioara L-a respins pe Christos, va striga in viitor : Binecuvantat este Cel ce vine in Numele Domnului!

NOTA : Intrebarile  – in cazul in care nu sunt adresate direct , pe site, ci prin  e.mail –  vor fi postate numai cu acordul D-voastra, fara dezvaluirea identitatii.

About otnielabattzion - עותניאלה בת ציון

Evreica mesianica
Acest articol a fost publicat în Dezbateri, Studii biblice. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

17 răspunsuri la O dilema – Un raspuns ( 1 )

  1. Anca Gore spune:

    Shalom. Ma bucur ca iar ati adus in discutie un subiect atat de important care nu ni se explica sufiecient in biserici. In general cand vrem sa discutam despre vremurile din urma ne punem mainile la urechi sa nu mai auzim de aceste lucruri pe care e mai bine sa le lasam in seama Domnului.
    Eu ii multumesc lui Dumnezeu ca apartin unei biserici ( penticostala) unde din fericire, poporului Israel i se recunoaste izbavirea si salvarea spirituala si fizica. Nu sunt de acord cu ” teoria inlocuirii ” ( nu pentru ca am si eu radacini evreiesti ) pentru ca stiu sigur ca lui Dumnezeu nu-I plac lucrurile incurcate . El iubeste , asa cum ati spus si d-voastra , draga Otniela , Israelul si nu renunta la lagamantul incheiat cu Avram. Isac si Iacov . Consider ca toti cei care sunt sustinatorii inlocuirii nu au inteles bine Scriptura si nici timpurile pe care le traim.
    Fiti ocrotita de Dumnezeul lui Israel.

  2. Dana spune:

    Salom,
    Multumim Otniela pentru aceasta sansa de a intelege mai bine Scripturile Sfinte.
    Biblia este foarte clara cu privire la poporului ales. Procesul de restaurare al relatiei omului cu Dumnezeu are ca fundatie un Legamant.
    Legamantul dintre Dumnezeu si poporul Israel este foarte important si acesta nu poate fi ignorat sau mai rau desfiintat sau inlocuit.
    Isus Mesia a venit in lume la implinirea vremurilor datorita voii Lui Dumnezeu Tatal si S-a nascut din evreica Fecioara Maria prin Duhul Sfant.

