Cryterion – Un Mesaj , O Viata , Un Destin ( 4 )

       Shalom, Prieteni !
Yeshua Ha Mashiach este Viu !

Va propun spre meditatie, si incantare totodata, una dintre cele mai frumoase si semnificative poezii ale maestrului Costache Ioanid : ” Nu-i singur Iuda vinovat.” Despre Poezia lui Costache Ioanid mentionam ca ea poate fi incadrata cu succes in curentul traditionalist – romantic al tematicii crestine,  prin forta sentimentului acaparator , prin fervoarea trairilor eului poetic. Este pe drept cuvant numit  Mihai Eminescu al protestantilor ,  pentru ca este un clasic bine reprezentat al acestui gen. A scris mult si serios, deplin constient de misiunea sa in aceasta lume. Si a scris si bine , versuri cizelate nu doar in cuptorul poetic uzual, dar mai ales in profunzimea unei vieti de adanca predare la piciorul Crucii salvatoare. Poate de aceea , dupa o viata nu tocmai usoara pe acest pamant efemer , Dumnezeu i-a daruit Harul sa fie atat de citit si de iubit – pentru ca si poetul , asa cum versurile sale o exprima , L-a iubit si L-a slujit pe Mantuitorul dezinteresat, fara sa fie legat de vreo denominatie crestina in mod deosebit. Costache Ioanid este Poetul Crestin , si-atat ! ( poeziile autorului pot fi citite aici )
Mai putem spune ceva cu privire la acest minunat fiul al lui Dumnezeu , trecut acum in Vesnicie la Tatal sau. Costache Ioanid este rodul spiritual al familiei Wurmbrand , al  Sabinei  ( care  l-a intalnit in timpul unei plimbari de rutina in Cismigiu – pe atunci era actor la Teatrul National – si i L-a vestit pe Yeshua Cel Inviat ) si al lui  Richard ( in 1940 poetul era trecut  in registrul Bisericii Luterane , pastorite de pastorul Wurmbrand ). In scurta sa proza meditativa ,  ” Cine esti Tu, Doamne ? ” , maestrul Ioanid  lasa bine sa se inteleaga influenta acestor doi titani ai Credintei in viata sa.
Cel care ne va oferi cateva clipe de gratie , prin forta declamatiei sale ( si veti vedea ce final frumos ii creeaza poeziei )  nu este altul decat maestrul emerit al scenei romanesti : Florin Piersic. Va doresc auditie folositoare ! Sa fiti binecuvantati din Sion !
Nu-i singur Iuda vinovat
de sângele ce se dădu.
Nici marii preoţi, nici Pilat,
ci lumea-ntreagă prin păcat!
Şi eu, şi tu…

Nu drumul greu spre Golgota,
nici biciul, când Isus căzu.
Şi dacă crucea grea era,
povara noastră şi mai grea!
Şi eu, şi tu…

Nu patru cuie L-au pătruns,
când El pe cruce se-aşternu.
Ci noi, cu sufletul ascuns,
cu mii de patimi L-am străpuns!
Şi eu, şi tu…

Nu doar bătrânii cărturari,
nu doar mai marii preoţi, nu!
Şi noi am râs cu ochii murdari,
şi noi suntem cei doi tâlhari!
Şi eu, şi tu…

Şi nu ostaşilor prin sorţi
cămaşa albă Şi-o dădu.
Ci tuturor! Dar tu n-o porţi!
Şi, fără ea, toţi suntem morţi!
Şi eu, şi tu…

Nu doar în stânci, sub lilieci,
nu doar sub lespede zăcu.
Ci L-am ascuns ca pentru veci
sub piatra unor forme reci,
Şi eu, şi tu…

Şi-acum Isus cel condamnat
azi El te-ntreabă :”Da sau nu ?
Eşti tu sau nu eşti vinovat?”
Eu am spus da! Şi-am fost iertat.
Eu am spus da.
Dar tu ? Dar tu?…

