Biblia si Puterea ei biruitoare

                     Tanach-ul  si  Brit Chadasha

                                      – Meditatie –

                                               de Otniela – Daniela Onu

Cuvantul Domnului ramane in veac. Si acesta este Cuvantul care v-a fost propovaduit prin EVANGHELIE. ( 1 Petru 1: 25 )

In urma cu mai multi ani , un ateu a vizitat insulele Fidji si, ajuns in mijlocul unui trib de salbatici, s-a adresat capateniei : ” Vad ca sunteti foarte respectat si iubit de tribul d-voastra , dar eu consider regretabil faptul ca i-ati luat in serios pe acei bieti misionari si ati devenit crestin.” Capetenia tribului l-a privit lung pe acest ateu impozant  , si apoi aratandu-i omului o piatra mare, a raspuns cumpatat: ” Inainte ca misionarii sa ne aduca Sfanta Scriptura, pa aceasta piatra taiam capetele jertfelor noastre umane, iar trupurile le ardeam in teapa de acolo ( si impungand cu mana aerul i-a aratat si teapa, o prajina inalta, scorojita, cu varful ascutit ) . Daca nu ar fi existat Scriptura CARE NE-A TRANSFORMAT PE NOI, SALBATICII , in fapturi umane, responsabile,  d-voastra nu ati fi parasit viu acest loc. Daca nu ar fi existat Evanghelia pe care o dispretuiti atat de mult , acum nici macar nu am fi avut aceasta conversatie . BIBLIA este cea mai puternica arma impotriva raului, indiferent de formele pe care acesta le imbraca .”
Un tata  i-a daruit fiiului sau o Biblie in care a scris , cu iubire parinteasca , urmatoarea dedicatie inteleapta : ” Fiul meu aceasta Carte te poate tine departe de pacat , dar si pacatul te poate tine departe de aceasta Carte. ” Acesta este de fapt motivul pentru care Sfanta Scriptura este atacata mai mult decat orice alta carte din lume, dar, in aceeasi masura , ea este si cea mai iubita. In ea se afla potentialul pentru atingerea deasavarsirii. Sfanta Scriptura este singura carte de pe pamant care vine direct din Inima si din Mintea lui Dumnezeu ( reprezentandu-L asa cum este EL, cu atributele Sale vesnice,  in necuprinsa Lui iubire de-a Se revela  pe Sine omului cazut in pacat, despartit de sfintenia Lui )  , ceea ce inseamna ca este infailibila si mereu actuala. Natura Bibliei este Natura lui Dumnezeu !
Biblia contine unele adevaruri usor de inteles, dar si altele pe care mintea omeneasca limitata nu le poate cuprinde. Un opozant al Scripturii a spus odata, intr-o discutie cu faimosul scriitor american Mark Twain : ” Nu inteleg multe lucruri din Biblie si aceasta ma nelinisteste profund.” ” Domnul meu, i-a raspuns ilustrul prozator  , ce ma nelinisteste pe mine sunt pasajele din Biblie pe care le inteleg foarte bine.”
Richard Wurmbrand , omul care a luptat toata viata – cu armele Luminii – impotriva ateismului si a ororilor comunismului, afirma intr-una dintre cartile sale : ” Biblia este mult mai revolutionara decat toate scrierile lui Karl Marx si V. I.  Lenin.”

                              (  Bucuresti – Aprile 2011 )

Anunțuri

Despre otnielabattzion - עותניאלה בת ציון

Evreica mesianica
Acest articol a fost publicat în Proza. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

28 de răspunsuri la Biblia si Puterea ei biruitoare

  1. iULIAN zice:

    Biblia este singura carte al carei Autor este prezent cand o citesti.

  2. Dana zice:

    Sabat Salom!
    Un topic care arata ca Majestatea Sa Cuvantul lui Dumnezeu este Viu si Lucrator.

    Suntem din nou in Sabat : 20 Av 5771/20 August 2011.
    Va invit sa parcurgem impreuna pericopa saptamanii care se citeste maine dimineata in toate Sinagogile din lume .
    Comentariul pericopei este oferit de organizatia Messanic Bible.
    Parsha EKEV (Because )
    Deuteronomy 7:12–11:25, Isaiah 49:14–51:2.
    In unele sinagogi mesianice se citeste si pasajul din NT : Hebrews 11:8–13
    Parsha Ekev reveals that it’s not enough to be hearers of the Word;
    we must also be diligent doers of the Word.

    “And it shall come to pass, because (ekev) you hearken to these ordinances,
    and keep, and do them, that the Lord thy God shall keep with you the covenant
    and the mercy which He swore to your fathers, and He will love you, and
    bless you, and multiply you.” (Deuteronomy 7: 12–13)

    All the blessings and benefits we receive from God are because of our obedience
    to His Word.

    Some of the rewards brought about by obedience to His Word include prosperity,
    favor, and good health.

    “You will be blessed more than any other people… and Adonai will keep you free
    from every disease….” (Deuteronomy 7: 14–15)

    Notice that when we are obedient, all of the blessings are founded on two extremely
    powerful forces: divine covenant (Brit in Hebrew) and mercy (chesed).

    When God makes a covenant, He doesn’t break it. He will not break the covenantal
    promises He swore to Abraham, Isaac, Jacob (Israel) and their descendants:

    “He remembers His covenant forever… the covenant which he made with
    Abraham, and His oath to Isaac, and confirmed it to Jacob for a statute, to
    Israel as an everlasting covenant, saying, ‘To you I will give the land of Canaan….’”
    (Psalm 105: 8-11)

    When we have a covenant with God, choosing to love Him and to keep His
    commandments, not only do we receive God’s blessing on our own lives, but also
    upon our children, and our children’s children, to a thousand generations down the line!

    “Therefore know that the Lord your God, He is Elohim, the faithful God who keeps
    covenant and mercy for a thousand generations with those who love Him and keep
    his commandments.” (Deuteronomy 7: 9)

    It is entirely possible that some of the tremendous benefits and blessings we are
    reaping today are because of the faithfulness of our ancestors.

    Commandment to Possess the Land

    One of the commands that Israel was given in this Torah portion was the hard
    task of possessing the Land.

    God commands Israel to not only go in and possess the Land, but also to destroy
    the inhabitants of the land so that they would not end up worshipping their false gods:

    “You must destroy all the peoples that the Lord thy God gives over to you. Do
    not look on them with pity and do not serve their gods, for that will be a snare
    to you.” (Deuteronomy 7: 16)

    Israel wondered how they would be able to drive out these pagan nations
    who were stronger than themselves. In answer, God reminds them of their
    deliverance from Egypt.

    One of Israel’s worst mistakes was failing to destroy the inhabitants of the land.

    “They did not destroy the peoples, concerning whom the Lord had commanded
    them, but they mingled with the goyim (nations)….” (Psalm 106: 24)

    Even today, however, many people struggle with the morality of God’s
    command here and wonder how a loving God could give such a command.

    Of course, we can keep in mind three things: God’s intention was to protect Israel
    from falling away into idolatry; He also was judging the egregious sin of the nations
    in the Land; and He promised the Land to Abraham (Genesis 12: 7–8):

    “The Lord your God will drive these nations out ahead of you only because of
    their wickedness, and to fulfill the oath he swore to your ancestors Abraham,
    Isaac, and Jacob.” (Deuteronomy 9: 5)

    We know that conquest is nothing new.

    The reality is, in fact, that nearly every country in existence today conquered its
    present homeland and destroyed or dispossessed the original inhabitants. So
    too, in Europe and North America.

    In Israel today, it seems that in attempting to appease the world as they point
    fingers, Israel is making dangerous concessions to the Palestinian ‘inhabitants
    of the Land’ that may threaten our very survival as a nation.

    That said, Israel as a nation comprises both Arab and Jewish citizens.

    Arabs who live in Israel have the same citizenship and benefits as the Jewish
    people, including health care, education, etc… They have the right to vote
    and occupy seats in the Knesset (Israeli parliament).

    In one respect they have it easier than the Jews. Unlike Jewish men and women
    who have to sacrifice two-three years of their young lives, Arab Israelis do not
    serve in the Israeli Defence Forces.

    The Arab Israelis are not allowed serve in the Israeli Forces, because many of
    them, both secular and religious Muslims, want to see the destruction of Israel
    and the Jewish people. Both the Islamic and nationalistic Arab elements
    threaten the survival of the nation of Israel.

    Possessing our own Land

    We can learn a lesson here that applies to our own lives. God has given each
    one of us territory that He wants us to possess for His Kingdom. However,
    in order to do so, we must first dispossess the enemy.

    Our deliverance may not happen suddenly or in one fell swoop. Since God says
    He will drive out these nations little by little, we may find that the process of
    transformation towards our freedom in Messiah Yeshua (Jesus) is gradual.
    (Deuteronomy 7:22)

    The Loving Discipline of God

    God, as a loving father, chastises, disciplines and trains His beloved
    children–even through hunger, hardship and suffering in the desert.
    (Deuteronomy 8: 5)

    The Hebrew word for desert or wilderness is midbar, which has the same root
    letters as the word m’daber – to speak.

    God speaks to our hearts, using times of spiritual dryness “to test us, to see
    what is in our heart, whether we will keep His commandments or not.”
    (Deuteronomy 8:2)

    The rabbis call these chastisements of love. We see this sentiment in
    the book of Hebrews, as well:

    “For the Lord disciplines the one he loves, and chastises every son whom he
    receives.” (Hebrews 12:6)

    When speaking of God’s discipline, the name of God used is ‘Shaddai’.

    “Do not despise the chastisement of Shaddai.” (Proverbs 3: 11-12)

    Shaddai is an interesting name for God. Though it is related to the word for
    destroyer and Self-Sufficient One, it comes from a Hebrew root word
    meaning a woman’s breast (source of food for babies).

