POEZIE , POEZIE , POEZIE …( 5 )

AVEM

de Otniela – Daniela Onu

Avem si Hanuka,  avem si Craciun,
Lumina lor calda , voioasa,
Inunda si-n acest an , fericit,
Fiecare pamantean,   fiecare casa…
In candelabru bratele se-aprind
Ritualic, unul cate unul,
Iar bradul sclipeste bland si linistit ,
Incarcat de globuri si zaharisit,
Protapit tocmai sus ,  in varf
Cu un   Mos Craciun de ciocolata.
E Sarbatoare oriunde pe pamant,
Sunt mesele ticsite cu bucate ,
Paharele se `nalta si se ciocneste  zgomotos ,
Un bun augur in viata.

E zidul prea  gros intre noi ,
Si unii si altii slujim indarjiti , cu credinta,
Incat  cu totii , monstruos de zelos,
Ne-am asezat convulsiv , manios ,
Drept norma de viata doar  Codexul nostru. ( Mai departe lectura continua aici. )

Despre otnielabattzion - עותניאלה בת ציון

Evreica mesianica
Acest articol a fost publicat în Poezie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

16 răspunsuri la POEZIE , POEZIE , POEZIE …( 5 )

  1. Mihai Costea zice:

    Shalom. Foarte frumoasa poezie ati scris , pe mine m a cercetat mult problema aceasta a interactiunii intre diversele culte si confesiuni. Eu lucrez in Anglia la o firma bunicica ( castig cat sa nu mor ) si am terminat un master in aceasta tara. Acum sunt cateva zile in concediu in Romania, acasa la parinti. Sunt crestin evanghelic si in locul unde imi castig existenta lucram mai multi crestini romani din aproape toate cultele si confesiunile , cu evrei si chiar cu musulmani. Eu imi doresc sa ma inteleg mai bine cu fratii mei crestini ca sa-i putem intoarce la Domnul Isus si pe ceilalti , insa e foarte greu. Fiecare o tine pe-a lui. Cel mai greu mi-e cu adeventistii care o tin numai cu SAbatul si cu carnea de porc. Dar nici penticostalii nu renunta la ce i a lor vorbesc numai de minuni si de limbi. Un coleg penticostal desi stie ca sunt crestin baptist tot imi sustine ca nu am Duhul Sfant. Martorii lui Iehova ( am o doamna colega ) sunt eretici pe de a intregul. In rest nu pot sa discut cu nimeni despre Isus , despre cresterea spirituala. Nimeni nu mai e interesat de asa ceva…dar de bani da.
    Am doi colegi evrei ma impac bine cu ei m au ajutat cand am intrat in firma si as vrea sa le spun cate ceva desspre Mesia al nostru. Cum ma sfatuiti sa incep dialogul ? Multumesc ! Apreciez mult activitatea dumneavoastra pe blog . Sunt fericit ca v am descoperit .

    • Draga Mihai , Shalom !

