URMANDU-L PE YESHUA… Marturii – ( 1 )

Shalom,  Haverim !

Dragi Prieteni , va invit sa urmariti minunata marturie a unui scump frate mesianic , Zev Porat.  Zev a crescut intr-o familie de evrei ultra-ortodocsi , este fiu si nepot de rabin, insa Chemarea Marelui Rabin  a fost mult mai puternica,  iar acest fiu al lui Abraham a fost gata sa renunte la toata mostenirea iudaica ( asemeni lui rabbi Sha`ul , odinioara ) , pentru a-L urma pe Adevaratul Maschiach.
Urmariti-l intr-o minunata confesiune , in care el explica pe indelete ce inseamna sa fii evreu mesianic, si care sunt implicatiile unei asemenea slujiri in Israel , si in lume. De asemenea , sunt sigura ca veti gasi suficiente motive de rugaciune pentru Poporul Domnului Ales ( nicidecum abandonat, iata convertirea lui Zev ce dovada concludenta este ) cu prilejul acestei incitante auditii. Fie ca ADONAI  sa va binecuvinteze pe toti , sa va atinga inimile, inca o data, cu fiorul dragostei Lui pentru Fratele mai mare al Bisericii, Israelul ;  Inima buna,  de Tata,  a lui Dumnezeu n-a incetat niciodata sa bata pentru acest  Fiu mai mare. Iar   pentru cei care iubiti Israelul,  si n-ati incetat sa credeti profetiile Bibliei cu privire la restaurarea spirituala si fizica a acestui Popor, iata o farama din ” viata din morti ”  ( asa cum a inteles -o vizionarul apostol Pavel,  in Epistola sa catre Romani , capitolele  9 – 11 )  care va sa vie.
Vizionare binecuvantata !


About otnielabattzion - עותניאלה בת ציון

Evreica mesianica
Acest articol a fost publicat în Marturii, Predici. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

27 de răspunsuri la URMANDU-L PE YESHUA… Marturii – ( 1 )

  1. very intersting… may God bless His inheritance , Israel forever !!!!

  2. Iulian spune:

    Mai mult decat interesant.
    Un sfat: Nu va uitati la aceasta marturie intr-o camera friguroasa. S-ar putea sa raciti. Si eu l-am urmarit cu gura cascata…….

  3. Dana spune:

    Sabat salom,
    PERICOPA TOLDOT (Geneza 25:19 – 28:9) |
    MAMA LUI IAACOV SI ESAV (Toldot 5767)
    Scris de Sorin Rosen
    Joi, 23 Noiembrie 2006 02:00
    Daca ar trebui sa fac un sumar al Cartii Genezei, cred ca as spune doar atat: in aceasta carte, Tora ne invata despre relatiile de familie. O multime de episoade biblice se concentreaza asupra dinamicii acestor relatii, a rivalitatii dintre frati, a incercarii partintilor de a educa si promova o anumita conceptie despre lume pe care copiii sa o impartaseasca, a dragostei parintesti fara margini, precum si a complexitatii vietii in general. Avraham si Sara, Itzhak si Rebeca, Ishmael si sotia sa, Iaacov, Lea, Rahel, Esav si sotiile sale, Iosef si fratii lui, Dina – toti acestia nu sunt personaje imaginare, ci oameni care iubesc, lupta, se casatoresc, au copii si mor, asa cum facem si noi…
    In pericopa Toldot pe care o citim in aceasta saptamana, Tora ne vorbeste despre prima pereche de gemeni a istoriei: Esav si Iaacov. Ambii fii ai lui Itzhak si ai Rebecai, crescand cu aceeasi educatie si aceleasi resurse, pornind insa pe cai complet diferite…
    –––––––––––––––––––––––––––
    Iar povestea lor incepe chiar inainte de a se naste, cu o lupta care are loc in pantecul Rebecai:

    Copiii s-au zbatut in pantecul ei si ea a spus: „Daca este asa, de ce se intampla asta?” Si a mers sa Il intrebe pe Dumnezeu. Si Dumnezeu i-a spus: „Doua popoare sunt in pantecul tau. Doua destine se vor separa la iesirea din tine. Puterea va trece de la unul la celalalt si cel mai in varsta il va sluji pe cel tanar.” (Geneza 25:22-23)