    This specific name, Shaddai, represents the maternal, gentle, nourishing
    characteristics of God.

    What does this tell us when the maternal name used is in the context of
    God’s discipline?

    It tells us that His discipline is just but merciful. We can, therefore,
    ‘count it all joy’ even when going through times of discipline and suffering.

    The Talmud (oral law) states that “Those who…rejoice in their sufferings, they
    are the lovers of God.”

    God makes it clear that it was not because of their own righteousness that
    Israel would now go in to possess the Land, (for they were a stubborn,
    stiff-necked, rebellious people) but because God gave his Word to
    Abraham, to Isaac and to Jacob. (Deuteronomy 9: 5-6)

    Once again we see the connection between the words because and covenant.

    These words should give us hope for our own lives. When we are
    confronted by a sense of our own unworthiness, ashamed by our sinfulness
    – our stubbornness and rebellion – we can still count on God’s faithfulness
    to the covenant we have with Him through His son, Yeshua.

    We know that our own righteousness is like filthy rags before the holiness
    of God (Isaiah 64:6); however, we also know that “God made him who
    had no sin to be sin for us, so that in him we might become the righteousness
    of God.” (2 Corinthians 5:21)

    We are God’s people and His inheritance, a special treasure (segulah) to the
    Almighty. Because of our covenant relationship with Him, God will never
    leave us nor forsake us.

    “For the Lord will not cast off His people, nor will He forsake His inheritance.”
    (Psalm 94:14)

    Shabbat Shalom from all of our ministry staff in Israel!

    „I will bless those who bless Israel.” Genesis 12:3

  3. Dana zice:

    Sabat Salom!
    PERICOPA EKEV (Deuteronom 7:12-11:25) | In viziunea rabinului Sorin Rosen.
    INLATURAREA BARIERELOR (Ekev 5767)
    Imi amintesc, de parca ar fi fost ieri, de ziua de 5 iulie a acestui an, 19 Tamuz 5767, cand fiul nostru Ariel Moshe a fost circumcis. O zi ca oricare alta altfel, insa o zi mare pentru intreaga noastra familie si, cu siguranta, pentru Ariel. Desi nu a inteles probabil mare lucru din acea zi, poate in afara durerii care cu siguranta a existat, Ariel a facut un pas urias pe 5 iulie: a devenit parte din legamantul lui Avraham, parte din comunitatea evreiasca…

    Imi amintesc de cum m-am simtit si ce am gandit… Desi mohel-ul era, stiam, deosebit de priceput, cu multe sute, poate chiar mii de circumcizii la activ, desi asistasem la alte brit-uri (circumcizii) ale copiilor prietenilor si cunoscutilor nostri de aici – tin minte ca mi-a tremurat sufletul. Era copilul meu de data aceasta! Si misiunea mea, dupa ce il incredintasem sandek-ului (cel care tine copilul pe genunchi la circumcizie), un minunat om si prieten de-al nostru, misiunea mea, asadar, era sa rostesc o binecuvantare: „Baruh Ata Hashem Elokeinu Meleh Haolam Asher Kideshanu Bemitzvotav Vetzivanu Le’hachniso Bivrito Shel Avraham Avinu.” („Binecuvantat fii Tu, Doamne, Dumnezeul nostru, Regele Universului, care ne-ai sfintit prin poruncile Sale si ne-ai poruncit sa il aducem [pe acest baiat] in legamantul parintelui nostru Avraham.”)

    –––––––––––––––––––––––––––

    Iar mohel-ul, simplu si sigur, asa cum mai facuse si de toate celelalte sute sau mii de ori cu alti copii, a efectuat circumcizia. O operatie simpla, constand (pe foarte scurt) in indepartarea preputului (in ebraica: orla), a pielii care acopera glandul penisului.

    Nu m-am gandit prea mult la ce inseamna orla… Cine se gandeste, de altfel? Este in fond doar o bucata de piele care trebuie indepartata pentru ca Dumnezeu a poruncit asa in Tora, nu?

    Ei bine, in pericopa pe care o citim in aceasta saptamana, un verset m-a facut sa imi schimb parerea… Moshe le vorbeste evreilor inainte sa moara si are multe sa le spuna. Iar unul dintre indemnurile pe care li le da este urmatorul:

    U’maltem et orlat levavhem veorphem lo takshu od.
    Sa va circumcideti inimile si sa nu va mai intariti grumazul.
    (Deuteronomul 10:16)

    Am inteles aproape imediat dupa ce am citit ce inseamna „sa nu va mai intariti grumazul”. Evreii sunt numiti in repetate randuri in Tora „am k’shei oref”, „un popor cu grumazul tare” sau, mai simplu, un popor incapatanat. Indemnul este ca evreii sa renunte la incapatanare…

    Insa oare ce vrea Moshe sa spuna prin „circumciderea inimii”? In ebraica, cele doua cuvinte cheie folosite sunt chiar acelea pentru circumcizie: „u’maltem”, provenind de la „mila” (Brit Mila) – „circumcizie” si „orla” „preput”, pielea care trebuie indepartata la circumcizie. Insa inima nu are preput! Cum adica sa ne „circumcidem inima”? Ce sa taiem? Iar daca versetul contine un indemn simbolic, care este simbolistica acestui act de „circumcidere a inimii”?

    Una din explicatiile pe care le ofera comentatorii vorbeste despre „dorintele inimii” si despre infranarea acestora. La fel ca in cazul dorintelor sexuale (simbolizate de penis, a carui orla este indepartata) care trebuie limitate la un cadrul al decentei si moralitatii, tot la fel si „dorintele inimii”, ceea ce in mod normal ravnim sau am vrea sa avem trebuie sa aiba limite. Pentru Ibn Ezra, spre exemplu, aceasta este explicatia sintagmei „circumciderea inimii”.

    Rashi si Ramban pornesc in explicatia lor catre o alta directie… Pentru ei, „orla” inseamna bariera, ceea ce este de fapt intelesul de baza al acestui cuvant in ebraica. Indepartarea acestei „orla” din jurul inimii inseamna deschiderea acesteia catre bine, adevar si dreptate. Pentru a putea tinde catre toate aceste valori, pentru a Il putea cauta pe Dumnezeu chiar, inima unui om trebuie sa fie „circumcisa”, adica sa fie libera de „barierele” pe care le are in jurul ei. Adesea, sunt bariere pe care le cream noi insine: lacomie, invidie, incapatanare, ura… Iar uneori sunt bariere pe care le preluam si impotriva carora nu luptam asa cum ar trebui: comoditate, delasare, anturaj prost, pesimism…

    Ceea ce este deosebit de interesant este ca acelasi cuvant, „orla”, apare in viata lui Moshe (vorbitorul pericopei noastre) de cel putin inca doua ori, in Cartea Exodului… Prima data, in Exodul 4:24-25, atunci cand Tzipora il circumcide pe Ghershom, fiul lui Moshe, salvandu-l pe acesta din urma de pedeapsa divina pentru nesocotirea poruncii circumciziei: „Si s-a intamplat pe drum, la popas, ca Dumnezeu l-a intalnit si a cautat sa il ucida [pe Moshe]. Atunci Tzipora a luat o piatra si a taiat preputul fiului ei si l-a aruncat la picioarele [lui Moshe] si a spus: ‘Tu imi esti un mire de sange!'”

    A doua oara, in Exodul 6:12, cand Moshe Ii vorbeste lui Dumnezeu despre piedicile, barierele in calea numirii lui ca salvator al evreilor: „Iata, copiii lui Israel nu m-au ascultat, cum ma va asculta oare atunci Faraonul, pe mine, care am buze necircumcise?” (in ebraica: „arel sfataim”)…

    De fiecare data, „orla” inseamna „bariera” pentru Moshe. De fiecare data cand „orla” este inlaturata, drumul poate continua, viata poate merge inainte, usile se deschid…

    Si ar mai fi si „orla” in afara vietii lui Moshe… In Leviticul 19:23-25, Tora ne vorbeste despre o „bariera”, o interdictie de a consuma fructele copacilor in primii trei ani de rod: „Cand veti veni in Tara si veti planta tot felul de pomi fructiferi, roadele lor sa le priviti ca necircumcise; timp de trei ani sa fie necircumcise pentru voi, sa nu mancati din ele. Iar in al patrulea an, toate roadele sa fie inchinate lui Dumnezeu, pentru slava Lui.” Din nou un episod in care odata ce dispare „orla”, odata inlaturara „bariera”, un nou episod incepe. Barierele din jurul inimilor noastre, poate mult mai mult decat „bariera” preputului, ne pot opri de la multe lucruri minunate. Nu este niciodata usor insa sa le indepartam, nu este usor sa „ne circumcidem inima” si sa o eliberam de oprelisti, deschizandu-i in fata posibilitati uimitoare.

    Poate ca tocmai de aceea nu mi-a fost nici mie, si stiu ca nici Liviei, sotia mea, usor sa asistam la brit-ul lui Ariel. Dincolo de durere (care exista, fara doar si poate), dincolo de teama si de cele cateva zile mai grele, de recuperare si vindecare, poate ca greutatea a provenit tocmai din aceasta „circumcidere a inimii” de care, speram, Ariel a avut parte odata cu circumcizia. Poate si sper ca ea s-a reflectat macar un pic si asupra noastra, celor care am asistat. Poate ca orice „circumcidere a inimii” se reflecta si asupra celorlalti, a celor din jur, care sunt martori, facandu-i si pe ei mai buni, mai drepti, mai liberi, mai deschisi catre posibilitati… Poate…

    Tot ce va pot spune este ca ma rog sa am dreptate in aceasta privinta.

    Shabat Shalom!

    • Shalom Haverim !