      Multumesc pentru apreciere ! Ma bucur ca ai venit pe site-ul otniellabattzion. Ma bucur ca te preocupa lucruri frumoase si nobile – si stim cu totii nimic nu este mai frumos si mai inaltator decat salvarea unui suflet de la moarte vesnica. Asa ca te felicit pentru dorinta ta sincera de a-i aduce la mantuire pe cei pierduti de langa tine.
      Imi scrii despre amaraciunea pe care o traiesti langa fratii tai din diferitele confesiuni crestine. Vezi , Domnul a ingaduit acest lucru ca sa te creasca si sa -ti incerce forta Iubirii. Aminteste-ti de Ioan 15 : 12 , aceasta este Porunca Fiului lui Dumnezeu pe care ne-a lasat-o noua urmasilor Lui , PORUNCA care este TOT ATAT DE IMPORTANTA CA SI DECALOGUL : ” Acesta este PORUNCA MEA : sa va iubiti unii pe altii cum v-am iubit EU.” Nimic mai simplu, nimic mai clar ! Nu conteaza CUM TE PRIVESC CEILALTI, important este cum TE VEDE DOMNUL. Deci , Mihai, NU UITA SA – TI IUBESTI FRATII ( ma refer la cei peste care a trecut , fara niciun echivoc , Jertfa lui Christos) ! Amin!
      Apoi , in ceea ce priveste relatia cu fratii adventisti si penticostali… Fiecare Confesiune are o PARTE din ADEVAR. De aceea este bine sa ne iubim unii pe altii, pentru ca noi toti formam Trupul lui Mesia, cu totii completam ceea ce lipseste Desavarsirii Bisericii. Asadar ia de peste tot ce este bun. Bine este sa nu mananci carne de porc, sa nu mananci carnea cu sange si SA TII SHABATUL DOMNULUI ! Citeste Decalogul inca o data , citeste Levitic 23! Atentie , Domnul Christos nu a desfiintat Legea ci A IMPLINIT-O IN DRAGOSTE! Cu privire la Duhul Sfant, fereste-te sa-L intristezi. Daca tu crezi in Mantuitorul tau si L-ai acceptat ca Domn al vietii tale atunci FII SIGUR AI DUHUL SFANT ! Numai EL poate realiza o asemenea Lucrare mareata in om. Deci esti mantuit ! Glorie Domnului ! Da, nu ai poate PLINATATEA DUHULUI SFANT sau BOTEZUL cu DUHUL SFANT , adica manifestarea DARURILOR IN BISERICA. Dar nu e nicio problema, poti oricand primi acest Botez daca – l doresti sincer si il crezi. DUMNEZEU da cu Mana larga. Citeste Epistolele apostolului Pavel catre Galateni, si catre Corinteni, si vei gasi cu siguranta raspunsul. PLINATATEA DUHULUI SFANT ESTE FOARTE EFICIENTA IN LUCRAREA DE SLUJIRE !
      Cum sa abordezi un evreu pentru Evanghelie ? Cu Dragoste multa, cu lepadare- de – sine, cu o CREDINTA tare, si cu Intelepciune de Sus. Roaga-te Domnului pentru toate acestea. Stai inaintea Lui in rugaciune si asteapta-L sa lucreze, lucrand in smerenie. Sunt sigura ca nimic nu -i va rezista Iubirii din Dumnezeul IUBIRE.
      Sa fii binecuvantat cu Un An bogat in Har si in revelatii spirituale.

      • Mihai Laurean Costea zice:

        Shalom

        Multumesc si eu pentru raspuns. M-ati invatat numai lucruri frumoase impregnate de spiritualitate. Domnul Isus sa ma ajute sa le pun in practica , sa ma ajute sa-i iubesc pe toti fratii fara sa ma mai astept la ceva din partea lor. Cel mai bine este sa -mi fac eu partea.
        Sa stiti ca si eu m-am gandit mult la Sabat, chiar am citit textul care mi l-ati indicat , Levitic 23. Si ma tot gandeam in timp ce -l citeam de ce biserica nu tine sabatul si sarbatorile din Vechiul Testament ? Sunt multe de discutat aici. Oricum sunt decis sa-i caut pe mesianici in Anglia , cand ma reintorc peste cateva zile. In Londra stiu sigur ca e o biserica mare mesianica.

      • Mihai Costea zice:

        Shalom , tocmai am aflat ca in Kenilworth si York exista 3 biserici mesianice mari ( am vorbit cu un frate roman penticostal din Londra). Maine zbor spre Londra si saptamana viitoare voi putea merge sa le vizitez.
        Va doresc multa pace si mult har.

      • Mihai, Shalom !

        Imi faci o mare bucurie anuntandu-ma ca intentionezi sa vizitezi Comunitatile Mesianica din Anglia. Da, una dintre cele mai mari este cea din comitatul Yorkshire. Sunt sigura ca te vei simti bine intre fratii mesianici , si iti vei putea remodela imaginatia sa intelegi mai bine , cu prilejul acestor vizite, cum se configura Biserica primara apostolica.
        Sa ai a wonferul traveling back to England si sa ne aduci vesti proaspete de-acolo. Dumnezeu lui Israel sa te poarte biruitor.