    Pe tot parcursul evenimentelor biblice, relatia dintre Esav si Iaacov este una marcata de animozitate. Copiii sunt fiecare iubiti de catre unul dintre parinti si nu neaparat de catre celalalt („Itzhak l-a iubit pe Esav […], iar Rebeca l-a iubit pe Iaacov.” – Geneza 25:28), Esav renunta la dreptul de intai-nascut in favoarea lui Iaacov (Geneza 25:29-34), Iaacov „fura” binecuvantarea parinteasca de la Itzhak (Geneza cap. 27), pentru ca in final Esav sa promita ca il va ucide pe Iaacov (Geneza 27:41).

    Acesta este momentul in care parintii, Itzak si Rebeca, se vad nevoiti sa ia atitudine. Este momentul in care devine clar ca Iaacov trebuie sa plece de acasa. Si intr-adevar, in versetul 28:5, Tora ne spune urmatoarele:

    „Si Itzhak l-a trimis de la el pe Iaacov. Si el a mers catre Padan-Aram, la Lavan fiul lui Betuel arameul, fratele Rebecai, mama lui Iaacov si Esav.”

    Un verset absolut normal la prima vedere: parintii sunt ingrijorati si trebuie ca Iaacov sa fuga pentru a scapa de furia fratelui sau… Insa asa dupa cum remarca si comentatorii, parca ni se spune prea mult despre aceasta fuga a lui Iaacov. Ni se spune ca a mers in Padan-Aram, probabil pentru ca sa stim localitatea, sa stim unde sa il „cautam” pe Iaacov daca dorim sa il regasim. Ni se spune ca a mers la Lavan, fratele Rebecai, pentru ca sa nu credem ca Iaacov a fost pur si simplu aruncat in lume, fara sprijin si fara adapost.

    Insa ni se mai spune si ca Rebeca este mama lui Iaacov si Esav, care, sincer vorbind, nu stiu ce vrea sa ne comunice… Nu stim oare deja ca Rebeca este mama lui Iaacov si mama lui Esav ?!? Sunt sincer nedumerit! Si ceea ce este si mai interesant este ca atunci cand am incercat sa imi clarific aceasta nedumerire, am constatat ca nu sunt singurul care are nedumeriri referitoare la acest verset! In comentariul sau, Rashi, cel mai mare comentator al Torei din toate timpurile, spune doar atat: „MAMA LUI IAACOV SI ESAV – Nu stiu ce ne invata acest fragment”

    „Nu-i rau”, mi-am spus, „imi place compania in care sunt!” Daca Rashi este nesigur, cred ca pot si eu sa fiu… Majoritatea celorlalti comentatori ai Torei pe care i-am citit nu au nici ei nimic de spus legat de acest fragment. Insa exista si un comentator care, dupa ce il citeaza pe Rashi si nedumerirea sa, se aventureaza sa formuleze o explicatie. Este vorba despre Toldot Itzhak (un nume aproape predestinat, insemnand „generatiile lui Itzhak”!), rabinul Itzhak ben Yosef Caro (1458-1535?), fiul rabinului care a redactat Shulhan Aruch, Codexul Legii Iudaice.

    Si iata care este explicatia pe care o sugereaza Toldot Itzhak… Itzhak si Rebeca l-au trimis pe Iaacov din Beer Sheva unde locuiau catre Padan-Aram pentru a-l scapa de Esav. Padan-Aram este insa relativ aproape de Beer Sheva si, spune Toldot Itzhak, ar fi fost mult mai normal, mai logic, ca Iaacov sa plece catre un loc foarte indepartat, in care Esav sa nu il poata gasi pentru a-l ucide. Insa motivul pentru care Rebeca a ales Padan-Aram este altul: Tora ne spune ca „Rebeca este mama lui Iaacov si Esav” (28:5), pentru ca in Padan-Aram oamenii stiau ca „Rebeca il iubeste pe Iaacov” (25:28) si urmau sa il protejeze de Esav din respect si pretuire pentru Rebeca.