Despre otnielabattzion - עותניאלה בת ציון

Evreica mesianica
Acest articol a fost publicat în Biografii, Istorie si critica literara, Poezie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

16 răspunsuri la Cryterion – Un Mesaj , O Viata , Un Destin ( 4 )

  1. Cristina Sitaru Stoian zice:

    Shalom , Otniela noastra iubita ! Yeshua Mesia a inviat !
    Va multumesc pentru acest moment de delectare si meditatie. Cat adevar !
    Suntem norocosi noi protestantii sa avem un asa poet mare. Nu cred ca poate ramane cineva indiferent la mesajul acestei poezii. Multumim lui Dumnezeu pentru toti oamenii Lui dedicati !

  2. Bogdan zice:

    Nemaipomenit acest dialog al artelor. Un poet mare si un actor foarte mare.
    Sunt emotionat sa stiu ca marele nostru actor Florin Piersic il recita pe Costache Ioanid. Si este foarte patruns de mesajul poeziei. Minunat, Dumnezeu inca face minuni !
    Sarut mana Otniela pentru acest frumos moment de respiratie , acum la sfarsit de saptamana.
    Eu am zis DA , si-am fost iertat ! Slava lui Isus – Ieshua !

    • Bogdan zice:

      Sunt la Berlin la bunica mea, mama tatalui meu care este nemtoaica. Salutari de la fratii mei de-aici la toti fratii din Romania. Shalom !

  3. David J. Stoenescu zice:

    Sarut Mana . Shalom Otniela. Yeshua a inviat !
    Mi-ati facut o mare bucurie prin postarea acestei poezii. Cand eram un tanar nebunatic cu capul in nori si frecventam ca student cenaclul Flacara a lui Paunescu, cand eram in cea mai neagra zgura de pacat, Isus mi-a intins o mana. Mergeam invitat de un coleg de la politehnica la biserica din Iuliu Valaori , si intr-o seara o sora a cantat o cantare pe versurile acestea. Am izbucnit in plans Otniela, si mi-am predat intregul meu trecut lui Isus, chiar atunci in adunare. Nu pot sa uit acele clipe cand si eu, talharul , am spus da.
    Cred canumai Duhul Sfant i-a insuflat aceasta poezie acestui mare poet crestin. Rasplata sa-i fie mare in ziua cea mare. D-voastra Otniela si tuturor vizitatorilor blogului multa pace. Shalom. ing. David Stoenescu.

    • David J. Stoenescu zice:

      Sarut Mana ! Mie imi place foarte mult si poezia Nu taia din cruce. Poate o veti posta odata Otniela. Multa Pace din Sion !

  4. Albert Kindberg zice:

    Shevua tov ! este fantastica si poezia si redarea . Sunt fericit pentru marele actor Florin Piersic, un foarte bun prieten al evreilor. A facut multe turnee in Israel unde a jucat zeci de spectacole cu actorii evrei stabiliti in Eret.
    Bine ca sunt si eu ” starpitura ” printre cei care am spus DA.
    Baruch Habbah be Shem Yeshua !

  5. Teodora zice:

    Yeshua a inviat ! Si eu am spus DA acum zece ani. Nu a fost meritul meu ci a lui Dumnezeu care m-a cautat. Si poezia si interpretarea sunt remarcabile.
    Va multumim ca v-ati gandit la noi toti, Otniela. Dumnezeu sa va rasplateasca truda. Shalom.

  6. Laura Lauden zice:

    E frumoasa poezia Otniela. Iar recitarea e la cea mai inalta cota. Cota Florin Piersic.
    Mi-a placut . Toda ! Shevua Tov !