      Nici nu stiu ce-ar mai fi de adaugat la un comentariu atat de complet si de profund. Ceea ce- mi place este aceasta focusare a rabinului Sorin Rosen pe cea mai fundamentala problema a relatiei : Dumnezeul lui Israel / Omul cu o inima circumcisa ; si nu este prima data cand Sorin se ocupa de aceasta problema . As putea chiar afirma ca il preocupa intens ideea unei inimi circumcise. Oricum, problema este cat se poate de veche, de tanachica, si daca vom studia mai in adancime Tora , cu toate implicatiile ei, iar mai apoi Scrierile Profetilor , vom constata cat importanta era in vechime o INIMA CURATA , sfintita de Focul curatitor al Cuvantului ( al Torei ) si al lui Ruach Ha Kodesh. De nenumarate ori profetii consemnau Cuvintele lui Dumnezeu , care rasunau intr-un vibrant apel : ” Sfintiti-va, curatiti-va …INIMILE ! „
      Strigatul lui David : ” Zideste in mine o inima curata ,Dumnezeule, pune in mine un duh nou si statornic, ” se distrbuie in aceeasi orchestratie urechilor si inimilor noastre, iata , dupa sute si mii de ani. Apostolul Pavel intareste aceeasi idee, atunci cand vorbeste in Epistola sa catre Galateni , despre
      Roada Duhului ( iar aceasta nu poate triumfa decat intr-o inima circumcisa ) : ” Roada Duhului , dimpotriva este : dragostea , bucuria, pacea, indelunga rabdare , bunatatea, facerea de bine, credinciosia , blandetea , infranarea poftelor. Impotriva acestor lucruri nu este Lege” ( adica acestea nu mai pot fi judecate ) ( Gal. 5: 22-23 ). Si apostolul Pentru aduce in discutie in Epistola sa inima circumcisa , atribuind-o nasterii- din -nou. : ” Deci ca unii cari, prin ascultarea de Adevar , v-ati curatit sufletele prin Duhul, ca sa aveti o dragoste de frati neprefacuta , iubindu-va cu caldura unii pe altii, din toata inima ; fiindca ati fost nascuti din nou nu dintr-o samanta care poate putrezi , ci dintr-una care nu poate putrezi , prin Cuvantul lui Dumnezeu , care este viu, si care ramane in veac ” ( 1 Petru 1 : 22-23 ). Nasterea din nou este o INVENTIE extraordinara a Mantuitorului nostru, si este indispensabila vesniciei in Prezenta Sa ( Yohanan 3 : 1-13 ). Ea este sinonima perfecta cu o inima circumcisa, din care sunt indepartate toate barierele ( toate ORLA ) , o inima in care Christos este Domn . Glorie Lui !
      Atentie deci : DUMNEZEU iubeste o INIMA CIRCUMCISA ! Slavit sa-I fie NUMELE – HASHEM – in veci !

  4. vestebuna zice:

    Descopera Adevarul despre Dumnezeu si Cuvantul Sau ,incearca sa fii un crestin adevarat prin studiu ,credinta si iubire ,+imagini,cantari,video etc. Acceseaza http://www.vestebuna.3x.ro
    Iar daca cunosti bine Biblia te asteapta un joc cu intrebari din Biblie ,adresa jocului este http://www.vestebuna.3x.ro/quizz/ . Va asteptam cu drag …

  5. Dana zice:

    Shabbat Shalom !
    Parsha RE’EH (See!)
    Deuteronomy 11:26-16:17, Isaiah 54:11-55:5, John 7:37-52
    Re’eh begins with an appeal to choose a path in life that leads to blessing.

    God has endowed each of us with free will and the ability to make choices – for
    good or for evil, for the blessing or for the curse. These are the two courses are
    that presented to Israel and each person is free to choose.

    “See, I set before you this day a blessing and a curse…” (Deuteronomy 11:26)

    The future of the nation rests upon their decision, and all Moses can do is show them the way.

    A life of obedience to God and His commandments will lead to blessing, but turning
    away from God into idolatry will surely lead to curses on the individuals and the nation.

    God wants us to have the vision to see that the choices we make in life create
    consequences with which we are required to live.

    A Bright Future

    God placed a special calling upon the nation of Israel to be a holy nation and royal priesthood.

    They were not to worship the Lord in the way of the pagans, but were to wipe out all
    traces of heathenism in the Promised Land, even destroying the images and names of
    all foreign gods. (Deuteronomy 12:2-3)

    One of the heathen practices forbidden for God’s people is the eating or drinking of blood.

    “Only be steadfast in not eating the blood; for the blood is the life; and you shall not eat
    the life with the flesh.” (Deuteronomy 12:23)

    A few verses later, this commandment is repeated, “Do not eat it (the blood);” And why
    not? “…so that it may go well with you and your children after you…” (Deuteronomy 12:25)

    Notice the consequence of obedience. When we do what is right in the eyes of the Lord,
    we and our children have a bright future. What a promise! That’s something to hold on to.

    Blood Libel

    Biblically kosher meat must have all the blood drained out of it before eating. The main
    purpose of the Jewish method of the slaughter and salting of meat is to drain away the blood.

    It’s a bitter irony that the one people whose faith forbids the eating of blood would suffer
    from the ‘blood libel’ – false accusations by non-Jews who spread the anti-Semitic lies that
    Jews were performing ritual murder and using human blood for Jewish religious purposes.

    One ridiculous lie invented to incite hatred towards Jewish people, was that Jews used
    human blood to bake matzah (unleavened bread) for Passover!

    From the Middle Ages until recent times, this satanic lie was used to incite ignorant masses
    to outrage which led to the pogroms in which millions of Jews were massacred.

    In 1935, Nazi leaders used this fictitious blood libel in their campaign to spread hatred of the
    Jewish population of Germany.

    For those wondering if the commandment forbidding the eating of blood is relevant for
    Gentile Believers, it’s worth noting that such a prohibition was stipulated by the Jerusalem Council.

    James, the half brother of Yeshua (Jesus), made the following ruling:

    “It is my judgment, therefore, that we should not make it difficult for the Gentiles who are
    turning to God. Instead we should write to them, telling them to abstain from food polluted
    by idols, from sexual immorality, from the meat of strangled animals and from blood.” (Acts 15:19-20)

    This command is so important that it is repeated several times in Scripture. Why would
    Scripture devote so much attention to the blood? It’s because of the blood that was shed by
    Yeshua, the perfect Lamb of God that atones once and for all for our sins.

    In Leviticus 17:11, we read that “the life is in the blood and God has given it to us to make
    atonement for our soul.”

    Whose Heart is Loyal?

    The Word of God contains many other commandments; however the highest expression
    of our obedience to God is loyalty. God is actually on the lookout over all the earth for
    loyal, committed people:

    “For the eyes of the Lord run to and fro throughout the whole earth, to show himself strong
    in them whose heart is committed (loyal) toward Him.” (2 Chronicles 16:9)

    God requires such unwavering allegiance that He says, “If anyone should try to entice you
    secretly to seek after and serve other gods, even from amongst our closest family member
    or friend, you must put him to death.” (Deuteronomy 13:7-11)

    Any attempt to seduce a Jewish person away from the One True God carried the most severe
    penalty in the (Tanakh) Old Testament – death by stoning.

    Since Jesus is widely considered a ‘false god’ that Gentile Christians worship, it is easy to
    understand why most Jewish people object vehemently to any missionary activity.

    The day will come, however, when Yeshua will no longer be seen as a foreign god by the
    Jewish people, but as their Jewish Messiah and brother.

    Messianic Prophecy of Zechariah

    „Then I will pour out a spirit of grace and prayer on the family of David and on the people
    of Jerusalem. They will look on me whom they have pierced and mourn for him as for an
    only son. They will grieve bitterly for him as for a firstborn son who has died.” (Zechariah 12:10)

    It’s interesting to note that this Messianic prophecy states specifically that the wives
    will mourn separately (Zechariah 12:12-14).

    Since only the Orthodox Jews have the custom to separate men and women during religious
    rituals and worship, this perhaps suggests that the Orthodox Jews will come to recognize that
    Yeshua is the Messiah.

    A Special Treasure

    The rest of the Parsha deals with the laws of holiness. Israel is a holy nation unto the Lord.
    The Hebrew word for holy is kadosh, which means to be ‘set apart or sanctified for dedicated service.’

    Out of all the nations on the face of the earth, God chose Israel to be His own special treasure.
    The Hebrew word for a special treasure is segulah.

    All true followers of Yeshua are also God’s segulah: “a chosen people, a royal priesthood, a
    holy nation, God’s special possession, that you may declare the praises of him who called
    you out of darkness into his wonderful light.” (1 Peter 2:9)

    Through the blood of Yeshua, those who were formerly Gentiles have been grafted into
    the olive tree, becoming fellow citizens in the family of God. (Ephesians 2:11-13, Romans 11:17)

    Paul prayed that the eyes of our understanding would be opened to see the hope of our calling in Yeshua.

    “I pray also that the eyes of your heart may be enlightened in order that you may know the
    hope to which he has called you, the riches of his glorious inheritance in the saints,” (Ephesians 1:18)

    Further on in Ephesians 4:1, he urges us “to walk in a manner worthy of the calling to
    which you have been called.”

    This means making deliberate daily choices to walk in the ways of God, in other words, to be holy.

    Am Kadosh—A Holy People

    In terms of maintaining a holy lifestyle, it’s interesting to note that one of the first aspects that
    God deals with in the lives of His holy people (am kadosh) is food!

    “You shall not eat any abominable thing.” (Deuteronomy 14:3)

    Biblical dietary laws (kashrut) serve to maintain the separateness of God’s people from the pagan nations.

    Certain animals are ‘clean’ (tahor) and others are ‘unclean’ (tamay). Unclean meats may be
    sold to a foreigner but are not permitted for holy people. (Deuteronomy 14:21)

    Later on in the Parsha, God reveals that holiness expresses itself in love of our neighbor. He
    commands Israel to be generous in giving to the poor and needy in the Land:

    “You shall not harden your heart, nor shut your hand from your needy brother; but you shall
    surely open your hand unto him….” (Deuteronomy 15:7-8)

    The poor will always be with us, and Scripture makes it abundantly clear that we are to give
    generously to the poor and needy in the Land.