    O alta sugestie pe care Toldot Itzhak o ofera ca alternativa este o idee din domeniul medical: aceea ca gemenii (Esav si Iaacov) au provenit „in mod miraculos”, ni se spune, dintr-un singur sac embrionar (in ebraica: shelia). De aceea Tora ne spune ca „Rebeca este mama lui Iaacov si Esav.” (28:5)

    Sa ma opresc un pic asupra acestei celei de-a doua sugestii… In primul rand, se stie din punct de vedere medical ca este posibil, desi se intampla arareori, ca gemenii univitelini (sau unizigoti), adica proveniti din fecundarea unui singur ovul, sa imparta un singur sac embrionar. Probabil ca in epoca lui Toldot Itzhak (secolele 15-16), acest lucru nu era atat de cunoscut… Insa ceea ce este foarte interesant este ca aceasta explicatie practic subliniaza inca o data gradul de apropiere, de similaritate, a lui Esav si Iaacov. Cunoastem astazi ca gemenii unizigoti au absolut aceeasi zestre genetica si sunt foarte similari ca infatisare, aproape ca doua „cópii” identice ale unui acelasi original… Daca aceasta explicatie este corecta, nasterea lui Iaacov si Esav, foarte diferiti ca infatisare de altfel, a fost cu adevarat o minune!

    In plus, mi se pare fascinant, cu toate ca stiu ca nu zestrea genetica il face pe om, ca doi gemeni, doi frati atat de apropiati sa porneasca pe cai atat de diferite, de diametral opuse… Mi se pare straniu ca Esav sa il urasca pe Iaacov intr-atat incat sa doreasca sa il ucida. Este aproape ca si cum s-ar ucide pe sine insusi, pentru ca, in fond, ar ucide pe cel care ii este cel mai apropiat, pe cel care este (aproape) identic cu el. Si totusi, poate tocmai din acest motiv Esav il uraste pe Iaacov, pentru ca vede in Iaacov ceea ce el insusi ar fi putut fi si nu este… Poate ca tocmai aceasta apropiere creeaza animozitate, poate de aceea Iaacov trebuie sa plece si sa ii lase timp lui Esav sa se regaseasca pe sine insusi, sa isi creeze o identitate (buna sau rea), o identitate proprie, numai a lui… In capitolul 32, atunci cand Iaacov si Esav se reintalnesc dupa 20 de ani, cuvantul care apare recurent, aproape obsesiv, in foarte multe dintre versete, este „panim” (fata). Poate ca este un mod in care Tora incearca sa ne spuna ca fratii, atat de apropiati la nastere, au putut sa se priveasca fata in fata, ochi in ochi, abia dupa 20 de ani, dupa ce Iaacov a trebuit sa intoarca spatele si sa fuga, dupa ce Esav a clarificat cu sine insusi ce doreste sa devina…

    Prima explicatie a lui Toldot Itzhak este si ea plina de semnificatii… Rebeca mizeaza pe dragostea materna si isi pune speranta in rudele ei de sange, in fratele ei Lavan, ca in numele dragostei pe care ea i-o poarta lui Iaacov, toti sa il iubeasca si sa il apere. De aceea Tora ne spune ca Rebeca este „mama lui Iaacov” si apoi „mama lui Esav” (cu toate ca Esav este intaiul-nascut) – pentru a ne sugera ca Rebeca isi pune dragostea in slujba salvarii lui Iaacov. Insa temele centrale ale vietii lui Iaacov sunt inselaciunea si problemele, nu dragostea! Asa cum el obtine prin inselaciune binecuvantarea parinteasca, Lavan (al carui nume, paradoxal, inseamna „alb” in limba ebraica, simbol al puritatii si sinceritatii) il inseala pe el in repetate randuri. Iaacov munceste 14 ani pentru a-si dobandi dragostea vietii lui, pe Rahel, si inca 6 ani pentru a lua ceea ce i se cuvine de fapt de la Lavan. Iaacov are numeroase probleme: traieste sub amenintarea fratelui sau, munceste pe gratis pentru Lavan, nu poate dobandi copii de la Rahel, este apoi nevoit sa isi revada fratele si se teme pentru viata lui si a familiei lui… Iaacov munceste si lupta din greu pentru a deveni ceea ce este! Cum se manifesta „protectia” pe care mama lui a dorit sa i-o dea pentru ca il iubea atat de mult ?!?

