POEZIE, POEZIE, POEZIE … ( 4 )


RADACINA

            de Otniela – Daniela Onu

Cand am pus piciorul,
In  A`aretz,
Am simtit ca nu mai pot sa-l desprind
De tarana,  in care se-adancise
Pasul meu hoinar.
Abia mai tarziu,
Mi-am dat seama ca-l pusesem
Tocmai pe radacina unui smochin
Falnic , infrunzit si secular .
Si  – atat s-au imbratisat,
Pasul meu si  Radacina …!
Ca dupa o grea  despartire,
De  doua mii de ani.

        ( Israel, Iunie – 2008; din volumul Pasi printre pietrele Sionului  )

SPRIJINA – MI BRATELE  

              de Otniela – Daniela Onu

Sprijina-mi bratele vlaguite ,
dupa moartea de ieri,
mai lunga decat toate celelalte morti
dintr-o viata.
Mai sovai…
Drumul aproape-i uitat
spre Izvorul de Apa,
unde-mi umezesc buzele arse,
si-mi spal obrazul diminetilor reverii,
ale zorilor albastrii
abia mijiti inspre Zare.
Sprijina-mi bratele , Doamne !
Ajuta-ma sa ajung
la Izvorul lacrimilor Tale.

Apa de pe fata
ma invietuieste,
iar boabele ei,
prelinse pe piept,
vor ajunge pana la Tine.
Lumineaza-le Tu,
Oar Tzion-ul primului
si ultimului meu Apus !

Cand vei iesi frumos , senin si dulce
din intunericul mortii mele,
ma voi adapa din Lumina Ta Albastra,
abia trezita-n Marea Dimineata.

                      ( Bucuresti , Decembrie – 2007 ; din volumul Pasi printre pietrele Sionului  )

Despre otnielabattzion - עותניאלה בת ציון

Evreica mesianica
Acest articol a fost publicat în Poezie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

12 răspunsuri la POEZIE, POEZIE, POEZIE … ( 4 )

  1. Madi zice:

    Felicitari Otniela
    pentru poezia ta sensibila si inteligenta, si foarte mesianica . Fii binecuvantata de Tatal nostru ! Fie ca ea sa-i apropie pe multi de Domnul Dumnezeul lui Israel, singurul Dumnezeu !

    • Multumesc , Madi ! Amin ! Asta imi doresc si eu : poezia mea mesianica sa-i apropie pe oameni, in primul rand, de Dumnezeul lui Israel – SINGURUL DUMNEZEU ! – si apoi, de Poporul lui drag. Slava I Se cuvine doar Lui !
      Sa fii binecuvantata, pentru toate incurajarile tale statornice, de Dumnezeul lui Abraham, Ytzak si Yakov !

  2. Elena Ionescu zice:

    O poezie cat se poate de intelectualizata , asemanatoare lui Mircea Cartarescu si mai ales sensibiltatii Anei Blandiana. O poezie intelegenta, calda si FOARTE sensibila.
    Felicitari ! Continuati sa scrieti poezie pentru ca aveti mult talent.

  3. Iulian zice:

    Otniela, ma bucur ca ai gasit pe Cine sa-ti sprijini bratele si te-ai inradacinat bine. Dumnezeu sa-i ajute si pe cititorii tai sa faca acelasi lucru.

  4. Constantinescu Ioan zice:

    Trista si elegiaca, la o prima lectura, dar PROFUNDA si ancorata in radacinile Genezei, poezia sorei noastre Otniela ( Daniela Reghina Onu ) pare ca se intoarce la Sursa ei; durerea desprinderii de Matca dar si BUCURIA regasirii sevei, parfumului, eternitatii.
    Fiti o binecuvantare, pentru cei indepartati !
    Ioan Constantinescu

    • Domnule Profesor ,

      Ce onoare, ce bucurie sa va avem printre noi ! De ce asa de rar, Dvs, un asa bun mesianic si iubitor al lui Israel ?! Va multumesc pentru punctarea Dvs atat de pertinent – critica. Intr-adevar, ati intuit bine , nu este o poezie al carei mesaj sa se concentreze pe un ton preponderent-elegiac , este mai degraba unul temporar – elegiac , insa cu siguranta este unul care absoarbe ” intraga Seva si intregul parfum al Eternitatii, ” intr-o noua ordine a regasirii de sine.
      Amin, aceasta este dorinta mea , sa fiu o binecuvantare , sa le intorc ochii oamenilor spre Adevarata Sursa a Bucuriei dintr-o viata.
      Sa fiti binecuvantat de Dumnezeul Atotputernic al lui Israel, Domnule Profesor ! ; in familie , in Biserica si la Universitate – in activitatea cu studentii Dvs de la Facultatea de Limbi si Literaturi Straine.

  5. Rebecca and Max T. Wolvin zice:

    Bless be you for the gift of writing. Your poetry , Otniela is indeed very jewish and can touch easily our hearts. We ll read you always from now on . I ve been reading for three times your poem The Root . It s more than wonderful. Praise be our God . I see you are very beautiful and good – looking Otniela Daniela not only in appearance but also in your heart.

    • Thank you , Rebecca ! I`m so glad you like THE ROOT . It is one of my previous poems about Eretz Israel . It happened to me something very similar with Itzak Perlman when he needed to perform THE SCHLINDER `S LIST , the movie of Spielberg. I don`t really know, until now, what kind of dream catch my mind and heart, when for the first time I was able to come and find HA `ARETZ. Anyhow was something very unique , hardly to be described in simple words. There are links and connections couldn`t be explained by what we are to see or hear. All I know is that GOD and His People Israel CAN`T EVER be separated. And it`s sure His Eyes are continually upon His People.
      Thanks again for your warm words. I really appreciate this , and I bless you with the biggest Shalom in the world. Toda Rabba !

  6. Matei Claudiu Arghire zice:

    Superbe poezii….! Da. aveti mult talent si sensibilitate de poeta. Semanati mult cu Ana Blandiana in redarea sentimentelor dar aveti ceva si din siguranta lui Arghezi in exprimarea mai certa.
    Foarte frumos ! in cazul acesta nu aveti voie sa va opriti . Dumnezeul Israelului sa va binecuvinteze in continuare cu multa inspiratie.

    • Multumesc , Claudiu ! Eh, ceea ce-mi spui ma face sa ma simt prea EGO. Sa seman cu Ana Blandiana , cu Arghezi …! Nu e rau… Depinde pana urma de receptarea fiecarui cititor. Ma bucur mult ca iti place poezia mea , ca ea transmite ceva. Iar ceea ce-as vrea sa transmita este Yeshua Ha Mashiach, Fiul lui Dumnezeu . Glorie Lui !
      Sa fii binecuvantat din Sion ! Multumesc pentru apreciere si incurajare.

Lasă un răspuns