    Sa citim Cuvantul Domnului asa cum sta scris pe paginile Cartii Profetului Daniel.
    Profetul lui Dumnezeu mijloceste pentru poporul sau si inalta o rugaciune fierbinte:
    Daniel cap.9
    1 „În anul dintâi al lui Darius, fiul lui Ahaşveroş, din neamul mezilor, care ajunsese împărat peste împărăţia haldeilor,
    Dan 1.21; Dan 5.31; Dan 6.28;
    2 în anul dintâi al domniei lui, eu, Daniel, am văzut din cărţi că trebuiau să treacă şaptezeci de ani pentru dărâmăturile Ierusalimului, după numărul anilor despre care vorbise Domnul către prorocul Ieremia.
    2Cron 36.21; Ier 25.11-12; Ier 29.10;
    3 Şi mi-am întors faţa spre Domnul Dumnezeu ca să-L caut cu rugăciune şi cereri, postind în sac şi cenuşă.
    Neem 1.4; Ier 29.12-13; Dan 6.10; Iac 4.8-10;
    4 M-am rugat Domnului Dumnezeului meu şi I-am făcut următoarea mărturisire: „Doamne Dumnezeule mare şi înfricoşat, Tu, care ţii legământul şi dai îndurare celor ce Te iubesc şi păzesc poruncile Tale!
    Ex 20.6; Deut 7.9; Neem 1.5; Neem 9.32;
    5 Noi am păcătuit, am săvârşit nelegiuire, am fost răi şi îndărătnici, ne-am abătut de la poruncile şi orânduirile Tale.
    1Imp 8.47; Neem 1.6-7; Neem 9.33-34; Ps 106.6; Isa 64.5-7; Ier 14.7; Dan 9.15;
    6 N-am ascultat pe robii Tăi prorocii, care au vorbit în Numele Tău împăraţilor noştri, căpeteniilor noastre, părinţilor noştri şi către tot poporul ţării.
    2Cron 36.15-16; Dan 9.10;
    7 Tu, Doamne, eşti drept, iar nouă ni se cuvine astăzi să ni se umple faţa de ruşine, nouă, tuturor oamenilor lui Iuda, locuitorilor Ierusalimului şi întregului Israel, fie ei aproape, fie departe, în toate ţările în care i-ai izgonit, din pricina fărădelegilor de care s-au făcut vinovaţi faţă de Tine!
    Neem 9.33;
    8 Doamne, nouă ni se cuvine să ni se umple faţa de ruşine, da, nouă, împăraţilor noştri, căpeteniilor noastre şi părinţilor noştri, pentru că am păcătuit împotriva Ta!
    Dan 9.7;
    9 La Domnul Dumnezeul nostru însă este îndurarea şi iertarea, căci împotriva Lui ne-am răzvrătit!
    Neem 9.17; Ps 130.4-7;
    10 N-am ascultat glasul Domnului Dumnezeului nostru, ca să urmăm legile Lui pe care ni le pusese înainte prin robii Săi prorocii;
    Dan 9.6;
    11 ci tot Israelul a călcat Legea Ta şi s-a abătut astfel ca să n-asculte de glasul Tău. De aceea ne-au şi lovit blestemele şi jurămintele scrise în Legea lui Moise, robul lui Dumnezeu, pentru că am păcătuit împotriva lui Dumnezeu.
    Isa 1.4-6; Ier 8.5-10; Lev 26.14; Deut 27.15; Deut 28.15; Deut 29.20; Deut 30.17-18; Deut 31.17; Deut 32.19; Pl;
    12 El a împlinit astfel cuvintele pe care le rostise împotriva noastră şi împotriva căpeteniilor noastre care ne-au cârmuit şi a adus peste noi o mare nenorocire, aşa cum niciodată şi nicăieri sub cer nu s-a mai întâmplat o nenorocire ca aceea care a venit acum asupra Ierusalimului.