    O posibila sugestie este oferita de cuvintele pe care Dumnezeu i le spune Rebecai in debutul pericopei: „Doua popoare sunt in pantecul tau. Doua destine se vor separa la iesirea din tine. Puterea va trece de la unul la celalalt si cel mai in varsta il va sluji pe cel tanar.” (Geneza 25:23) In ebraica, ultimele cuvinte din acest verset sunt: „ve’rav ia’avod ha’tzair.” Multi comentatori traduc rav prin „cel varstnic” (Esav) si tzair prin „cel tanar” (Iaacov). Insa fraza ebraica mai permite si o alta traducere: „si mult va sluji cel tanar” (cuvantul rav inseamna in ebraica „mult”). Aceasta este ideea pe care o prezinta si Mikne Kesef, o lucrare a lui Radak, rabinul Iosef ibn Kaspi: profetia legata de nasterea gemenilor este neclara! Ea se poate referi la finalul povestirii, cand Iaacov obtine intr-adevar suprematia completa asupra lui Esav, devenind Israel si continuand linia lui Avraham si Itzhak, insa se poate referi si la procesul prin care trebuie sa treaca Iaacov pentru a ajunge acolo, la nenumaratele greutati, la munca (ebr: avoda) pe care a fost nevoit sa o faca, la teama si nesiguranta, la traiul printre straini si la tema inselaciunii care ii domina viata…

    Sa fie oare acesta mesajul fragmentului in care Tora ne spune ca Rebeca este mama lui Iaacov si Esav ?! Viata este complicata si complexa, iar parintii nostri nu pot sa ne protejeze intotdeauna, oricat ar incerca, chiar daca au toate intentiile in acest sens. Iubirea Rebecai ii aduce lui Iaacov mostenirea, materiala si spirituala, si rolul pe care il va juca in istorie, insa nu il poate feri de greutatile vietii si nu il poate tine departe de probleme…

    Si mai este si cel de-al doilea grad de complexitate, atunci cand vedem in altii, porniti din acelasi loc ca si noi, ceea ce noi insine am fi dorit sa fim si nu suntem. Ne intrebam, si noi si parintii nostri, cum „functioneaza” aceasta lume in care oamenii se schimba, evolueaza, pornesc pe cai din cele mai diverse si uneori complet neasteptate. Cu toate ca stim ca este perfect normal, ne intrebam cateodata, poate chiar in mod subconstient, cum de nu suntem la fel ca fratii nostri, cum de nu urmam aceeasi cariera cu fostii colegi de liceu sau facultate, cum de nu traim toti in tara in care ne-am nascut si cum de prietenii din copilarie devin uneori de nerecunoscut, in bine sau in rau… Poate ca si Esav si-a pus toate aceste intrebari cand s-a gandit ca a plecat din absolut acelasi loc, din acelasi pantec din care a plecat si Iaacov…

    Asa cum scrie Rashi, poate ca nu vom sti niciodata cu adevarat ce ne spune Dumnezeu in fragmentul in care ne-o prezinta pe Rebeca ca „mama lui Iaacov si Esav”… Insa cu siguranta ca ne putem gandi la toate aceste variante si putem incerca sa formulam, fiecare pentru sine si toti impreuna, un raspuns care sa ne reprezinte…

    Shabat Shalom!

    • Shalom !

      Este o pericopa extraordinara…! Va incurajez sa o cititi , fratii mei. Cu certitudine, din nou veti vedea ce minunat se tine Dumnezeu de Cuvant. Tot ceea ce-i spusese Rebecai pe cand aceasta era insarcinata cu cei doi gemeni, s-a implinit si s-a adeverit, pana in ziua de astazi. Intr-adevar , Dumnezeul lui Israel e mai mult decat MINUNAT. ESTE MAGNIFIC cand , dincolo de orice logica omeneasca, EL Isi duce la indeplinire Panurile Lui marete. Sa-L ascultam , sa-I acordam creditul credintei noastre. Si mai ales …sa nu mai cautam sa tot intelegem cu firavii nostri neuroni. Cel mai bine este sa-L luam pe Cuvant , sa ne incredem in EL asa cum se incred copilasii in parinti , si mai ales …sa-L iubim. Glorie Lui in veci !