  7. Marian Chioveanu zice:

    Shalom va spun. Hristos, sau ma rog cum spuneti dumneavoastra mesianicii Yeshua a inviat !
    Foarte frumoasa recitarea actorului Florin Piersic. Multi vor fi in cer …mari surprize vom avea la judecata. Numai Dumnezeu stie inima omului. Eu tot ce voi sa stiu este mantuirea mea si cum duc eu crucea pe acest pamant. eu sigur am spus Da.
    E bine ca ati afisat aceasta poezie domnisoara Otniela. Poate asa ne mai trezim si noi crestinii de doua mii de ani.

  8. Anita - Nehmina zice:

    Shalom > Yeshua is risen from the death ! Thanks for share this wonderful poem with us Otniella. Much truth !
    May Hashem protect you always.

  9. Kathy zice:

    Very beautiful post Otniella. I ve understood plenty of this truth. Thaks to Yeshua for His forgiveness. Praise the Lord ! is the author of those wonderful lines still alive ? he is much gifted.
    Yes our Lord is Up reigning in glory.

  10. Valentina Radu zice:

    Yeshua este viu pentru veci de veci !!!!! Mare frumusete de poezie ne-ati oferit Otniela. Si eu am spus da lui Dumnezeu acum 23 de ani. Am avut parte de indurare. Slava lui Dumnezeu !

    • Shalom , Dragi Prieteni !
      Sa fiti binecuvantati in Numele Preascump al Domnului nostru ! Ma bucur negrait de mult ca v-a placut poezia maestrului Costache Ioanid. Slavit sa fie Domnul pentru astfel de oameni care si-au inteles menirea, si au au fost haruiti cu atat de multa sensibilitate in zugravirea Persoanei Mantuitorul nostru Bun.
      Desigur intreaga poezie a maestrului merita citita , gustata in Spiritul Sfant , care i-a condus si i-a calauzit pana spre cele mai minunate versuri de proslavire a Fiului lui Dumnezeu. Ma bucur ca toti cei care ati participat la acest post I-ati spus un DA hotarat Regelui. Acest lucru inseamna ca IL veti urma pe EL oriunde , ca veti intelege intotdeauna Chemarea Lui, ca va veti dedica Lui Intr-o Consacrare care IL inalta ca Domn peste toate. Si mai ales , nu ” veti taia din Cruce ” ( poezia care ii place d-lui David Stoenescu ) , ci o veti purta pe umerii vostri cu drag , recunoscand ca nu este alta suferinta mai frumoasa decat cea pentru Numele Lui.
      Va multumesc tuturor pentru frumoasa D-voastra participare la acest topic.
      Sa fiti binecuvantati din Sion cu Viata Invierii ! Yeshua a inviat !

      • Suntem incantati, deplin recunoscatori maestrului Florin Piersic , pentru transfigurarea acestui poem prin filtrul gandirii si personalitatii domniei sale. Intr-adevar forta talentului si-a spus cuvantul. Ii dorim si dumnealui multa binecuvantare din Sion, mai ales stiind ca este un bun prieten al evreilor.
        Shalom-ul Fiului lui Dumnezeu sa-l insoteasca in viata , cariera si familie.

  11. Fiona Jeffrie - Daber zice:

    Shalom daughter of Zion !!!!!! Very good article. The poem seems to emphasize our Lord suffering for us. Praise the Lord Almighty EL SHADAY but I and my husband , who s a messianic jew, change our lives according GOD s will .
    We wish you the best for your work Otniella. God surround you with His hands of love.

    • Shalom , Dear Friends in Yeshua , our Lord and Saviour !
      Thanks for gving me the opportunity of blessing you as my brothers and sisters. Thanks for coming and reading the poetry of Costache Ioanid , one of the great christian poets in Romania. He was willing during his earthly life to share with his readers the entire love for Yeshua Ha Mashiach, following Him in obedience and much sensitivity of feelings.
      Hope you like this poem , that was proclaimed in a loud voice by one of the best actors in Romania : Florin Piersic. I am veru thankfull to God you come and visit my site. May God of Israel bless you richly. May Shalom be with you always !

Lasă un răspuns