    God promises that if we obey Him in this, then “the Lord your God will bless you in all your
    work and in all that you put your hand to.” (Deuteronomy 15:10)

    The Church could be missing out on their greatest blessing if they fail to realize the
    importance of this command.

    God made a promise to Abraham, Isaac and Jacob (Israel) and to their descendants that He
    will bless those who bless the Jewish people (Israel) and curse those who curse the
    Jewish people (Israel). (Genesis 12:3)

    The apostle Paul exhorted the Church to give materially in exchange for all they have
    received spiritually through the Jews. (Romans 15:27)

    “For salvation is of the Jews.” (John 4:22)

    Paul took up an offering for the ‘poor saints in Jerusalem’. Would you be willing to
    open your hand and your heart to your needy brothers and sisters in Jerusalem?

    May the God of Israel bless you in all your work and in all that you put your hand to.

    Shabbat Shalom from all of our ministry staff in Israel!

    „I will bless those who bless Israel.” Genesis 12:3

    Messianic Bible

  6. Dana zice:

    PERICOPA REE (Deuteronom 11:26-16:17) |
    O NOUA SOLUTIE FINALA (Ree 5762)
    Scris de Sorin Rosen
    Miercuri, 31 Iulie 2002 02:00
    Semne de intrebare

    [EU SAU NOI? – comentariu adaptat dupa rabinul Yaakov Menken]
    La inceputul pericopei Ree, Moshe le spune evreilor urmatoarele cuvinte: „Uite, iti pun inaintea voastra astazi binecuvantarea si blestemul. Binecuvantarea, daca veti asculta poruncile Domnului, Dumnezeului vostru, pe care vi le dau in ziua aceasta. Blestemul, daca nu veti asculta de poruncile Domnului, Dumnezeului vostru si daca va veti abate de la calea pe care v-o dau in ziua aceasta si va veti duce dupa alti dumnezei pe care nu ii cunoasteti.” [11.26-28]

    Exprimarea Torei in versetele de mai sus este ciudata: mai intai se foloseste singularul („iti pun inainte”), apoi pluralul („inaintea voastra”). Oamenii au deseori tentatia sa se vada in postura de indivizi mai mult decat in cea de colectivitate. O poveste oferita de Kli Yakar ilustreaza de altfel perfect aceasta atitudine.

    Un grup de oameni calatoreau cu o barca. Unul dintre ei ia un cutit si incepe sa faca o gaura dedesubtul scaunului lui. Ceilalti sunt bineinteles alarmati: „Ce faci?”, il intreaba ei, „nu iti dai seama ca o sa ne scufundam?” Iar pasagerul raspunde: „Nu-i treaba voastra! Eu fac gaura sub scaunul meu!”

    –––––––––––––––––––––––––––

    Evident, insa, apa nu alege, si intreaga barca se va scufunda daca gaura este facuta. Suntem astazi exact in postura acelor calatori in barca. Avem desigur dreptul teoretic (si subliniez, teoretic) de a face o gaura sub scaunul nostru. Insa trebuie sa avem in vedere toate consecintele.

    In toate povestile pentru copii, dictonul „unde-s doi, puterea creste” este valabil. Iar oamenii astazi au tendinta de a ignora acele povesti pentru copii. In orice domeniu in care lucram, in orice proiect la care ne angajam, ideea de colectivitate este prezenta. Putem sa ajutam aceasta colectivitate sau o putem submina. Putem sa fim cei care pun umarul la vaslit sau cei care fac o gaura, sub scaunul lor, contribuind la scufundarea intregii barci. Iar Tora ne spune exact acest lucru, anume ca binecuvantarea sau blestemul sunt pentru toti, ca un tot unitar si ca este datoria noastra sa ajutam la inclinarea balantei in directia corecta. Depinde de fiecare dintre noi…

    [TZEDAKA – CATRE CINE? – folosind o intamplare povestita de rabinul M. Kaminetzky]
    Rabinul Iosef Dov Soloveitchik, cunoscut si drept Rabinul din Brisk, a fost o personalitate cunoscuta si recunoscuta in intreaga Europa, pentru eruditia si inteligenta sa, dar, poate si mai mult, pentru modestia care il caracteriza.

    Si iata ca, intr-una din calatoriile sale, rabinul s-a oprit intr-o noapte la un han si a cerut gazduire. Era o noapte friguroasa de iarna, rabinul nu arata prea bine dupa tot drumul pe care il facuse, iar hangiul nu i-a acordat prea multa importanta, ba chiar a simtit nevoia sa il repeada si sa il batjocoreasca. Intr-un final, i s-a permis sa doarma pe podea, langa soba, hangiul refuzand sa ii dea mancare pe care de altfel rabinul era dispus sa o plateasca.

    In dimineata urmatoare, rabinul Soloveitchik nu a fost prezent sa vada expresia de uimire profunda de pe fata hangiului, cand la hanul sau au venit cateva dintre personalitatile orasului. „Am auzit ca Rabinul din Brisk a trecut ieri seara prin orasul nostru. A ramas cumva la hanul dumitale?”, au intrebat ei pe hangiu. La inceput hangiul a ocolit raspunsul, pana cand rabinul Soloveitchik a aparut in sala, iar notabilitatile orasului au alergat sa il intampine. In cateva minute, toti oficialii orasului se aflau la han, impreuna cu familiile lor, impreuna cu studentii de la yeshiva, pentru a-l primi cum se cuvine pe marele invatat.

    Ingrozitor de rusinat, hangiul si-a dat seama ca a insultat si tratat cum nu s-ar fi cuvenit o personalitate rabinica atat de inalta si a decis sa isi ceara scuze. „Rabi”, a spus el, „nu am stiut ca esti Rabinul din Brisk. Am gresit. Te rog, iarta-ma!”

    Cu ton calm si o urma de parere de rau in glas, rabinul Soloveitchik a raspuns: „Imi pare si mie rau si as vrea sa te pot ierta, insa acest lucru este imposibil.” „Dar de ce?”, a intrebat cu uimire hangiul. „Vezi tu,”, a raspuns rabinul Soloveitchik, „tu vii acum sa ceri iertare de la Rabinul din Brisk. Dar nu pe el l-ai insultat azi noapte. Ai insultat un simplu evreu care a cerut gazduire la hanul tau. Iar acel evreu nu mai este acum aici pentru ca sa te poata ierta.”

    * * *
    Atunci cand se vorbeste despre conceptul iudaic de tzedaka, prima impresie pe care o au multi este de obicei una gresita. Tradus oarecum incorect prin „milostenie” sau „caritate”, cuvantul ebraic tzedaka are o conotatie unica, pentru ca exprima o idee absolut formidabila: TZEDAKA provine in ebraica de la cuvantul tzedek, care inseamna DREPT. Tzedaka inseamna dreptate!

    In pericopa de saptamana aceasta, vorbind despre anul shabatic, in care datoriile unui evreu trebuie iertate de catre creditorul sau, Tora ne spune urmatoarele: „Daca va fi la tine vreun sarac dintre fratii tai, in vreuna dintre cetatile tale, in tara pe care ti-o da Domnul, Dumnezeul tau, sa nu iti impietresti inima si sa nu-ti inchizi mana inaintea fratelui tau celui lipsit.” [15.7]

    Asa dupa cum explica Tora, tzedaka are doua parti: cel care da si cel care primeste. Adesea, persoana care da devine detasata de primitor, de acel om care intinde mana pentru ca are nevoie. Adesea cel care da o face pur si simplu, fara vreo urma de respect sau macar de compasiune pentru primitor. Iar Tora vine sa ne invete un lucru deosebit de important: acela ca in momentul in care dai, esti obligat sa te identifici cu persoana care primeste, cu suferinta lui. Atunci cand dai tzedaka, trebuie mai intai sa stii cui dai tzedaka, sa vrei sa dai tzedaka si sa stii de ce dai tzedaka.

    Daca Tora este suficient de atenta in a mentiona ca unui om nu trebuie „sa ii para rau in inima lui cand da tzedaka.” [15.10], daca Tora transforma pe cel care primeste, dintr-un cersetor intr-o persoana in adevaratul sens al cuvantului, probabil ca ar trebui sa facem si noi la fel…

    Ce putem invata pentru azi?

    [DUPA 60 DE ANI]
    In pericopa Ree, in portiunea care descrie regulile anului shabatic, exista o succesiune de versete care ridica probleme. Mai intai, Tora spune: „Totusi, la tine sa nu fie nici un sarac, caci Domnul te va binecuvanta…” [15.4] Apoi, Tora continua cu: „Daca va fi la tine vreun sarac dintre fratii tai…” [15.7], pentru ca in final sa afirme: „Totdeauna vor fi saraci in tara.”

    Este Tora nehotarata? Ce poate sa insemne aceasta succesiune? Vor fi sau nu vor fi saraci in tara? Si ce inseamna saraci in ultima instanta?

    * * *
    Shabatul acesta este unul special pentru mine. Comentariul la aceasta pericopa il scriu din Berlin, oras in care sunt deja de cateva zile. Am avut ocazia sa fiu martor in aceste cateva zile la multe lucruri: am vazut un muzeu evreiesc, apoi un memorial intr-o casa in care in urma cu 60 de ani a avut loc conferinta de la Wannsee, in care 15 asa-zis „oameni” au luat micul dejun intr-o dimineata si au discutat detalii despre cum sa omoare 11 milioane de evrei din Europa, voi merge la Sachausen, acolo unde au murit intr-un lagar o buna parte din aceste 11 milioane… Sunt in Berlin, impreuna cu cativa prieteni, printre altele pentru a vedea ce a fost acum 60 de ani.