  4. Dana spune:

    Sabat Salom brother Zev Porat , from all of our ministry staff.

    „I will bless those who bless you.” (Genesis 12:3)

  5. Dana spune:

    Salom,
    Va invit sa cititi comentariul pericopei Todot in interpretarea organizatiei Messianic Bible.

    Welcome to Toldot (Generations), this week’s Parsha (Torah Portion).
    Please read this portion of Torah along with us. This is the portion that will
    be read in synagogues around the world during the Shabbat (Saturday)
    service. Enjoy!

    TOLDOT (Generations)
    Genesis 25:19-28:9; Malachi 1:1-2:7; Romans 9:1-13

    “And these are the generations (toldot) of Yitzchak (Isaac), Avraham’s
    (Abraham) son: Avraham begat Yitzchak…” (Genesis 25:19)

    This portion of scripture begins with a description of the generations (toldot)
    of Isaac, Abraham’s son.
    It’s interesting that Isaac wasn’t born until his father’s name was changed
    from Abram (Avram) to Abraham (Avraham). This change in his name was
    accomplished with the addition of the Hebrew letter hey, which is often used
    as an abbreviated form of the name of God.

    And so, with the inclusion of the supernatural power and presence of God
    in his life, Abraham finally saw the fulfillment of God’s promise of a son.

    We’re no different than Abraham. By ourselves, we can do nothing
    (John 15:5). But when God gets involved, nothing is impossible!!

    When Isaac (Yitzchak) took Rebecca (Rivkah) as his wife, he was 40
    years old.

    (Forty is a significant number in the Bible—Moses led the people for 40
    years in the wilderness; it rained for 40 days and nights… the list goes on.)

    But Rebecca was barren.

    Is it coincidental that both Abraham’s wife and Isaac’s wife had difficulty
    conceiving? No. This reveals that their children were conceived through
    God’s supernatural intervention and set apart to fulfill a special destiny
    The Power of a Husband’s Prayer

    “Isaac prayed to the Lord on behalf of his wife, because she was barren.
    The Lord answered his prayer, and his wife Rebecca became pregnant.”
    (Genesis 25:21)

    For Rebecca to finally conceive, her husband had to come to God in prayer.

    Considering the Middle Eastern cultural emphasis on the blessing of children
    and the terrible shame attached to barrenness, we can be quite certain that
    Rebecca would have been on her knees regularly praying fervently for God’s
    intervention when month after month after month went by with no pregnancy.

    And yet God chose not to act until her husband, Isaac, got on board and
    entreated God on his wife’s behalf.

    Of course, this is not to say that God won’t answer our petitions if we have
    no husband, or if our husbands fail to pray for us. Not at all!

    But this definitely encourages husbands to be faithful in their role as their
    wife’s spiritual and prayer covering.

    Oftentimes a wife is praying and praying for changes in her family, her
    marriage, her children, or even herself – but nothing seems to be happening.
    Could it be that God is waiting for the husband, as the cohen (priest) of the
    home to petition the heavens for an answer?
    Destiny, Dysfunction and Sibling Rivalry

    „And Isaac loved Esau because he did eat of his venison: but Rebecca loved
    Jacob.” (Genesis 25:28)

    When Rebecca experienced a violent struggle in her womb, she asked the
    Lord what was going on in there. God told her that two nations (goyim) and
    two peoples (amim) were in her womb.

    God prophesied that even from the womb, there would be separation and
    mutual antagonism between brothers. Talk about sibling rivalry!

    God also said that the elder one would serve the younger. Esau was born
    first. He was red (adom in Hebrew) and hairy all over, which seems to be a
    foreshadowing of his future love for hunting and the shedding of blood.

    „Now the first came forth, red all over like a hairy garment; and they named
    him Esau.” (Genesis 25:25)

    The name Esau in Hebrew means “hairy” and is a word play on Seir, the
    region he and his descendants settled.
    Jacob (Ya’akov) was born grasping Esau’s heel (ekev), a foreshadowing,
    perhaps, of his desire to grasp his brother’s birthright. The Hebrew word
    ekev means the heel of the foot but also means to follow. This word also
    can have the connotation of deception.