      • ANUNT ADMINISTRATIV !

        Dragi comentatori ai site-ului otnielabattzion , comentariile Dvs se posteaza in ordinea pe care o indica meniul Raspunde de la sfarsitul unui raspuns comentat. Exista situatii cand meniul acesta nu mai apare la sfarsitul unui comentariu ( de obicei acest lucru se intampla in cazul unui raspuns la un alt raspuns ). In aceasta situatie trebuie urmarit unde este localizat ultimul Raspundeti. De acolo se trimite ultimul Dvs comentariu in cazul unui dialog mai lung. Otniela Battzion va multumeste pentru intelegere.

      • Mihai Costea zice:

        Shalom

        Am ajuns cu bine in Londra. Am reusit sa vorbesc cu Yossie , prietenul meu evreu despre Mesia. Cred ca am fost ceva mai dur dar a inteles ce vreau sa spun. Mi-a promis ca merge cu mine la biserica mesianica in aceasta sambata.
        Simt o mare dragoste de la Dumnezeu ( sunt sigur ) pentru acest popor. Am nevoie de rugaciunile dumneavoastra Otniela si ale tuturor vizitatorilor blogului care inteleg conditia grea a Israelului in aceasta lume. Va multumesc in Numele Domnului Isus.

  2. Alicia Towber zice:

    It s a very strong message in your poem Otniella . I understand it perfectly. God bless Israel !

  3. Daniel Galeriu zice:

    Sarut Mana Domnisoara / Doamna / Domnita / Duduita / Conita ( ca sa nu gresesc )

    Ma numesc Daniel Alexandru Galeriu ( fara noci- o rudenie cu preotul otodox cunoscut de toata lumea ) , sunt un profesor de istorie la un liceu din tara , foarte aproape de pensie.Vreau sa va felicit pentru saitul acesta pe care il reprezentati cu succes. Oricine il viziteaza vede si invata de toate. Desi sunt profesor de istorie sa stiti ca sunt un filosemit convins, cei mai buni prieteni ai mei din copilarie si adolescenta au fost trei evrei , doi baieti si o fata ( de care eram si indragostit in anii de liceu ) . Asa deci pastrez numai amintiri frumoase despre acest popor referential si privilegiat al lui Dumnezeu cu un destin unic in istoria omenirii.
    V-am citit articolele , cele mai multe dintre ele , si nu m-am indoit nici-o clipa ca sunteti o intelectuala de mare clasa , dati dovada de elocinta si o puternica prezenta de spirit , caracteristice unei adevarate Doamne. Poeziile sunt incantatoare iar eseurile sunt extraordinare. Dar nu vreau sa va laud fortuit, mi-a parut bine de cunostinta . Cu mare drag voi reveni pentru a-mi primeni cunostintele si sufletul.
    Cu pretuire si respect

    prof . Daniel Al. Galeriu

    • Stimate Domnule Daniel Galeriu, Shalom !
      Domnisoara / Doamna / Domnita / Duduita / Conita , BA !
      Otniela , DA ! Prefer asa.

      Ma bucur sa va cunosc , ma bucur ca vizitati site-ul otnielabattzion. De asemenea , ma bucur ca sunteti in filosemit convins. Fiti sigur nu poate nicidecum sa va dezavantajeze o asemenea orientare in viata, dimpotriva. Dumnezeu Insusi este FILOSEMIT.
      Va multumesc pentru apreciere, de altfel deloc zgarcita . Insa nu stiu daca merit atatea elogii, sunt un om obisnuit, la fel ca toti muritorii. Dar am totusi o Valoare. Port in mine si cu mine Un NUME. Glorie Lui !
      Va doresc Un An Nou Binecuvantat, sanatate, implinire, si mai ales DARUL CEL VESNIC , Isus Christos – Lumina Lumii ! La Multi Ani !