    Insa mai exista un motiv foarte important: suntem in Berlin pentru ca niste oameni, la fel de nemti ca si cei care acum 60 de ani au planuit – si din pacate au reusit in parte – sa omoare 11 milioane de evrei, au dorit sa fim impreuna cu ei. Suntem in Berlin pentru a face ceea ce acum 60 de ani nu era posibil, pentru a merge ca evrei la un Muzeu Evreiesc, pentru a sta de vorba, ca evrei si oameni, cu alti oameni, neevrei, despre ceea ce si ei si noi consideram a fi fost o oroare. Ceea ce facem noi acum in Berlin era de neimaginat acum 60 de ani, si totusi se intampla!

    Cu mult inainte de nenorocirea de acum 60 de ani, Tora a spus omenirii sa nu dea voie sa fie nici un „sarac” in tara. Sa nu gandeasca si sa nu dea voie ca un om, si cu atat mai mult 11 milioane de oameni, sa fie transformati in cei mai saraci oameni de pe pamant, luandu-li-se demnitatea, averea, familia si viata. Cu mult timp inainte, Tora a spus ca un asemea lucru este o blasfemiere a lui Dumnezeu care a binecuvantat intreaga suflare, care a dat viata tuturor, pentru a o folosi spre a face bine.

    Si iata ca, din ura, rautate, dementa sau orice alt motiv pe care il putem invoca, acum 60 de ani (si, extrapoland un pic) si in multii ani care au precedat aceasta perioada, „saracii”, cei oprimati, nu au mai incetat sa existe. Au fost secole de prigoane, au fost pogromuri, au fost crime pentru care pamantul urla deja, toate culminand cu acea monstruoasa crima in care zece milioane de oameni, dintre care vreo sase milioane de frati de-ai nostri au pierit. Si se parea ca lumina s-a stins… Dar a ramas o „cana de ulei pur”, la fel ca in miracolul de Hanuca, si iata-ne astazi, pe cativa din cei „aprinsi” din acel ulei de atunci, vizitand Berlinul, locul unde in urma cu 60 de ani se planifica si comitea CRIMA…

    Iar azi sunt alte vremuri si alte probleme… Se mai vad inca zvastici, se mai aud inca urlete impotriva unor oameni nevinovati, mai ard ici si colo sinagogi. Iar Tora ne spune ca, din pacate, saraci vor fi intotdeauna. Vor exista oameni persecutati pentru ca sunt negri sau evrei sau stiu eu ce alta categorie de asa zisi „straini”… Vor exista din pacate „oameni” din a caror mentalitate nu se va putea sterge probabil niciodata idea ca „tot ce nu e ca mine, e rau” sau, si mai rau, ideea ca tot are legatura cu evreii (sau negrii, sau alte minoritati…) e rau.

    Iar Tora ne spune ca de aceea da aceasta porunca, pe care – cred eu – Dumnezeu a dorit-o deopotriva valabila pentru evrei si neevrei: „Sa-ti deschizi mana fata de fratele tau, fata de sarac si fata de cel lipsit din tara ta.” [15.11] Ceea ce facem noi azi in Berlin, faptul ca, asa cum am spus, oameni la fel de nemti ca si cei care au pus la cale un masacru in urma cu 60 de ani, vor sa ne cheme pentru a fi impreuna impotriva ideii unui nou masacru, ceea ce facem noi azi in Berlin, este acea „deschidere de mana”.

    * * *
    Exista insa si o parere de rau: pentru cei care au trait si, majoritatea din ei, au fost ucisi in urma cu 60 de ani, povestea s-a sfarsit atunci. La fel ca in povestea cu Rabinul din Brisk, ei nu mai sunt aici pentru a putea ierta. A ramas de la ei o amintire si o imensa datorie pentru noi, cei de astazi. A ramas memoria lor, a acelor oameni transformati in „saraci”, a acelor suflete si idealuri calcate in picioare. A ramas datoria noastra de a lupta, pentru ei, ca sa ajungem din nou la acel „la tine sa nu fie nici un sarac” pe care Tora il mentioneaza la inceput.

    Asa dupa cum am scris si in cartea de oaspeti a Casei Memoriale de la Wannsee, as fi vrut sa nu fie nevoie de aceasta casa memoriala. As fi vrut sa avem oameni, si nu amintiri. Dar asta cred ca am fi vrut-o cu totii si nu a fost posibil. As vrea acum sa fim mai oameni, mai toleranti si mai intelegeratori, sa avem constiinta aceia care le-a lipsit celor care au comis masacrul de acum 60 de ani. As vrea sa intelegem (cu totii) acum ca este singura solutie. Sa intelegem ca Solutia Finala nu mai are voie sa fie aceea a exterminarii evreilor europeni (asa cum s-a decis la Wannsee si inainte de aceasta), ci o Solutie Finala a intelegerii si convietuirii in pace.

    Si as mai vrea sa intelegem (din nou, cu totii) un lucru: acela ca avem datoria de a contribui la aceasta noua Solutie Finala. Ca avem datoria sa facem cate un pic pentru a ajunge la acea intelegere si la acea pace. As vrea sa intelegem ca avem, asa dupa cum ne spune si ultimul verset al pericopei Ree, puterea si datoria ca:

    „FIECARE SA DEA CE VA PUTEA, DUPA BINECUVANTAREA PE CARE I-O VA DA DOMNUL, DUMNEZEUL TAU!” [16.17]

    Shabat Shalom!

    • Shavua Tov !

      Citind randurile pericopei de mai sus – meditand pe firul gandurilor provocate, vrand nevrand, de rabinul Sorin Rosen – nu ma puteam opri ( Ce sa fac ? Este un cusur al nostru, al celor care credem in Yeshua ) sa nu ma gandesc ca Mantuitorul, prin toata viata si moartea Sa, a dat o Replica uluitoare Solutiei Finale. Hitler in nebunia sa magalomana credea ca odata cu impunerea Solutiei Finale , va termina cu evreii si va curata Europa de acesti spini. Nu stia ca cele mai frumoase si mai parfumate flori au tulpina intesata de spini, tocmai pentru a fi protejate. Evreii au protejat lumea aceasta – pentru cine are ochi sa vada ! – si continua sa o protejeze. De unde in alta parte ar fi venit Mantuirea ? Bineinteles , Dumnezeu putea sa – Si aleaga un alt popor ( vorbesc in plan fizic, nu exista nimic spiritual pana nu exista ceva in plan material , cred ca sunteti de acord cu mine ) , intrebarea ar fi : de ce nu a facut-o totusi ( cu tot falimentul lor in planul Credintei ) ?
      Vedeti , de aceea Dumnezeu este DUMNEZEU si nu actioneaza niciodata ca un om. Rabinul propune o noua Solutie Finala , una care sa o inghita pe prima, cu tot demonismul ei. Nu seamana oare aceasta cu tot ceea ce ne-a propus mai demult Yeshua, prin Evanghelia Sa ? Daca in locul urii vom pune Iubire , nu vom semana oare cu Mashiach , care Si-a inceput discursul candva : ” Dar Eu va spun iubiti pe vrajmasii vostri …? ” E-adevarat sunt lucruri care intrec orice inchipuire. Shoah-ul a fost unul dintre acestea. Elie Wiesel – supravietuitor al Holocaustului – spunea : ” Nu voi putea niciodata uita ochii copiilor nevinovati , care mergeau spre camerele de gazare.” Fireste, in acest caz cui sa i se mai ceara iertarea si cine sa o dea ? Cine mai poate face acel Restitutio spiritual atat de benefic, pana la urma, oxigenarii vietii ? Si cine ar mai putea elibera constiintele bolnave , daca si victimile si calaii s-au dus ? Raspunsul meu – ca descendenta a unei familii care-a avut mortii ei la Autswitch , la Treblinka si la Sobibor – se indreapta catre Dumnezeu. Numai EL , care le stie si le intelege pe toate, va fi in stare, intr-o Zi, sa ne dea toate raspunsurile. Ce putem noi face pana atunci ? Chiar ceea ce ne indeamna atat de frumos Sorin : o noua Solutie Finala, una a Pacii si Armoniei.
      ADONAI sa ne binecuvinteze pe toti cu puterea de-a uita si de-a ierta. Fiul Sau Preaiubit , Yeshua Ha Mashiach sa ne dea aceasta capacitate divina, prin Ruach Ha Kodesh, Amen ve Amen !