    Notice that the boy’s destinies were sealed in the womb even before birth!

    Rebecca knew that second-born Jacob was God’s choice to inherit the
    birthright, even though that blessing usually goes to the firstborn.

    Knowing his destiny, Jacob became Rebecca’s favorite. He was a bit of
    a mama’s boy – quiet, and a bit of a homebody – a boy so easy for a mother
    to love.

    Esau, however, was his father’s favorite. He seemed to be the typical man’s
    man and naturally, his dad enjoyed the venison Esau brought home after the hunt.

    This favoritism caused problems in the family, and we should take heed not
    to play the game of favorites in our own families.

    Later, we see that Jacob, who should have known better, perpetuated this
    parental dysfunction in favoring Joseph, son of his beloved wife, Rachel,
    over the sons of Leah. How often we see the sins of the fathers visited upon
    the children.
    Despising the Birthright

    “And these are the generations of Esau, the father of the Edomites in the
    hill-country of Seir.” (Genesis 36:9)

    One day, when Esau came in from the field, he found Jacob cooking a red
    (adom) lentil stew.

    Esau was so famished that when Jacob offered to trade some stew for Esau’s
    birthright, he agreed. This is also why Esau is nicknamed Adom (red) in Scripture.

    Esau, like some people today, thought only of his immediate desire (he was
    hungry), rather than considering the future consequences of giving in to his appetite.

    Jacob used no manipulation, trickery or deceit in obtaining this birthright.
    His request did, however, reveal Esau’s fickle and immature character, which
    rendered him unqualified and undeserving.

    We learn from this that we can’t allow our feelings and appetites to rule us;
    our emotions must not become our masters. Otherwise, just like Esau,
    carnal Christians who fail to control their appetites can lead to an unfulfilled destiny.
    Famine: No Match for the Blessing of God

    “And there was a famine in the land…” (Genesis 26:1)

    In Genesis 26, Isaac finds himself in the midst of a famine. The Lord appears
    to him and warns him not to go down to Egypt, but to stay put and keep
    trusting in His provision for him and his family.

    How often are we tempted to give up and move on when we experience a
    ‘famine’ in our circumstances? But we should move only if God says to
    move and stay if He commands us to stay.

    God is well able to provide in a famine or drought when we continue to trust
    in Him:

    “Blessed is the man who trusts in the Lord, and whose hope is in the Lord.
    For he shall be like a tree planted by the waters, which spreads out its roots
    by the river, and will not fear when heat comes; but its leaf will be green,
    and will not be anxious in the year of drought, nor will cease from yielding
    fruit.” (Jeremiah 17:7, 8)
    Sometimes we need to stay, by God’s grace, in a difficult place and
    trust God.

    In the book of Ruth, Naomi’s husband rode off with his family to Moab
    during a famine. He and his sons died in Moab.

    Contrast this with Boaz, who rode out the famine in the Promised Land.
    When Naomi returned to Israel, destitute and bitter, she and her Moabite
    daughter-in-law found their kinsman redeemer, Boaz, blessed and prospering!

    In all decisions–whether to move ahead or to stay put–we need to hear
    God’s voice. Do we believe that the Ruach HaKodesh (Holy Spirit) is
    leading and guiding us as we seek Him?
    Sowing in Faith and Digging Wells

    “Isaac planted crops in that land and the same year reaped a hundredfold,
    because the Lord blessed him.” (Genesis 26:12)

    Isaac sowed in faith in the Land in the year of famine, and the Lord blessed
    him a hundred fold. He became a man of great wealth and possessions, so
    much so that the Philistines envied him.

    Then, like now, anti-Semitism is in large measure, fueled by envy over the
    prosperity that many Jewish people enjoy because God has blessed them.

    The Philistines strove with Isaac over the first well, saying ‘The water is ours.’

    Isaac called the name of the first well Esek, which means strife or
    quarreling. The related word, osek (same root word, different vowel)
    means oppression, exploitation, extortion; to oppress, subjugate, extort,
    exploit or mistreat.