    Zah 1.6; Pl; Pl; Ezec 5.9; Amos 3.2;
    13 După cum este scris în Legea lui Moise, toată nenorocirea aceasta a venit peste noi; şi noi n-am rugat pe Domnul Dumnezeul nostru, nu ne-am întors de la nelegiuirile noastre şi n-am luat aminte la adevărul Tău.
    Lev 26.14; Deut 28.15; Pl; Isa 9.13; Ier 2.30; Ier 5.3; Osea 7.7-10;
    14 De aceea, şi Domnul a îngrijit ca nenorocirea aceasta să vină peste noi; căci Domnul Dumnezeul nostru este drept în toate lucrurile pe care le-a făcut, dar noi n-am ascultat glasul Lui.
    Ier 31.28; Ier 44.27; Neem 9.33; Dan 9.7; Dan 9.10;
    15 Şi acum, Doamne Dumnezeul nostru, Tu, care ai scos pe poporul Tău din ţara Egiptului prin mâna Ta cea puternică şi Ţi-ai făcut un Nume aşa cum este şi astăzi: noi am păcătuit, am săvârşit nelegiuire.
    Ex 6.1-6; Ex 32.11; 1Imp 8.51; Neem 1.10; Ier 32.21; Ex 14.18; Neem 9.10; Ier 32.20; Dan 9.5;
    16 Dar, Doamne, după toată îndurarea Ta, abate mânia şi urgia Ta de la cetatea Ta, Ierusalimul, de la muntele Tău cel sfânt; căci din pricina păcatelor noastre şi din pricina nelegiuirilor părinţilor noştri este Ierusalimul şi poporul Tău de ocara tuturor celor ce ne înconjoară.
    1Sam 12.7; Ps 31.1; Ps 71.2; Mic 6.4-5; Dan 9.20; Zah 8.3; Ex 20.5; Pl; Ps 44.13-14; Ps 79.4;
    17 Ascultă, dar, acum, Dumnezeul nostru, rugăciunea şi cererile robului Tău şi, pentru dragostea Domnului, fă să strălucească faţa Ta peste Sfântul Tău Locaş pustiit!
    Pl; Dan 9.19; Num 6.25; Ps 67.1; Ps 80.3-19; Ioan 16.24;
    18 Pleacă urechea, Dumnezeule, şi ascultă! Deschide ochii şi priveşte la dărâmăturile noastre şi la cetatea peste care este chemat Numele Tău! Căci nu pentru neprihănirea noastră Îţi aducem noi cererile noastre, ci pentru îndurările Tale cele mari.
    Isa 37.17; Ex 3.7; Ps 80.14; Ier 25.29;
    19 Ascultă, Doamne! Iartă, Doamne! Ia aminte, Doamne! Lucrează şi nu zăbovi, din dragoste pentru Tine, Dumnezeul meu! Căci Numele Tău este chemat peste cetatea Ta şi peste poporul Tău!”
    Ps 79.9-10; Ps 102.15-16;
    20 Pe când încă vorbeam eu, mă rugam, îmi mărturiseam păcatul meu şi păcatul poporului meu, Israel, şi îmi aduceam cererile înaintea Domnului Dumnezeului meu, pentru muntele cel sfânt al Dumnezeului meu;
    Ps 32.5; Isa 65.24;
    21 pe când vorbeam eu încă în rugăciunea mea, a venit repede, în zbor iute, omul Gabriel pe care-l văzusem mai înainte într-o vedenie şi m-a atins în clipa când se aducea jertfa de seară.
    Dan 8.16; Dan 8.18; Dan 10.10-16; 1Imp 18.36;
    22 El m-a învăţat, a stat de vorbă cu mine şi mi-a zis: „Daniele, am venit acum să-ţi luminez mintea.
    23 Când ai început tu să te rogi, a ieşit cuvântul, şi eu vin să ţi-l vestesc; căci tu eşti preaiubit şi scump. Ia aminte, dar, la cuvântul acesta şi înţelege vedenia!