  7. Dana zice:

    Sabat Salom,

    Este Sabat si conform traditiei israelitii intampina Sabatul mergand la Sinagoga si apoi servesc masa Oneg Sabat.Ca de fiecare data Dumnezeu imi arata cate ceva si invat mereu si mereu lucruri noi.
    Aseara in sinagoga am vazut scris si am descoperit cuvantul : אוֹת tradus ca: semn, litera.
    Un verset al Tanachului care ne arata un SEMN este textul din Isaia 7:14
    (Asa cum bine stim nimic nu este intamplator si cred ca Dumnezeu doreste sa faca Lumina in mintea noastra .)
    Isaia 7:14 , citez din Biblia mesianica:
    יד לָכֵן יִתֵּן אֲדֹנָי הוּא, לָכֶם–אוֹת: הִנֵּה הָעַלְמָה, הָרָה וְיֹלֶדֶת בֵּן, וְקָרָאת שְׁמוֹ, עִמָּנוּ אֵל. 14
    Prin urmare Domnul Însuși vă va da un SEMN ( אוֹת ) : iată, fecioara va concepe și va naște un fiu, pe care îl va numi Immanuel. (Traducerea literală a cuvintelor evreiești din original spune: “Prin urmare vă va-da vouă Domnul-meu EL ( INSUSI) SEMN iată fecioara va concepe și-va naște fiu și va chema numele lui Immanuel.”)
    Cuvantul SEMN conform Bibliei ebraice – אוֹת ( ot) contine 3 litere : Alef, Vav si Tav!Litera Alef este prima litera a alfabetului ebraic, Tav este ultima litera a alfabetului ebraic si la mijloc avem renumita litera Vav care reprezinta cuiul !
    Dragii mei prieteni, cititori ai acestui blog, precum observati, Tanachul dezvaluie mult mai multa informatie decat putem noi banui daca il citim in limba Ebraica si daca intram in gandirea israelitilor antici.
    Acum va invit sa calatorim in timp si sa culegem cateva semnificatii ale literelor ALEF, VAV SI TAV, asa cum le gasim prezentate de organizatia mesianica ANCIENT HEBREW:
    (Please feel free to use, copy or distribute any material on this site for non-profit educational purposes only.)
    Litera ALEF:

    http://www.ancient-hebrew.org/3_al.html

    History & Reconstruction

    The original pictograph for this letter is a picture of an ox head – representing strength and power from the work performed by the animal. This pictograph also represents a chief or other leader. When two oxen are yoked together for pulling a wagon or plow, one is the older and more experienced one who leads the other. Within the clan, tribe or family the chief or father is seen as the elder who is yoked to the others as the leader and teacher.
    The Modern name for this letter is aleph and corresponds to the Greek name alpha and the Arabic name aleph. The various meanings of this root are oxen, yoke and learn. Each of these meanings is related to the meanings of the pictograph . The root aleph () is an adopted root from the parent root el () meaning, strength, power and chief and is the probable original name of the pictograph .
    The is a shepherd staff and represents authority as well as a yoke (see the letter Lam). Combined these two pictographs mean “strong authority”. The chief or father is the “strong authority”. The can also be understood as the “ox in the yoke”. Many Near Eastern cultures worshipped the god , most commonly pronounced as “el” and depicted as a bull in carvings and statues. Israel chose the form of a calf (young bull) as an image of God at Mount Sinai showing their association between the word and the ox or bull. The word is also commonly used in the Hebrew Bible for God or any god.
    The concept of the ox and the shepherd staff in the word has been carried over into modern times as the scepter and crown of a monarch, the leader of a nation.
    These modern items are representative of the shepherd staff, an ancient sign of authority, and the horns of the ox, an ancient sign of strength.
    In Modern Hebrew this letter is silent but was originally used as the vowel “a” as well as a glottal stop. The Greek letter “alpha” derived from the “aleph” is also used for the “a” sound.
    The Early Semitic pictograph was simplified to and in the Middle Hebrew script and continued to evolve into the in the Late Hebrew script. The Modern Hebrew letter א developed out of the Late Semitic. The Middle Semitic was adopted by the Greeks to be the letter “A” and carried over into the Roman “A”. The Middle Semitic script became the number “1″ we use today.

    Litera VAV , conform Biblia mesianica:
    History & Reconstruction

    The original pictograph used in the Early Semitic script is a , a picture of a tent peg. The tent pegs were made of wood and may have been Y-shaped to prevent the rope from slipping off.
    The Modern Hebrew name for this letter is “vav”, a word meaning “peg” or “hook”. This letter is used in Modern Hebrew as a consonant with a “v” sound and as a vowel. If the Modern Hebrew letter appears as , it is the vowel sound “ow” and if it appears as , it is the vowel sound “uw”. When used as a vowel the ancient pronunciation was also an “ow” or “uw”. In each of the consonant/vowel letters of the Ancient Hebrew language the pronunciation of the consonant is closely related to the pronunciation of the vowel such as the letter “hey” (See above) is “h” and “eh” and the pronunciation of the letter “yud” (See below) is “y” and “iy”. For this reason, it is probable that the original pronunciation of the letter was with a “w”. In Modern Arabic language, this letter is also pronounced with a “w”. Therefore, the original name of this letter would have been “waw” instead of “vav”.
    As the pictograph indicates, this letter represents a peg or hook, which are used for securing something. The meaning of this letter is to add or secure.
    This letter is frequently used as a prefix to words to mean “and” in the sense of adding things together.
    The Early Semitic evolved into the in the Middle Semitic script. This letter then became the of the Late Semitic script and evolved into the Modern Hebrew ו. The Middle Semitic letter was adopted by the Greeks and the Romans to be the letter F but was dropped from the Greek alphabet later. The Late Semitic form of the letter became the number 9.
    Litera TAV
    http://www.ancient-hebrew.org/3_taw.html
    History & Reconstruction

    The Ancient picture is a type of “mark”, probably of two sticks crossed to mark a place similar to the Egyptian hieroglyph of , a picture of two crossed sticks. This letter has the meanings of mark, SIGN or signature.
    The Modern Hebrew, Arabic and Greek names for this letter is tav (or taw), a Hebrew word meaning, mark. Hebrew, Greek and Arabic agree that the sound for this letter is “t”.
    The early pictograph evolved into in the Middle Semitic script and continued to evolve into in the Late Semitic Script. From the middle Semitic script comes the Modern Hebrew ת. The Early Semitic script is the origin of the Greek letter T and the Latin T.
    Sa revenim la versetul 14 al capitolului 7 Isaia
    Asa cum inteleg eu, incercand sa intru in gandirea israelitilor antici, CUVANTUL SEMN -OT ( Alef Vav Tav) este un SEMN, UNICUL SEMN si arata spre DUMNEZEU FIUL SI LUCRAREA SA MAREATA SE RASCUMPARARE A OMENIRII DIN IMPARATIA INTUNERICULUI!
    Voi mai posta aici un material care m-a ajutat sa inteleg mai bine semnificatia cuvantului semn:

    http://en.wiktionary.org/wiki/%D7%90%D7%95%D7%AA
    Nounאוֹת (ot) f.
    letter (symbol)
    A sign, an omen
    A signal, a cue
    Taina ascunsa de veacuri este descoperita si ne bucuram ca EL este Unicul Fiu al Dumnezeului Adevarat si El este Cuvantul Vietii, Dumnezeu Intrupat care S-a jertfit pentru ca noi sa avem Viata Vesnica !Numele lui este Yeshua Ha Mashiah!
    Amen Ve Amen!

    Spor la studiul Torei!

    • Shavua Tov , draga Dana !

      Este cat se poate de bine ca ai focusat , pe ceea ce trebuie , ideea de s e m n, O T , care inevitabil conduce spre Cel mai Mare SEMN al tuturor timpurilor, Marea Taina, ascunsa veacuri intregi – profetii ( sa ne gandim numai la Yshaiahu ! ) suspinau dupa descoperirea ei – dar revelata , la implinirea vremii, poporului evreu si prin acest popor, tuturor neamurilor. Glorie lui Adonai !
      Dar sa reluam textul profetului Yshaiahu : ” Cere un s e m n de la Domnul Dumnezeul tau ; cere-l fie in locurile de jos , fie in locurile de sus. … De aceea Domnul Insusi va va da un SEMN : Iata fecioara va ramanea insarcinata , va naste un Fiu , si – I va pune Numele EMANUEL ( Dumnezeu este cu noi ) ” . Slavit sa fie Numele mai presus de orice nume, ca TAINA incepe sa se descopere evreilor, si tot mai multi se conving ca Yeshua , Evreul, este Mashiach, Cel asteptat de veacuri.
      Cred ca Dumnezeu lucreaza ciclic – Coheletul insusi da o explicatie foarte sugestiva acestui fenomen atunci cand afirma : ” Ce este a mai fost, si ce va fi a mai fost ; si Dumnezeu aduce iarasi inapoi ce a trecut ” ( Eclesiastul 3 : 15 ) – iar lucrurile trebuie sa ajunga din nou intr-un punct initial. Daca ” Mantuirea vine de la iudei ” ( sunt chiar Cuvintele Mantuitorului din Yohanan 4 : 22 ) – si Slava Domnului ca de 2000 de ani tot vine – inseamna ca ea ar trebui sa se intoarca din locul de unde a plecat, adica tot la iudei. Dragi frati si prieteni , acestea sunt timpurile de Har pe care le traim , si ele se desfasoara plenar sub ochii nostri. Cei 15 000 de evrei mesianici din intreaga lume arata ca Yeshua, si toti profetii Lui, au spus Adevarul. Ne pregatim insa pentru un seceris mult mai mare , cand ” tot Israelul va fi mantuit, ” si sa ne bucuram… zorii chiar se arata.
      O saptamana incarcata de Har, tuturor !

  8. Dana zice:

    Savua Tov, Otniela draga!
    Este vremea unui seceris extraordinar, minunat si asa cum relateaza Yohanan in Revelatia Domnului Yeshua Ha Mashiah la acest seceris suntem ajutati si asistati de ingerii cei puternici ai Domnului dar mai mult Domnul Insusi este Conducatorul lucrarii!

    ( Daniel 12: 1
    În vremea aceea se va scula marele voievod Mihail, ocrotitorul copiilor poporului tău; căci aceasta va fi o vreme de strâmtorare, cum n-a mai fost de când sunt neamurile şi până la vremea aceasta. Dar în vremea aceea, poporul tău va fi mântuit, şi anume oricine va fi găsit scris în carte.