      • Daniel Alexandru Galeriu zice:

        Sarut Mana Duduie Otniela. Multumesc de raspunsul prin care mi-ati intarit inca o data ipoteza , devenita din ce in ce mai mult certitudine, ca sinteti un om cu totul deosebit. Va rog sa-mi faceti favoarea sa-mi ingaduiti sa va apelez asa ” Duduie Otniela ” , intrucat va respect foarte mult, si detest modul acesta contemporan de ” per tu ” afisat peste tot. Va citesc postarile aproape zilnic.
        Dumnezeul evreilor sa va tina puternica in mainile sale. prof. D. Galeriu

  4. Dan Konner zice:

    Shabbat Shalom

    Sunt Dan Konner , evreu mesianic din Budapesta ( de 2 ani locuiesc in aceasta tara cu familia ). Sunt de profesie actor.
    Fecitari pentru site. Am citit o tira comentariile si o doamna te caracteriza ca fiind absolventa de filologie. Poate esti . Si sotia mea e filoloaga dar nu scrie asa de mult ca tine si nici n-ar avea timp. Se vede aici ca esti evreica … Evreii astia se pricep la toate si le fac bine pe toate. Hai… sa nu ne laudam !
    Da mi-a placut poezia ta , si proza e faina , si toata argumentarea ta e super se vede ca il slujesti pe Adonai. Am vizitat site-ul tau de cateva ori insa mi-am zis ca e bine sa ne si cunoastem noi, mesianicii din lumea mare. Ma bucur ca te viziteaza fratii de peste tot.
    Eu , Sacha ( sotia este poloneza ) , Shimon si Tisha ( copiii ), iti dorim numai bine, sanatate , Adonai sa te tina in maini si Baruch Hashem ! Tinem legatura . We shall keep in touch.

    • Draga Dan , Shalom ! Baruch Habba , Be Shem Adonai !

      Mare bucurie mi-ai facut cu mesajul tau. Sa fiti binecuvantati, tu , Sacha si copiii. Toda pentru apreciari, dar nu sunt chiar asa de grozava. Vorba ta ” hai sa nu ne mai laudam.” Oricum nu avem niciun merit, am primit totul de Sus.
      Spune-mi cum merge Lucrarea acolo la Budapesta… Cati mesianici sunteti ? Cine e rabinul mesianic acolo la voi ? Sau mergeti clasic cu un pastor mesianic ?
      OK ! Tinem legatura. Un An Civil Nou incarcat de Shalom, tie si familiei tale ! ADONAI bless you !

  5. Dan Konner zice:

    Shalom Ahotehnu
    Toda de raspuns Otniella. Ne-am bucurat mult si te salutam cu mult drag. Yeshua ha Meshiach sa-ti poate de grija si sa te sustina , sora noastra . Ne rugam pentru tine mereu.
    Avem in Comunitatea noastra si rabin mesianic ( evreu casatorit cu o sora de-aici maghiara ) si pastor neevreu ( casatorit cu o evreica din Budapesta ). Iti dai seama ca e frumos evrei si neevrei impreuna in Comunitate se bucura de aceiasi credinta, asa trebuie sa fie pana la urma , aceasta a fost si viziunea lui Yeshua cu privire la poporul Sau.
    Cred ca si la tine in Comunitate e bine…Eu nu mai joc , foarte rar cateodata . Ma ocup de tinerii din Comunitate, organizam serbari de sarbatori, spectacole in cooperare cu Centrul Cultural Evreiesc, excursii etc.
    Sacha si copiii te imbratiseaza. Iti trimitem poze pe mail. Dreapta lui Adonai sa te umbreasca. Shalom Hav !

  6. There’s noticeably a bundle to know about this blog. I like very much your poems Otniella. Good work !
    You must keep doing on.

Lasă un răspuns