    Cand poorocul Daniiel se roaga Dumnezeu ii trimitte pe Ingerul Gabriel sa-l intareasca.
    Cartea profetului Daniel descrie foarte clar reestaurarea finala a poporului Israel.Curattirea si indreptatirea poporului lui Dumnezeu. Aceasta Carte este clara si ea desfiinteaza orice teorie omeneasca cu privire la inlocuirea sau mai rau desfiintareea evreilor ca un neam sfant al lui Dumnezeu.

    Dumnezeu isi onoreaza Numele.El onoreaza fagaduintele si promisiunile.Credinciosia lui Dumnezeu este absoluta si Cuvantul Sau este DA SI AMIN!

    Atunci cand spunem ca binecuvantarile lui Dumnezeu se innoiesc in fiecare zi avem in vedere ca Legamintele Lui se innoiesc in fiecare zi .

  3. Sima C. C. spune:

    Buna dimineata.. shalom. Deci sa inteleg ca exista o restaurare spirituala si fizica a Israelului …dar acest lucru este extraordinar ! Si eu m-am gandit ca infiintarea statului evreu este un miracol. Voi studia mai mult aceasta problema. Si cand va avea loc marea lor intoarcere ?

  4. Madi spune:

    Shalom. Foarte bun subiect pentru ca eu constat cum din ce in ce mai multi crestini se intorc spre poporul Domnului Israel, ca frati mai mici. Cred ca Dumnezeu isi va duce planul Lui perfect la indeplinire iar restaurarea lui Israel este in atentia Lui. Dovada este numarul in crestere a evreilor mesianici in lume. Multi isi dau seama ca Mesia este Domnul Isus. Sunt sigura ca atunci cand toti evreii se vor intoarce la EL asa cum scrie in Romani 9-10, pe pamant va fi ” viata din morti ” cum spune apostolul Pavel.
    Otniela fii binecuvantata !

  5. Marian Chioveanu spune:

    Shalom. Am auzit de ” teologia inlocuirii ” . Aici in SUA mesianicii sunt bine organizati. Am constat si eu o lipsa de preocupare in ceea ce priveste acest subiect in multe dintre denominatiuni. Eu sunt de acord sa i se dea fiecaruia ceea ce merita , asa ne invata si Biblia si Israelului trebuie sa i se dea dreptul de intai nascut iar in biserica sa inteleaga acest lucru.
    Punctele dvs de vedere sunt clare si ancorate in Scriptura Otniela. De cand tot va citesc blogul trebuie sa recunosc ca nu aveti nimic in afara ei. Faptul ca multi crestini nu-i recunosc poporului lui Dumnezeu de legamant drepturile legale scotindu-l din har este foarte trist. Dumnezeu fie binecuvantat pentru astfel de fii si fiice care ca David , Estera. Neemia , Ezra … lupta pentru coborirea slavei lui Dumnezeu pe pamant.

  6. Bogdan spune:

    Sarut mainile. Ce pot eu sa spun cand lucrurile se prezinta asa, inlocuirea se predica peste tot , in aproape toate cultele , iar poporul evreu este prezentat mai mult in aspectele sale negative , de neascultare si de pacat etc. Cred ca Biblia ar trebui citita cu alti ochi, mai cu seama de pastori si predicatori. Multi si-au format un ” limbaj de lemn ” si merg cu el inainte.
    Dumnezeu fie cu Dvs mereu , Otniela. ” Cat despre mine eu si familia mea ” iubim poporul evreu si ne rugam pentru grabnica lui restaurare. Shalom sfant !

  7. Valentina Radu spune:

    Ma bucur mereu cand va citesc blogul Otniela. Sunt intru totul de acord Israelul trebuie purtat pe brate de rugaciune inaintea lui Dumnezeu. Am citit Romani 9 -11 si mi se pare ca apostolul Pavel este foarte hotarit in ceea ce priveste poporul Israel. Faptul ca a fost ” apostolul neamurilor ” nu inseamna ca nu si-a mai iubit poporul iar descoperirile sale cu privire la inviorarea poporului de legamant sunt extraordinare.
    Asteptam cu credinta implinirea tuturor promisiunilor lui Dumnezeu. El sa ne ajute sa fim gata de Rapire la nunta Mielului. Nu vrem sa mai prindem Necazul mare. Si asa viata este grea dar atunci cum va fi ? Vrem mai bine sa nu ajungem urgiile ci sa fim cu Domnul Isus pentru totdeauna. El sa ne ajute pe toti.

  8. Ana - Maria Conley spune:

    Draga Otniela , te felicit pentru acest articol. Simteam eu ca lipseste ceva din predicile multor predicatori din denominatiile noastre protestante. Lipseste referinta sanatoasa si scripturistica despre Israel. Lipseste dragostea si interesul pentru poporul Domnului de legamant , cum bine spunea cineva mai inainte. Crestinismul si-a pierdut radacinile din nefericire. Uneori cand asist la cate-o predica ma pot intreba daca Biblia este oare scrisa de evrei pentru ca fiecare o interpreteaza cum vrea. Dumnezeul lui Israel sa poarte poporul Sau si pe mai departe dupa planul si bunatatea Sa.
    Te iubim Otniela si ne rugam pentru tine, eu si Rudolf. Shalom Rav !