    Revelatia lui Yeshua Ha Masiah ( Apocalipsa ) : cap 10: 1-7
    1. Apoi am văzut un alt înger puternic, care se pogora din cer, învăluit într-un nor. Deasupra capului lui era curcubeul; faţa lui era ca soarele, şi picioarele lui erau ca nişte stâlpi de foc.
    2. În mână ţinea o cărticică deschisă. A pus piciorul drept pe mare, şi piciorul stâng pe pământ,
    3. şi a strigat cu glas tare, cum răcneşte un leu. Când a strigat el, cele şapte tunete au făcut să se audă glasurile lor.
    4. Şi când au făcut cele şapte tunete să se audă glasurile lor, eram gata să mă apuc să scriu; şi am auzit din cer un glas, care zicea: „Pecetluieşte ce au spus cele şapte tunete, şi nu scrie ce au spus!”
    5. ŞI ÎNGERUL, PE CARE-L VĂZUSEM STÂND ÎN PICIOARE PE MARE ŞI PE PĂMÂNT, ŞI-A RIDICAT MÂNA DREAPTĂ SPRE CER,
    6. ŞI A JURAT PE CEL CE ESTE VIU ÎN VECII VECILOR, CARE A FĂCUT CERUL ŞI LUCRURILE DIN EL, PĂMÂNTUL ŞI LUCRURILE DE PE EL, MAREA ŞI LUCRURILE DIN EA, CĂ NU VA MAI FI NICI O ZĂBAVĂ,
    7. CI CĂ ÎN ZILELE ÎN CARE ÎNGERUL AL ŞAPTELEA VA SUNA DIN TRÂMBIŢA LUI, SE VA SFÂRŞI TAINA LUI DUMNEZEU, DUPĂ VESTEA BUNĂ VESTITĂ DE EL ROBILOR SĂI PROROCILOR.)

    Aceste doua Carti ale Sfintei Scripturi stau ca marturie a credinciosiei absolute a Dumnezeului lui Avraam , Itzac si Iaacov care El insusi este Conducatorul luptei finale de Mantuire a poporului israelit.
    Revelatia lui Yeshua Ha Masiah: cap 12:7-11
    . Şi în cer s-a făcut un război. Mihail şi îngerii lui s-au luptat cu balaurul. Şi balaurul cu îngerii lui s-au luptat şi ei,
    8. dar n-au putut birui; şi locul lor nu li s-a mai găsit în cer.
    9. Şi balaurul cel mare, şarpele cel vechi, numit Diavolul şi Satana, acela care înşeală întreaga lume, a fost aruncat pe pământ; şi împreună cu el au fost aruncaţi şi îngerii lui.
    10. Şi am auzit în cer un glas tare, care zicea: „ACUM A VENIT MÂNTUIREA, PUTEREA ŞI ÎMPĂRĂŢIA DUMNEZEULUI NOSTRU, ŞI STĂPÂNIREA HRISTOSULUI LUI; PENTRU CĂ PÂRÂŞUL FRAŢILOR NOŞTRI, CARE ZI ŞI NOAPTEA ÎI PÂRA ÎNAINTEA DUMNEZEULUI NOSTRU, A FOST ARUNCAT JOS.
    11. EI L-AU BIRUIT, PRIN SÂNGELE MIELULUI ŞI PRIN CUVÂNTUL MĂRTURISIRII LOR, ŞI NU ŞI-AU IUBIT VIAŢA CHIAR PÂNĂ LA MOARTE.

    Exsista multe teorii cu privire la Rapirea Bisericii.Daca presupunem ca Biserica este deja rapita , respectiv la finalul cap3 al Revelatiei , atunci in capitolul 12 , lupta pentru salvarea evreilor, ramasitei poporului israelit, este condusa de Domnul Isus Hristos impreuna cu ingerii Sai !
    Un pasaj din Revelatie care imi place foarte mult este cap 14: 1-7
    Apoi m-am uitat, şi iată că MIELUL STĂTEA PE MUNTELE SIONULUI; ŞI ÎMPREUNĂ CU EL STĂTEAU O SUTĂ PATRUZECI ŞI PATRU DE MII, CARE AVEAU SCRIS PE FRUNTE NUMELE SĂU ŞI NUMELE TATĂLUI SĂU.
    2. Şi am auzit venind din cer un glas ca un vuiet de ape mari, ca vuietul unui tunet puternic; şi glasul, pe care l-am auzit, era ca al celor ce cântă cu alăuta, şi cântau din alăutele lor.
    3. CÂNTAU O CÂNTARE NOUĂ ÎNAINTEA SCAUNULUI DE DOMNIE, ÎNAINTEA CELOR PATRU FĂPTURI VII ŞI ÎNAINTEA BĂTRÂNILOR. ŞI NIMENI NU PUTEA SĂ ÎNVEŢE CÂNTAREA, AFARĂ DE CEI O SUTĂ PATRUZECI ŞI PATRU DE MII, CARE FUSESERĂ RĂSCUMPĂRAŢI DE PE PĂMÂNT.
    4. EI NU S-AU ÎNTINAT CU FEMEI, CĂCI SUNT VERGURI ŞI URMEAZĂ PE MIEL ORIUNDE MERGE EL. AU FOST RĂSCUMPĂRAŢI DINTRE OAMENI, CA CEL DINTÂI ROD PENTRU DUMNEZEU ŞI PENTRU MIEL.
    5. Şi în gura lor nu s-a găsit minciună, căci sunt fără vină înaintea scaunului de domnie al lui Dumnezeu.
    6. ŞI AM VĂZUT UN ALT ÎNGER CARE ZBURA PRIN MIJLOCUL CERULUI, CU O EVANGHELIE VEŞNICĂ, PENTRU CA S-O VESTEASCĂ LOCUITORILOR PĂMÂNTULUI, ORICĂRUI NEAM, ORICĂREI SEMINŢII, ORICĂREI LIMBI ŞI ORI CĂRUI NOROD.
    REVELATIA 14 :7-14
    El zicea cu glas tare: „Temeţi-vă de Dumnezeu, şi daţi-I slavă, căci a venit ceasul judecăţii Lui; şi închinaţi-vă Celui ce a făcut cerul şi pământul, marea şi izvoarele apelor!”
    8. Apoi a urmat un alt înger, al doilea, şi a zis: „A căzut, a căzut Babilonul, cetatea cea mare, care a adăpat toate neamurile din vinul mâniei curviei ei!”
    9. Apoi a urmat un alt înger, al treilea, şi a zis cu glas tare: „Dacă se închină cineva fiarei şi icoanei ei, şi primeşte semnul ei pe frunte sau pe mână,
    10. va bea şi el din vinul mâniei lui Dumnezeu, turnat neamestecat în paharul mâniei Lui; şi va fi chinuit în foc şi în pucioasă, înaintea sfinţilor îngeri şi înaintea Mielului.
    11. Şi fumul chinului lor se suie în sus în vecii vecilor. Şi nici ziua, nici noaptea n-au odihnă cei ce se închină fiarei şi icoanei ei, şi oricine primeşte semnul numelui ei!
    12. Aici este răbdarea sfinţilor, care păzesc poruncile lui Dumnezeu şi credinţa lui Isus.
    13. Şi am auzit un glas din cer, care zicea: „Scrie: Ferice de acum încolo de morţii, care mor în Domnul!” – „Da”, zice Duhul; „ei se vor odihni de ostenelile lor, căci faptele lor îi urmează!”

    REVELATIA 14:14-20
    14. APOI M-AM UITAT, ŞI IATĂ UN NOR ALB; ŞI PE NOR ŞEDEA CINEVA CARE SEMĂNA CU UN FIU AL OMULUI; PE CAP AVEA O CUNUNĂ DE AUR; IAR ÎN MÂNĂ, O SECERE ASCUŢITĂ.
    15. ŞI UN ALT ÎNGER A IEŞIT DIN TEMPLU, ŞI STRIGA CU GLAS TARE CELUI CE ŞEDEA PE NOR: „PUNE SECERA TA ŞI SECERĂ: PENTRU CĂ A VENIT CEASUL SĂ SECERI, ŞI SECERIŞUL PĂMÂNTULUI ESTE COPT.”
    16. ATUNCI CEL CE ŞEDEA PE NOR, ŞI-A ARUNCAT SECERA PE PĂMÂNT. ŞI PĂMÂNTUL A FOST SECERAT.
    17. ŞI DIN TEMPLUL, CARE ESTE ÎN CER, A IEŞIT UN ALT ÎNGER, CARE AVEA ŞI EL UN COSOR ASCUŢIT.
    18. ŞI UN ALT ÎNGER, CARE AVEA STĂPÂNIRE ASUPRA FOCULUI, A IEŞIT DIN ALTAR, ŞI A STRIGAT CU GLAS TARE CĂTRE CEL CE AVEA COSORUL CEL ASCUŢIT: „PUNE COSORUL TĂU CEL ASCUŢIT, ŞI CULEGE STRUGURII VIEI PĂMÂNTULUI, CĂCI STRUGURII EI SUNT COPŢI.”
    19. ŞI ÎNGERUL ŞI-A ARUNCAT COSORUL PE PĂMÂNT, A CULES VIA PĂMÂNTULUI, ŞI A ARUNCAT STRUGURII ÎN TEASCUL CEL MARE AL MÂNIEI LUI DUMNEZEU.
    20. ŞI TEASCUL A FOST CĂLCAT ÎN PICIOARE AFARĂ DIN CETATE; ŞI DIN TEASC A IEŞIT SÂNGE, PÂNĂ LA ZĂBALELE CAILOR, PE O ÎNTINDERE DE O MIE ŞASE SUTE DE STADII.