    There is nothing quite so effective at putting a damper on our peace, joy,
    and the free flow of the Ruach HaKodesh (Holy Spirit) in our life as strife.
    The Ruach dwells with peace (shalom).
    When the Philistines stopped up all the wells that Isaac’s father Abraham had
    dug, Isaac’s servants found another well.

    The Philistines also fought for the second well, which was therefore, named
    ‘Sitnah’ (hatred). This word is also related to ‘satan’, the name for the
    enemy, adversary, and accuser.

    Hatred is a polluting influence that will stop up our wells of living water.

    Strife and hatred are two of the most effective agents of Satan that will stop
    the well of living water that should flow from our inner being.

    Finally, after walking away from the well of ‘Sitnah’ also, another well was
    dug and this time, they found a place of shalom, for the Philistines did not
    strive with them at this well. And so they called the place R’hovot.

    This name, also a city in Israel, comes from the word Rachav, which means
    wide or broad space.

    “For now the Lord has made a broad space for us, and we shall be fruitful in
    the Land.” (Genesis 26:22)

    Like Isaac, the Lord will make room for us so that we may be fruitful if we
    don’t linger at the wells of Esek (strife) and Sitnah (hatred).
    Surprising Turnaround

    “We saw clearly that the Lord was with you: so we said, Let there be an oath
    between us and you, and let us make an agreement with you.” (Genesis 26:28)

    Once Isaac was walking in the supernatural blessing and favor of God in the
    midst of a famine, the Philistines came seeking him.

    How did they see that the Lord was with Isaac? They saw God’s
    supernatural provision and blessing on his life!

    Isaac and his former enemies enjoyed a feast together and they departed
    from him in peace (shalom). (Genesis 26: 31)

    Isaac was faithful to sow in the famine, and to walk away from strife and
    hatred. In the end, he came to a place of peace and prosperity.

    Likewise, we will reap a harvest of peace and blessing, when we are faithful
    to sow in season and out of season, and steer clear of strife and hatred.

    Although, today we see that anti-Semitism abounds, and Israel is hard
    pressed on all sides, we know that God will turn things around in His own time.

    We should be part of that turnaround by keeping Israel in our prayers and
    reaching out to the Jewish people with the message of peace and love and Salvation.

    May the Lord bless you and give you a wonderful rest this Sabbath day.

  6. Madi spune:

    Shalom draga Otniela

    Am ascultat si eu ( cu ai mei din casa ) cu sufletul la gura marturia fratelui Zev si m-am bucurat ca Dumnezeu lucreaza si astazi cu semne si minuni in poporul Lui iubit. Slava Domnului pentru marea Lui dragoste care se revarsa peste evrei.
    Am inteles mai bine acum ce inseamna sa fii evreu mesianic in Israel, si ce pret platesc fratii nostri pentru ca Il urmeaza pe Domnul Isus . Dumnezeu sa le deschida cat mai repede ochii tuturor evreilor , sa vada ca Domnul nostru a venit ( asa cum spui tu, Otniela de multe ori ), in primul rand la ai Sai , si ca nu i-a uitat pe fratii lui de neam, asa cum a promis in Vechiul Testament.
    Otniela multa binecuvantare in lucrare iti doresc. Ma rog pentru tine, draga mea sora. Domnul sa te intareasca in fiecare zi.

    • Shalom , Madi draga !

      Ma bucur mult. Da, tu ai inteles bine, evreii mesianici ( de fapt adevaratii evreii ) sunt prigoniti aici pe pamant , asa cum a fost si Domnul lor. Conditia unui evreu oricum nu este usoara , daramite sa mai fii si mesianic ! Sa fiti binecuvantati pentru toata afectiunea voastra pe care tu , si alti frati din Biserica , o revarsati asupra acestui Popor, sa fiti binecuvantati pentru toate rugaciunile voastre. Ma bucur ca si voi , dragi prieteni, simtiti cat de mult sufera Inima lui Dumnezeu pentru intaiul Lui copil. Aceasta este atitudinea NORMALA a unui crestin fata de fratele lui mai mare, suparat si cazut. Dumnezeu stie sa fie TATA ! Glorie Lui !
      Multumesc , Madi ! Sa fii rasplatita cu mult Shalom iar Adonai sa te tina mereu in Palma Lui.