  9. Mihai Costea spune:

    Sa fiti binecuvantata Otniela pentru acest mesaj frumos ! Sunt intru totul de acord cu ceea ce sustineti. Inapoi la radacinile noastre , inapoi la adevar si Scriptura. Numai asa vom putea birui indiferenta, rautatea si pacatul din jur. Mult har. Sarut mainile . Shalom.

  10. Adrian Boluda spune:

    Shalom. Ce inseamna de fapt ” teoria inlocuirii ” ? Va rog mult sa fiti mai explicita in acest sens , daca se poate, Otniela. Multumesc. Sarut mainile.

  11. un ucenic spune:

    shalom. sora Otniela , va rog frumos daca tot veniti cu astfel de teorii , cel putin explicati-le mai amanuntit. eu vreau sa stiu mai multe despre aceasta ” teologie a inlocuirii.” va rog frumos sa nu va suparati daca va cer si eu acest lucru.

  12. Sebastian R. spune:

    Shalom. Eh, eu cred ca nu este asa de greu sa intelegem ce inseamna ” teologia inlocuirii.” Cititi-i Otnielei mai bine articolele si veti intelege cat de frumos si de cinstit lupta aceasta domnisoara / doamna deosebita pentru adevarul Bibliei. Numai ochi deschisi sa avem. Si mai ales sa nu ingaduim prejudecatilor si ignorantei sa -i tina inchisi.

  13. Teodora spune:

    Shalom. Va rog sa-mi permiteti si mie aceeasi intrebare. Cand afirmati ” teologia inlocuirii ” de fapt sustineti ca biserica isi permite sa afirme ca ea ar fi Israelul lui Dumnezeu astazi ? Cateva explicatii in plus va cer. Va multumesc.

  14. Iosif Joseph spune:

    Si eu spun Shalom. Aveti un blog cu un continut bogat si interesant. Va felicit pentru activitate.
    In ceea ce priveste subiectul acestui artiicol , va inteleg foarte bine pozitia. Desi nu sunt evreu ( sunt un simpatizant al acestui popor ) cred ca faceti foarte bine ca aduceti aceste lucruri la lumina , sa nu patim ca in cazul celor ironizati de Andrei Plesu care, intrebati fiind cine a scris Biblia, au raspuns ca patriarhul Romaniei. Dumnezeul lui Avram sa va binecuvinteze.

  15. Shalom,Prieteni ! Ma bucur ca ati participat la acest topic foarte interesant cu al carui subiect multi dintre Dvs deja v-ati familiarizat .” Teologia inlocuirii ” este un subiect cat se poate de actual, astazii majoritatea Bisericilor si Congregatiilor Crestine se confrunta cu aceasta ” sechela ” , disfunctionala in Trupul lui Mesia. Nu as vrea sa fiu inteleasa eronat, intentia mea este sa constientizez aceste lucruri – si nu numai eu , cu siguranta sunt multi altii – pentru a putea fi indepartate, astfel incat cei doi fii ai Tatalui sa functioneze intr-o deplina armonie, asa cum a fost gandit Planul Lui minunat de la inceput. Acesta si numai acesta este motivul postarilor prezente pe acest blog. Domnul nu – I place ” sa stam nepasatori in Sion, ” Lucrarea Sa are nevoie de slijitori predati cauzei Sale si nevoilor Imparatiei.
    Celor care m-ati intrebat despre ” teoria inlocuirii ” , va fac invitatia lecturarii articolului de mai sus, Israelul si Biserica . Sunt sigura ca multe dintre neclaritati se vor mai risipi, iar Dragostea si Bunatatea lui Mesia , impreuna cu Duhul Slavei si Ocrotirea Tatalui, cu siguranta vor face mult mai mult decat am facut eu. Toata Slava I Se cuvine Atotputernicului ADONAI TZEVAOT. Fiti binecuvantati din Sion !