    AVEM AICI, IN ULTIMUL PASAJ DOUA ACTIUNI”SECERISUL PAMANTULUI/GRAULUI SI CULESUL VIEI!
    GRAUL ESTE ALB SI SI MUSTUL ESTE ROSU!
    UN INGER ESTE RESPONSABIL DU SECERISUL GRAULUI SI CELALALT INGER ARE AUTORITATE ASUPRA FOCULUI SI ARUNCA CIORCHINII IN TEASCUL CEL MARE AL MANIEI LUI DUMNEZEU!
    CAPITOLUL 15 REVELATIA NE ARATA IMPLINIREA MANIEI LUI DUMNEZEU:
    Apoi am văzut în cer un alt semn mare şi minunat: şapte îngeri, care aveau şapte urgii, cele din urmă, căci cu ele s-a isprăvit mânia lui Dumnezeu.
    2. Şi am văzut ca o mare de sticlă amestecată cu foc; şi pe marea de sticlă, cu alăutele lui Dumnezeu în mână, stăteau biruitorii fiarei, ai icoanei ei, şi ai numărului numelui ei.
    3. Ei cântau cântarea lui Moise, robul lui Dumnezeu, şi cântarea Mielului. Şi ziceau: „Mari şi minunate sunt lucrările tale, Doamne Dumnezeule, Atotputernice! Drepte şi adevărate sunt căile Tale, Împărate al Neamurilor!
    4. Cine nu se va teme, Doamne, şi cine nu va slăvi Numele Tău? Căci numai Tu eşti Sfânt, şi toate Neamurile vor veni şi se vor închina înaintea Ta, pentru că judecăţile Tale au fost arătate!”
    5. După aceea, am văzut deschizându-se în cer Templul cortului mărturiei.
    6. Şi din Templu au ieşit cei şapte îngeri, care ţineau cele şapte urgii. Erau îmbrăcaţi în in curat, strălucitor, şi erau încinşi împrejurul pieptului cu brâie de aur.
    7. Şi una din cele patru făpturi vii a dat celor şapte îngeri şapte potire de aur, pline de mânia lui Dumnezeu, care este viu în vecii vecilor.
    8. Şi Templul s-a umplut de fum, din slava lui Dumnezeu şi a puterii Lui. Şi nimeni nu putea să intre în Templu, până se vor sfârşi cele şapte urgii ale celor şapte îngeri.
    …….
    REVELATIA CAP 19:11-16
    11. APOI AM VĂZUT CERUL DESCHIS, ŞI IATĂ CĂ S-A ARĂTAT UN CAL ALB! CEL CE STA PE EL, SE CHEAMĂ „CEL CREDINCIOS” ŞI „CEL ADEVĂRAT”, ŞI EL JUDECĂ ŞI SE LUPTĂ CU DREPTATE.
    12. OCHII LUI ERAU CA PARA FOCULUI; CAPUL ÎL AVEA ÎNCUNUNAT CU MULTE CUNUNI ÎMPĂRĂTEŞTI, ŞI PURTA UN NUME SCRIS, PE CARE NIMENI NU-L ŞTIE, DECÂT NUMAI EL SINGUR.
    13. ERA ÎMBRĂCAT CU O HAINĂ MUIATĂ ÎN SÂNGE. NUMELE LUI ESTE: „CUVÂNTUL LUI DUMNEZEU.”
    14. OŞTILE DIN CER ÎL URMAU CĂLARE PE CAI ALBI, ÎMBRĂCATE CU IN SUBŢIRE, ALB ŞI CURAT.
    15. DIN GURA LUI IEŞEA O SABIE ASCUŢITĂ, CA SĂ LOVEASCĂ NEAMURILE CU EA, PE CARE LE VA CÂRMUI CU UN TOIAG DE FIER. ŞI VA CĂLCA CU PICIOARELE TEASCUL VINULUI MÂNIEI APRINSE A ATOTPUTERNICULUI DUMNEZEU.
    16. PE HAINĂ ŞI PE COAPSĂ AVEA SCRIS NUMELE ACESTA: „ÎMPĂRATUL ÎMPĂRAŢILOR ŞI DOMNUL DOMNILOR.”

    TOATA GLORIA I SE CUVINE DUMNEZEULUI CELUI VIU SI ADEVARAT IN VECII VECILOR! AMEN VE AMEN !

    • Este cat se poate de bine , draga Dana, ca te-ai gandit la profetul Daniel – profetul poporului Israel ! – care-si incepe asa de frumos, in capitolul 12, revelatiile sale : ” In vremea aceea se va scula marele voievod Mihail , ocrotitorul copiilor poporului tau; caci aceasta va fi o vreme de stramtorare , cum n-a mai fost de cand sunt Neamurile ( Atentie ! Asta inseamna ca Stramtorarea este dedicata Neamurilor , adica necredinciosilor, idolatrilor, intr-un mod cat se poate de special , si nu Bisericii care va fi deja in Slava cu Domnul si Mirele ei , Glorie Lui ! ) si pana la vremea aceasta. Dar in vremea aceea poporul tau va fi mantuit , si anume oricine va fi gasit scris in Carte. ”
      Citind acest verset chiar mi se bucura duhul, pentru ca vad cat de corect si cat de trainic se leaga lucrurile la Dumnezeu. Acest verset se potriveste perfect cu afirmatiile lui rabbi Sha`ul din Romani 11 : 25 – 27 , ” Fratilor, pentru ca sa nu va socotiti singuri intelepti ( Amin, ajuta-ne Doamne , pe toti ! ) , nu vreau sa nu stiti taina aceasta : o parte din Israel a cazut intr-o impietrire , care va tinea pana va intra numarul deplin al Neamurilor ( Atentie , la ceea ce afirma mai sus Daniel ! ) . Si atunci TOT ISRAELUL VA FI MANTUIT , dupa cum este scris: Izbavitorul va veni din Sion , si va indeparta toate nelegiuirile de la Iacov. Acesta va fi Legamantul , pe care – l voi face cu ei, cand le voi sterge pacatele. ” Amin!
      Referitor la ramasita credincioasa de evrei – iertata de Dumnezeu pentru ca se va intoarce la Yeshua, Fiul Lui Preaiubit , cu toata inima, si- L va recunoaste ca fiind Rascumparatorul multasteptat – evident, aceasta va fi salvata de furia lui Antichrist chiar de Yeshua Insusi , care il va nimici cu suflarea Gurii Sale , la a doua Sa Venire ( nu este vorba de Rapirea Bisericii , care se va fi petrecut inainte ) cand orice ochi Il va vedea . Intrarea triumfala a lui Yeshua in Yerushalayim va umple de veselie intreg pamantul, si va incepe minunata Imparatie de 1000 de ani , chiar aici , pe acest pamant cu ploaie si cu zapada.
      Imi pare rau pentru cei care au o alta doctrina, in special una bazata pe populara, invechita si eronata Teologie a Inlocuirii … Fratii mei, chiar nu este tarziu sa ne trezim ! De ce sa nu fim de partea Victoriei lui Yeshua ? De ce sa vrem cu totul altceva, cand EL , in Atotintelepciunea Lui, a stabilit deja SCENARIUL FINAL.. Pentru toti adeptii depasitei Teologii a Inlocuirii , am o veste : DUMNEZEU CHIAR NU ARE DE GAND SA RENUNTE LA ISRAELUL SAU DRAG ! La PRIMUL SAU NASCUT ( Exodul 4 : 22 ) ! Asa ca cel mai bine ar fi sa nu-l mai inlocuiti pe Israel cu Biserica lui Christos, care , in aceasta perioada a Mantuirii Ramasitei, oricum se va bucura in Slava cu Domnul ei, fara sa mai participe la urgii.
      Mare Atentie cand cititi Scripturile , fratii mei dragi ! Daca vreti sa-L aveti pe Domnul in toata Plinatatea Slavei Sale, daca vreti sa gustati Shekina Lui , atunci trebuie sa renuntati la DOCTRINELE PAGUBOASE care tind sa-L scoata pe Yeshua, si legatura Sa indestructibila cu Israelul, din ecuatie ; sa maturati aluatul vechi – Hametz -ul – si ca niste copilasi sa spuneti, fiecare, Domnului : ” Vorbeste, Doamne, caci robul tau asculta ! ” Asa sa fie ! A Mielului si a Leului din semintia lui Yehuda , sa fie toata Slava, in veci de veci ! Amin!

  9. cimm zice:

    Amin .Domnul nu va renunta niciodata la poporul Lui Israel.Nimeni nu va putea sa rupa Legamantul lui cu Avraam ,Isaac si Iacov.Ina Apocalipsa cap 14 il arata pe Miel stand pe muntele Sionului de impreuna cu 144000 de mii,care sunt cel dintai rod din Israel vezi v 4.

    • Amen ve Amen , cimm !

      SA FITI BINECUVANTAT de DUMNEZEUL lui ISRAEL ! DA, cei 144 de mii APARTIN ISRAELULUI, iar acest lucru demonstreaza inca o data Credinciosia lui Dumnezeu fata de poporul Sau Israel. Vremurilor din urma le este destinat un mare si frumos destin al acestui popor. Domnul se reintoarce in Sion. Glorie Lui ! Ma bucur ca Ruach Ha Kodesh ( Duhul Sfant ) v- a descoperit asa de frumos aceaste lucruri.

  10. Pingback: click here

  11. Pingback: Bondi plumbing

  12. Camelia Bucur zice:

    Dumnezeu sa va toarne har si pace in suflete si in viata. Foarte bine ati prezentat mesajul acesta. Iar blogul este superb. Sa va tina Salvatorul in voia Lui mereu. Shalom tuturor fratilor evrei. Ne dorim cit mai multi, pentru ca noi ii iubim pe evrei.

  13. IsaacPatton zice:

    Schallom !!!!

    Special blessed issue Otniella Bat Zion ! Go on lifting up our wonderful Saviour and Lord. God bless Israel !!!!!

  14. stefan zice:

    Dumnezeu va binecuvinteze! O marturie foarte frumoasa despre Biblie. Slava Domnului Isus !

  15. greta zice:

    frumos blog ! da, Biblia a fost este si va fi mereu biruitoare prin marele ei ADEVAR. multa binecuvintare !!

  16. oana zice:

    Amin,Amin,foarte frumoase si nobile explicatii ! Dumnezeu sa va binecuvinteze Otniela !!

  17. KatiaMa zice:

    Cu-adevarat frumos !!!!! Cuvintul lui Dumnezeu este testamentul nostru in drum spre cer…

  18. amelia.b... zice:

    foarte frumos, lauda Domnului pt acest mesaj !

  19. isabela zice:

    Binecuvântat eseu! minunată Sfântă Carte!
    fiţi binecuvântată Otniela Bat Tzion!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s