  7. Rebecca and Max T. Wolvin spune:

    Shalom u vrahah . We pray for our brother Zev and thanks dear Otniela for let us know him . It s amazing how wonderful is our Meshiach and how fathfull is He to our fathers promisses . Our prayer is Hashem open our brothers eyes to see and accept Yeshua ben Joseph ben Yehudah as Meshiach and Reedemer for their lives. Bless be David s Root forever in the House of the Lord.

    • Shalom U` Vracha , Rebecca and Max ! Blessed is our Hashem for this time to know each other and to share among us His tremendous Love and Tenderness. May you be richly lift up in your ministry by the all care of Hashem . I thank you for your words that you kindly pour into my heart and I `ll pray for you having special good time in your Messianic Congregation in England. May Israel forever live before GOD ! Baruch Habba B `shem Adonai !

      • All of us need to pray for Zev, this wonderful son of Jakob. May God blees his life, faith and testimony for our Hashem – Yeshua , Messiah, Redeemer and Lord .
        We want to let him know that God is Good and Kind, and never give His children up. May ADONAI – The Father, The Son and The Holy Spirit – protects and surrounds Him with His Love, each day and hour. Amen , in Mashiach `s Name !

  8. Lidia Mihailescu spune:

    Ignoranta poate naste monstri! Va rog urmariti materialul de mai jos in limba engleza.

    Ii binecuvantez pe toti cei ce acceseaza acest blog mesianic! In orice razboi cei care au detinut informatii vitale au castigat razboiul! Un crestin informat este un crestin relevant in societatea in care l-a asezat Dumnezeu! „Scopul tuturor lucrurilor este slava lui Dumnezeu” (Paris Reihead)
    Lidia Mihailescu

    • Draga Sorella ,

      Toda, pentru video !!! M-as bucura sa-l urmareasca multi, mai ales tinerii. Fie ca Adonai sa le indrepte tuturor ochii spre BINE, si spre ADEVARATELE VALORI in Viata. Cu cat suntem mai ignoranti cu-atat suntem mai rai si mai exclusivisti. O Cunoastere temeinica , luminata de Sus , ne va propulsa in Planul Sau maret, unde desigur , dorim cu totii sa fim. Glorie Mielului ! Lidiuta scumpa , vino mai des cu astfel de noutati !!! Sa fii umpluta cu Duhul Sfant, mereu !

  9. vulturul spune:

    esti de acord cu ce spune acest pastor,Otniela?

  10. un ucenic spune:

    shalom. da, o marturie adevarata ! ma bucur cand aud de intoarcerile evreilor la Domnul Isus. sa-l tina Dumnezeu tare langa El pe fratele nostru Zev.

  11. Videscu Felicia spune:

    DOMNUL ISUS HRISTOS FIUL LUI DUMNEZEU, DUMNEZEU SKAVIT IN VECI, TATA FIU DUH SFANT SA FIE LAUDAT ACUM SI IN VECI, CACI ESTE VREDNIC DE TOATA LAUDA, CACI ESTE DOMNUL domnilor si IMPARATUL imparatilor, DOMNUL YEHOVA TIDKENU, de la Iudei ne vine mantuirea, caci dupa trup DOMNUL a fost Iudeu, acum este INALTAT LA DREAPTA TATALUI CA MARE PREOT, SI-L ASTEPTAM CU DOR.,
    AMIN ALELUIA

  12. Videscu Felicia spune:

    DOMNUL ISUS HRISTOS DUMNEZEU SLAVIT IN VECI.ALELUIA GLORIE DOMNULUI
    AMIN
    MARANATA
    VINO, DOAMNE ISUSE, TE ASTEPTAM.

  13. Jonas Achter spune:

    I agree with this post !!!!! God of Israel , The God of Abraham , bless Zev Porat. Thanks for sharing this wonderful testimony. Baruch Abba bless you , Otniella Bat Zion !

  14. Rueben Petroff spune:

    Its wonderful I mean your site as your other content : I appreciate it for putting up. „What makes something special is not just what you have to gain, but what you feel there is to lose.” by Andre Agassi.
    Good job Otniella Bat Zion. God of Israel, Barukh Elohim bless you !!!!!! I m a messianic jew as you are.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s