  16. Dana spune:

    Sabat Salom Otniela,

    Multumesc lui Dumnezeu care-ti da intelepciunea ce vine de sus, intelepciune care restaureaza / reveleaza , curateste si albeste, La ce ma gandesc cand afirm acestea?
    Ma gandesc la Profetul Daniel care consemneaza urrmatoarele :

    Daniel cap.11
    http://biblia.resursecrestine.ro/daniel/12
    3 Cei înţelepţi vor străluci ca strălucirea cerului, şi cei ce vor învăţa pe mulţi să umble în neprihănire vor străluci ca stelele, în veac şi în veci de veci.
    Dan 11.33-35; Prov 4.18; Mat 13.43; Iac 5.20; 1Cor 15.41-42;
    ……
    10 Mulţi vor fi curăţaţi, albiţi şi lămuriţi; cei răi vor face răul şi niciunul din cei răi nu va înţelege, dar cei pricepuţi vor înţelege.
    Dan 11.35; Zah 13.9; Osea 14.9; Apoc 9.20; Apoc 22.11; Dan 11.33-35; Ioan 7.17; Ioan 8.47; Ioan 18.37;

    Ma mai ganesc si la Psalmul 111
    http://biblia.resursecrestine.ro/psalmii/111
    1 Lăudaţi pe Domnul! Voi lăuda pe Domnul din toată inima mea, în tovărăşia oamenilor fără prihană şi în adunare.
    Ps 35.18; Ps 89.5; Ps 107.32; Ps 109.30; Ps 149.1;
    2 Mari sunt lucrările Domnului, cercetate de toţi cei ce le iubesc.
    Iov 38; Iov 39; Iov 40; Iov 41; Ps 92.5; Ps 139.14; Apoc 15.3; Ps 143.5;
    3 Strălucire şi măreţie este lucrarea Lui, şi dreptatea Lui ţine în veci.
    Ps 145.4-10;
    4 El a lăsat o aducere aminte a minunilor Lui, Domnul este îndurător şi milostiv.
    Ps 86.5; Ps 103.8;
    5 El a dat hrană celor ce se tem de El; El Îşi aduce pururi aminte de legământul Lui.
    Mat 6.26-33;
    6 El a arătat poporului Său puterea lucrărilor Lui, căci le-a dat moştenirea neamurilor.
    7 Lucrările mâinilor Lui sunt credincioşie şi dreptate; toate poruncile Lui sunt adevărate,
    Apoc 15.3; Ps 19.7;
    8 întărite pentru veşnicie, făcute cu credincioşie şi neprihănire.
    Isa 40.8; Mat 5.18; Ps 19.9; Apoc 15.3;
    9 A trimis poporului Său izbăvirea, a aşezat legământul Său în veci; Numele Lui este sfânt şi înfricoşat.
    Mat 1.21; Luc 1.68; Luc 1.49;
    10 Frica Domnului este începutul înţelepciunii; toţi cei ce o păzesc au o minte sănătoasă, şi slava Lui ţine în veci.
    Deut 4.6; Iov 28.28; Prov 1.7; Prov 9.10; Ecl 12.13;

    Sa dea Dumnezeu ca noi toti sa avem o minte sanatoasa si sa fim curatiti, albiti, lamuriti si scrisi in Cartea Vietii Mieluselului Divin.
    Sa ne dam intaietate unul altuia si mai ales sa respectam Cuvantul Sfant al Domnului,

    Dumnezeu sa te binecuvanteze si sa te pazeasca, draga Otniela si Dumnezeu sa binecuvanteze pe toti cititorii blogului tau.

  17. Zic si eu, ca tot omu : ” Binecuvantat sa fie Domnul, (Dumnezeu ) si poporul Sau, Israel !
    voi expune si eu o ( sa-i zicem ) teorie pentru care astept din partea cititorilor VA sau IN validarea , cu privire la subiectul – care este Poporul Israel
    http://behaituloilorsiglasulpastorului.wordpress.com/

Lasă un răspuns

